Gaver til venner med og uten barn

*LykkeligMamma*

Forumet er livet
Kjøper dere kun til barna eller til vennen/venneparet også?
Å hvordan er det med de vennene som ikke har barn, kjøper de kun til barna deres å du gave til han/henne?
Lurer på hvordan dere gjør det[:)]

Kjøper ikke gaver til verken venner eller venners barn. Sånn i det store og det hele.. Det blir bare å bytte penger og kjøpe noe man ikke trenger..
Jeg har et par gode venninner jeg kjøper til utenom nærmeste familie. KJøper ikke til tanter og onkler og har ingen besteforeldre igjen å kjøpe til.

Vi kjøper kun til barna i familien, våre foreldre, barnas gudforeldre og jeg kjøper ALLTID en søt tanke til mine nærmeste beste venner [;)] Blir noen gaver ja, men er jo sååå koselig å glede andre i jula [;)]

Jeg har et par venner som jeg kjøper gaver til som ikke har barn. Å de kjøper til barna mine, å en liten ting til meg.[:D]
Så har jeg noen venner som heller vil finne på noe sammen istede for og kjøpe gaver til hverandre. Å det er jo kjempekoselig at vi treffes og finner på noe sammen istede.
Så har vi noen venner med barn hvor barna får gaver fra hverandre[:)]

Men vi har mange andre med barn også, som vi ikke kjøper noe til.
Bare de nermeste som gir til hverandre.

jeg gir til   mine foreldre,1 søster (for vi ønsker det ),1 felles presang til farmoren og farfaren til ungene,lar ungene lage presang til faren, til min sønns fadders barn, 19 presanger til sammen til ungene og alle tantungene får selvsakt også [:)]

så blir en del presanger[8D][:D]

Vi gir gaver til ALLE!! Både barn og voksne. Kunne aldri falt meg inn å kun kjøpe til feks tanteungene mine (jeg og gubben har kun 1 søster hver oss), eller kun til barna til venna våre. Flere av venna jeg kjøper gave til har jeg kjent i bortimot 20 år (1 og 2 klasse på barneskolen) og vi har alltid bytta gaver. Kutter ikke ut det bare for å spare noen kr selv, nei vi har ikke så veldig god råd, men jeg begynner faktisk med julegavehandelen i januar så spredd utover hele året så blir det ikke så mye hver mnd.

Totalt med stort og smått og ungene våre kjøper vi 36 gaver (det er også inkl nissegaver til ungene og en liten ting som er fra hverandre til hverandre)

Vi bytter ikke gaver med venner lenger vi. Det blir rett og slett for mange, og lite "nyttige" gaver. Så her er det bare familie og fadderbarn som får gaver [:)]

Kjøper bare til fadderbarnet mitt og fadderbarnet til samboeren som er utenfor familien. Hadde blitt utrolig mange gaver hvis vi skulle kjøpt til barna til alle vennene våre og dem, det har vi ikke råd til [;)]

I vår venninnegjeng gjør vi det sånn: gaver til ca 200 til barna og de som ikke har barn. Litengave til 50 kr til de som har barn[:)]

vet ikke hvordan andre gir til oss, men vi kjøper til alle... blir ca 30 pakker... da er det med slekt, fadderbarn, og våre nærmeste venner[:)]

Back
Topp