Gaver

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Om dere får noe som dere har fra før, helt likt eller lignende, sier dere fra eller lar dere giveren leve i god tro på at det er deres gave som er i bruk ved en evt senere anledning? Hvordan sier en i så fall fra på en OK måte?

Om dere får noe som dere har fra før, helt likt eller lignende, sier dere fra eller lar dere giveren leve i god tro på at det er deres gave som er i bruk ved en evt senere anledning? Hvordan sier en i så fall fra på en OK måte?
Hvis det er noe som er kjøpt og kan byttes så sier jeg enten fra om at vi hadde fått dobbelt eller så bare bytter vi uten å tenke for hardt over det. Fikk feks en pakke med bodyer i strl 50, men har ganske mye i den strl så da bare bytta jeg uten å tenke for hardt gjennom det. Får vi hjemmelagde ting skal jeg finne en måte å bruke alt på ;)

Bytter uten å tenke videre på det.. Men har tidligere fått overraskende lite likt! Byttet litt str og sånn, men da stort sett samme plagg annen størrelse! :)
Hjemmelaget får jeg brukt;)
Får jeg likt ser jeg an hvem jeg får det av i forhold til hva jeg evt sier..
Noe du har fått likt av som er vanskelig å si fra om?

Sist fikk vi flere strikkede ulltepper. Hadde en favoritt, men brukte de andre litt innimellom. Det jeg likte best hadde vi i vogna. Mens de andre hadde vi i bilstol o.l. ;)

Fikk vi noe som var kjøpt og vi hadde nok i den str e.l. så bytta jeg bare i butikken. :)

Dersom vi får noe som er helt likt så sier jeg det bare og spør om det er greit jeg bytter det til noe annet. Ingen blir sure for det :)
Hjemmelagede ting som klær og tepper får jeg alltid brukt :) kan aldri få nok tepper, selv om vi får noen som er mer favoritt enn andre :)

Se an giveren og verdien av gaven. Vi fikk penger til vogn av begge sett foreldre, men har ikke fortalt dem at pengene også gikk til seng og annet. Det var så viktig for min mor at de fikk sponse deler av beløpet for vogna, og hans foreldre ville dekke hele beløpet for vogna. Bedre for alle at de lever i uvitenhet :)

Back
Topp