Gaver til besteforeldre/oldeforeldre..

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Hva gir dere til besteforeldre og oldeforeldre til jul og bursdag..?
De har jo som regel alt pluss litt til.. Hva pleier dere å gi..?

Vi gir ofte gavekort på restaurant. Årgangsvin, cognac, matkurver fra slakteren/Askim bærpresseri/italienske butikker, bøker, vinkurs,
ulltøy, turklær

Vi fyller opp en stor eske med spekemat, diverse drikker ( eple cider osv.som dem liker så godt) , shampo/balsam/såper/tannkrem
Kaffi, sjokolade osv.
Vi går sammen alle søsken..så det blir en god kasse med mye oppi. Og noe dem ønsker seg år etter år. For det blir brukt og fyller ikke opp mer husfyll :)

Vi bruker å gi bilder, om de har tatt bilder på skolen eller så har vi gitt bildekalender.

Noe hjemmelaget eller bruksting :)

Et innrammet bilde av frøkna, og noe nips :) Gjerne noe skål eller kaffetilbehør for de har mye kaffebesøk.

Til bestemoren min gir vi kremer o.l :) noe vi vet hun bruker og som vi vet hun blir glad for :)

Variert litt...men oldemora får bestandig sukkerfri drops eller/og konfekt... besteforeldre får litt dyr og god kaffe med noe snop til ☺
Så får de gjerne bilder itillegg eller noe selv laget... d året jenta ble 1,5 år i jula hadde ho malt på litt tykk kartong som vi kappet i brukte som rammer til bilder, kjempe fint ☺

Her kommer de heldigvis med ønskeliste sånn som oss:D Synes det er veldig kjekt jeg. Min mor kan ønske seg alt fra konsert billetter,cd, kjøkken utstyr, et spesielt plagg osv. Bruker alt fra 500-1000 kr på gaven til min mor.

Blir mye bilder :)
Åsså ønsker de seg alltid en god vin eller blomster her :p

Fotokalender eller fotoalbum. Denne julen skal mormor få en doro universal fjernkontroll, hun ser så dårlig, så når hun er i Ålesund på hybelen sin, så må mannen dra å hjelpe henne med å få på tv'n :p Tror hun skal få en til huset sitt å ;)

Foreldrene til sambo er sånn som har "alt". Langt i fra da men det er ingenting de trenger/vil ha. Men finner alltid noe. Men mine foreldre er ikke slik. Til mamma kan jeg kjøpe ting jeg kjøper til meg selv/en venninne. Hadde jeg kjøpt noe typisk "besteforelder"/"gammel dame"-ting hadde hun blitt skuffet.

I år får mine foreldre en forstørrelse av et bilde av alle barnebarna sine. Svigers vet jeg ikke enda.

Back
Topp