gaver til barnehage ansatte

paparazzi_mamma

Forelsket i forumet
Nå rundt jul er det en del av foreldrene som gir gaver til de ansatte. og i dag på jobb var det to av foreldrene som kom med gaver som var bare til ped. lederene...

jeg for min del bryr meg ikke noe særlig, men det var noen av assistentene som reagerte negativt på at det var bare til de..

hva er deres synspunkter på å "bare" gi til ped.lederene?

Barna mine går i en familiebarnehage. I vår var de to ansatte + en fast vikar, og nå er det i tillegg til de to vikarer som er der innimellom. Hun ene er helt ny, og hun andre har ikke vært der så mye, så jeg har kjøpt bare til de tre som har vært der i hele år.. Det ble rett for oss. [:)]

Hvorfor gir dere gaver til de ansatte i barnehagen? Bare lurer[:)]

Vi gir til de som er fast ansatt.. Om det er pedleder eller assistent har ingenting å si..
3 er førskolelærere og en er assistent.. Assistenten er sykemeldt, så hun fikk besøk på døra i kveld av eldstemann og sambo med gaven.. De andre får sin i morgen tidlig.. [:)]

Jeg peronlig synes det blir feil. Skal man gi pesonlige gaver til de som jobber i barnehagen, får man gi til alle eller ingen.
Mener ikke man trenger å gi til hele barnehagen nei, men gi til alle de ansatte på den avdelingen barnet går på! Assistentene gjør da en like bra jobb som ped-lederne.

ORIGINAL: FørsteVesleImagen

Vi gir dem en oppmerksomhet, ikke gave, men de får det fordi de er flotte mennesker som alltid gir det lille ekstra for våre barn.. De gir mine unger mange gode opplevelser gjennom hele året, og vi ønsker å vise at vi setter stor pris på dem!

ORIGINAL: rodstilk

Barna mine går i en familiebarnehage. I vår var de to ansatte + en fast vikar, og nå er det i tillegg til de to vikarer som er der innimellom. Hun ene er helt ny, og hun andre har ikke vært der så mye, så jeg har kjøpt bare til de tre som har vært der i hele år.. Det ble rett for oss. [:)]

Vi har en kjempeflott barnehage, og jeg vil gjerne vise at jeg setter pris på dem med en liten oppmerksomhet til jul. De ordner med fine julegaver til oss også, så da er det i hvert fall greit å gi noe til de også. I fjor hadde de laget laminerte fotoalbum til hvert enkelt barn, med bilder fra høsten deres i barnehagen. [:)]

ORIGINAL: Almyrida81

ORIGINAL: FørsteVesleImagen

Vi gir dem en oppmerksomhet, ikke gave, men de får det fordi de er flotte mennesker som alltid gir det lille ekstra for våre barn.. De gir mine unger mange gode opplevelser gjennom hele året, og vi ønsker å vise at vi setter stor pris på dem!

Ok, er jo koselig da[:)] Har ikke barnehagebarn selv ennå, så må jo komme med noen dumme sp.m[8D]

jeg ga til pauserommet-slik at alle kunne få nytten.. 1.desember ble en eske "spiselige" gave levert..slik at de skulle rekke å spise før julefridagene skulle sette inn[:)]

synes det høres teit,å forskjellsbehandle

Her har småen bare gitt en boks med julemenn til hele avdelingen som de kunne kose seg med etter et måltid :) Ble godt tatt imot det hvertfall, og de hadde delt med hele barnehagen [:D]

Her malte jenta ei krukke å så fylte jeg den med masse godt å sa til dem at det var til alle mann i bhg.. hun går i en åpen bhg så da er det mer enn bare de på hennes avdeling som har henne, pluss de fikk en sekk med dokke klær å dukker å barbie som jeg hadde som liten til de store ungene [:)] Det ble satt stor pris på

Jeg et prinsipielt imot at hver eneste unge skal ha med julegave til de ansatte, liker bedre ideen om en felles gave fra foreldregruppa.. men idag kom Elias gråtende hjem fordi bestekompissen i bhg hadde hatt med gave til en av de ansatte (den var til.alle dem da, men elias trodde det var bare til ham..)- så nå må jeg svelge en kamel og kjøpe gave så han og kan få gi når han tar ferie..
Satser på et spill eller noen bøker alle kan kose seg med..

Synes nå man skal kunne gi gaver til hvem man vil... men det kan gjøres på en slik måte at ikke andre føler seg presset eller dummet ut [:)]

Det hørtes nesten litt slemt ut, syns jeg. Alle eller ingen.

Jeg har sendt med snuppa gaveposer med hjemmelaget konfekt til alle de ansatte idag. 8 fast ansatte og 1 vikar som har vært der fast i nesten 2 mndr nå pga sykmelding.

går ikke an å bare gi til noen[8|]jeg ga en felles til alle som jobber der og skrev en stor takk til ALLE som jobber der.

Som pedleder ville jeg blitt ille berørt om kun jeg fikk gave og ikke assistentene. [X(]

Back
Topp