Gavekjøp og bruk-og-kast og diverse

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Vi hr sittet og snakket om dette med leker og ting til ungene i kveld siden storebror nå har bursdag.

Det bugner over av leker her, men likevel er alt "så kjedelig" i følge storebror.
Og nå fikk han fin kulebane, noe magnetgreier på mandag.
Det synes han er gøy da.

Men så har vi kjøpt sånn mekano -sak fra mamma, 1398282916755.jpg
og enda mer smålego fra lillesøster.

Fra oss får han en sånn hot wheels bilbane, den er ganske stor.
1398282990420.jpg
Han får ikke alle delene da, men noen av dem.

Så sitter vi og ser på haugen med kasser bortpå gulvet,
1398283283805.jpg
og tenker på storebror sitt rom som er overfylt av spill, puslespill, og diverse andre saker, kjelleren som har noen kasser leker og tenker at:
Søren, hvordan i all verden kommer dette til å ende? Det vil jo bare bli mer og mer???:-o

Kanskje man burde bli flinkere til å gi barna sine opplevelser i stedet for alle disse lekene, MÅ de ha alle disse lekene?

Hvorfor har samfunnet blitt sånn at man må ha og ha???

Hva tenker dere om dette?
Hva gjør dere med leker som barna vokser ifra eller ikke bruker på en stund?

Storebror synes det er vanskelig å kvitte seg med lekene sine, selv om de ikke blir brukt.

Heldigvis fikk vi kasta noe av det for et par uker siden; ødelagte ting og sånn :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

For ikke å snakke om skjenken vår der våre ting har viket plass for tegnesaker, bøker og perler og perlebrett :-P
Flyter jo overalt i dette huset :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

huff gruer meg til det!
kommer til å gi ting videre når snuppa blir eldre og legge penger i leker som er veldig holdbare :)
tror ikke det er sundt med så mye leker heller egentlig :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Skjønner hva du mener. Vi har igrunn verken kjøpt eller fått så mye leker. Men jaggu har det blitt noe likevel på de snart 2 årene siden han ble født. Tør ikke tenke på hvordan det blir om enda 2 år. Jeg synes det å sortere å feks sende avgårde leker til barn som trenger det mer er en fin ting å gjøre. Tror det kan føles fint for barnet med litt hjelp, oppmuntring og forklaring fra foreldre...:)
Synes også generelt det har blitt sånn at det MÅ kjøpes leker dersom barna skal bli fornøyde. Ei venninne har en gutt på 7, som blir sur når han får klær...Og det synes jeg (og mora og) er noe tull. Får klær av meg, fordi det trenger han...Har jo leker som ikke er åpna på rommet sitt til og med....Men han har gitt til barn i andre land da, og var veldig fornøyd med det:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

huff gruer meg til det!
kommer til å gi ting videre når snuppa blir eldre og legge penger i leker som er veldig holdbare :)
tror ikke det er sundt med så mye leker heller egentlig :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
Ja vi har også holdbare leker, feks duplo og togbane, som jeg har lyst til å spare på til evt barnebarn.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja vi har også holdbare leker, feks duplo og togbane, som jeg har lyst til å spare på til evt barnebarn.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja det skjønner jeg, kommer nok til å gjøre det vi også, men er sååå utrolig mange leker som fortsatt kan sendes vekk/gies vekk etterhvert ;) også alle bamsene som ligger her nå!! :o

Skjønner hva du mener. Vi har igrunn verken kjøpt eller fått så mye leker. Men jaggu har det blitt noe likevel på de snart 2 årene siden han ble født. Tør ikke tenke på hvordan det blir om enda 2 år. Jeg synes det å sortere å feks sende avgårde leker til barn som trenger det mer er en fin ting å gjøre. Tror det kan føles fint for barnet med litt hjelp, oppmuntring og forklaring fra foreldre...:)
Synes også generelt det har blitt sånn at det MÅ kjøpes leker dersom barna skal bli fornøyde. Ei venninne har en gutt på 7, som blir sur når han får klær...Og det synes jeg (og mora og) er noe tull. Får klær av meg, fordi det trenger han...Har jo leker som ikke er åpna på rommet sitt til og med....Men han har gitt til barn i andre land da, og var veldig fornøyd med det:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -
For ikke å snakke om når to stk skal ha leker, og siden det er to kjønn så vil det jo også bli forskjellige ønsker :rolleyes:

Joda, vi har jo sortert ut mye, men da storebror vokste fra mye av lekene da han var mindre så tok vi jo vare på det til neste barn.
Så mye av det bruker jo frøkna nå.

Men vi er bare nødt til å få vekk mer, og særlig av leker for de minste som ikke blir så mye brukt. Skal se om jeg får tatt med en del på jobben til småbarna der ;-)

Vi har snakka mye om barn som ikke har så mye leker, og at det kan være fint å gi vekk det han ikke bruker, og han ga bort noe før jul da bhg hadde omvendt julekalender.

Ja jeg kjøpte to bukser til ham i dag fra de pengene mamma satte over til meg for gave, såpass må han tåle;-)
Skjønner jo at han ikke synes det er så stas men :-P

Fra svigermor tror jeg rett og slett vi bare sier at vi vil at hun skal sette pengene hun evt ville brukt inn på boligsparkontoen hans ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja det skjønner jeg, kommer nok til å gjøre det vi også, men er sååå utrolig mange leker som fortsatt kan sendes vekk/gies vekk etterhvert ;) også alle bamsene som ligger her nå!! :o
Ja det er sant.

Er jo masse!

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Skjønner godt hva du mener! Her får de felles bursdagsgave fra mine foreldre i år, klatrestativ til hagen, veldig greit! Men kjenner jeg mamma rett kjøper hun noe billig plastikkdrittleker som blir liggende og slenge i tillegg, hun elsker pakker. Prøver å rydde unna ting og bytte på hva vi har fremme i stua. På rommene sine leker de igrunn aldri.

Sent from my iPhone using BV Forum

Om ungene ikke leker med lekene, eller har vokst fra dem så har jeg solgt noe om det var litt større dyre ting.
Men senest i går ga jeg noe leker til barnehagen som ungene ikke brydde seg om.
Det var helt fine og hele leker som var slike typiske leker de gjerne har i bhg. Det ble veldig godt mottat :)
Ellers leverer jeg på freetex også.
Samler ikke på det om det kke blir brukt.

Veldig enig med deg:rolleyes:
Det blir for mye...
Jeg gir bort endel, men det meste blir ødelagt etter 3 gutters håndtering:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp