Gaver til dåp

Familielykke

Betatt av forumet
hei

Hvordan kan man grasiøst og respektløst be om å ikke få så mye sølv og graverte ting til dåp? Vi ønsker oss helst penger på en konto vi skal sette av til legoland/Kristiansand dyrepark etc. vi har mange besteforeldre som nå er oldeforeldre. De ønsker gjerne å gi sølv har min mor sagt og de kommer mest sannsynlig til å gjøre dette av tradisjon. Kan man be om at folk bruker en ønskeliste?
 
Last edited:
Hvordan kan man grasiøst og respektløst be om å ikke få så mye sølv og graverte ting til dåp?
Jeg tenker ja det er lov å bruke en ønske liste og ikke ønske så mye sølv og graverte ting. Blir fort stuet vekk i en skuff eller ett skap. Nå vet jeg ikke om du har jente eller gutt, men kan jo kanskje ønske noen smykker, armbånd eller bestikk sett fra oldeforeldrene og andre ting/penger fra resten av familien.
Min erfaring/oppfatning er at de eldre gjerne vil gi noe som varer og barnet kan fysisk ha som minne eller bruke.
 
Jeg og tenker det er helt innafor med ønskeliste. Bra for miljøet og :) Her ligger bare tradisjonelle gaver og bare "råtner" i en skuff.
 
Back
Topp