Gaveoppakningen

Hvordan gjør dere det?

I vår familie har barna hentet en og en gave fra under treet og gitt til mottakeren som pakket opp mens alle ser på og takker dersom giveren er tilstede. Så neste pakke. Alle får med seg hva alle får fram hvem. Så spiser vi kake og drikker kaffe samtidig.

Og vi begynner når julematen er ryddet vekk og vasket opp. Nå har vi vaskemaskin men før måtte alltid jeg og søstern ta oppvasken og hånd, en vasket og en tørket.

Nå kommer vi nok til å gi minsta noen gaver først, fra storebror og evnt gaver fra mamma/søstern som er er på julaften hvis det er leker. Og så legge henne før vi tar resten.
Vi gjør det akkurat det samme :) men bruker å skrive en liste om hva jeg fikk av hvem å hva jeg sku takke for :)

Vi har alltid fått en pakke være så åpner vi opp på rund gang i mens vi spiser godteri og koser oss.

Vet ikke helt hvordan vi gjør det med frøkna.
Mest sannsynlig åpner vi noen gaver sammen med henne, så legger vi henne og tar noe etterpå :)

Her blir vi 12 stykker med stort og smått så tror det blir delt ut 2 og 2 pakker så vi ikke sitter til kl 3 på natta :p

Kaffi og julekaker til de som liker det mens pakkene åpnes. Vi er hos bestemor på julaften så når vi er ferdig og spise og oppvasken skal taes bærer ungene opp pakkene fea bilen og under juletreet:)

Hvordan gjør dere det?

I vår familie har barna hentet en og en gave fra under treet og gitt til mottakeren som pakket opp mens alle ser på og takker dersom giveren er tilstede. Så neste pakke. Alle får med seg hva alle får fram hvem. Så spiser vi kake og drikker kaffe samtidig.

Og vi begynner når julematen er ryddet vekk og vasket opp. Nå har vi vaskemaskin men før måtte alltid jeg og søstern ta oppvasken og hånd, en vasket og en tørket.

Nå kommer vi nok til å gi minsta noen gaver først, fra storebror og evnt gaver fra mamma/søstern som er er på julaften hvis det er leker. Og så legge henne før vi tar resten.

Vi gjør det på nøyaktig samme måte ;)

Her pakket vi opp storesøster sine først, så et par til lillemor og noen til oss voksne. De fleste til oss voksne, tok vi til slutt

Back
Topp