GBS bakterie i dyrkning av urin

Sol1234

Blir kjent med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei!
Noen andre som har fått påvist GBS bakterien i urin sendt til dyrkning i forbindelse med svangerskapskontroll?
Jeg er uke 11 og fikk påvist dette i urinen, og kjente jeg ble litt stresset av det.

Jeg har hatt det både i første og andre svangerskap! Det er ikke så mye stress utenom at du må ha antibiotika intravenøst under fødselen :D hadde antibiotika kun intravenøst under andre fødsel om jeg husker riktig også. :)
Det er helt normalt å ha GBS i urinen både når man er gravid og ikke :)

Jeg hadde det i forrige svangerskap. Fikk antibiotika intravenøst under fødselen. Alt gikk fint med babyen :love017

Jeg har hatt det både i første og andre svangerskap! Det er ikke så mye stress utenom at du må ha antibiotika intravenøst under fødselen :D hadde antibiotika kun intravenøst under andre fødsel om jeg husker riktig også. :)
Så godt å høre :Heartred
Veldig betryggende å høre andre som har god erfaring :D

Jeg hadde det i forrige svangerskap. Fikk antibiotika intravenøst under fødselen. Alt gikk fint med babyen :love017
Jeg hadde også under forrige svangerskap;) Gikk veldig fint:happy:

Sniker fra mars :)
Dere som har hatt det tidligere, måtte dere være noe ekstra på sykehuset etterpå? Måtte dere ligge på barselavdeling eller fikk dere lov å flytte på sykehushotell/barselhotell? Har fått det påvist selv denne gangen og forstått det som at babyen må observeres i 48 timer etterpå for å være sikker på at den ikke er blitt smittet?

Sniker fra mars :)
Dere som har hatt det tidligere, måtte dere være noe ekstra på sykehuset etterpå? Måtte dere ligge på barselavdeling eller fikk dere lov å flytte på sykehushotell/barselhotell? Har fått det påvist selv denne gangen og forstått det som at babyen må observeres i 48 timer etterpå for å være sikker på at den ikke er blitt smittet?
Nå endte det med hastekeisersnitt med begge mine :) men jeg fikk reise hjem på dag 3 begge ganger selv om jeg tok keisersnitt! Har kun vært på barselavdelingen og ikke på sykehushotell/barselhotellet. Dette er pga keisersnittet og ikke pga gbsen :)

Back
Topp