Gave till helsesøster

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
jag har en fantastisk helsesøster som har funnits før meg og mine 3 barn i 6 år.
Hon har gitt meg masse tips og råd.
Hon har tatt imot meg nær har bara behøvd snakke med noen.
Hon har hjulpet meg med søknad ppt Og bhg angående 1 av mine barn.
Hon har vart till masse hjelp og støttet meg från starten av utredning på (bup) angående 1 av mine barn. Hon er helt fantastisk.
Hon vet redan att eg setter pris på henne
Men eg har lust og gi henne en gave som takk før støtten og hjelpen hon har gitt våren familj.

Men så trenger eg tips tex hvad?
 
Så fin ting å gjøre!
Gavekort på kino, gavekort på spa, velværeprodukter eller kanskje spiselig gave (litt eksklusiv kaffe, sjokolade ol)? :)
Samtidig som du forteller eller gir ett kort hvor du skriver at du har satt stor pris på henne? :)
 
Willow tree har flotte figurer i ulike relasjoner som viser omsorg/kjærlighet. De er dog litt dyre.... men perfekt gave i en slik anledning )
 
Jeg gir ofte hjemmestrikket kjøkken klut, og litt spiselig konfekt, saft, syltetøy, chili gelé etc i slike situasjoner, hjemme laged kjeks er også lett å lage og holder seg... personlig, bruksgave og vanskelig å sette prislapp på... samtidig ikke kjempe dyrt...
 
Så hyggelig og fint gjort av deg!
Et tips er å være obs på at gaven ikke har for høy reell verdi, for det har ikke helsesykepleieren som helsepersonell lov å ta i mot - og det kan skape en liten vrien etisk utfordring for henne, og det er jo litt dumt når du bare vil vise takknemlighet. Akkurat hvor grensen går er litt vanskelig å si, men formuleringen i loven sier:

Fra pasient eller bruker må helsepersonell heller ikke motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi, jf. helsepersonelloven § 9 andre ledd.

Så noe hjemmelaget, en symbolsk gave (som de figurene som utrykker omsorg o.l.) og sånne ting er perfekte gaver! :D
 
Så hyggelig og fint gjort av deg!
Et tips er å være obs på at gaven ikke har for høy reell verdi, for det har ikke helsesykepleieren som helsepersonell lov å ta i mot - og det kan skape en liten vrien etisk utfordring for henne, og det er jo litt dumt når du bare vil vise takknemlighet. Akkurat hvor grensen går er litt vanskelig å si, men formuleringen i loven sier:



Så noe hjemmelaget, en symbolsk gave (som de figurene som utrykker omsorg o.l.) og sånne ting er perfekte gaver! :D


Var dette jeg også skulle si. Tanken om å gi gave er god, mem kan bli etisk dilemma for mottaker.
 
Så hyggelig og fint gjort av deg!
Et tips er å være obs på at gaven ikke har for høy reell verdi, for det har ikke helsesykepleieren som helsepersonell lov å ta i mot - og det kan skape en liten vrien etisk utfordring for henne, og det er jo litt dumt når du bare vil vise takknemlighet. Akkurat hvor grensen går er litt vanskelig å si, men formuleringen i loven sier:



Så noe hjemmelaget, en symbolsk gave (som de figurene som utrykker omsorg o.l.) og sånne ting er perfekte gaver! :D
Det stemmer. Jeg ville gi en gave til ei en gang i en slik situasjon, men hun hadde ikke lov til å ta den imot. Måtte dessverre ta med gaven tilbake..
Det jeg derimot gjorde var å sende blomster hjem til henne isteden.
 
Spurte en venn som er jurist om det for en del år siden, og han sa noe om gave til under 1000 kr var sett på som ubetydelig verdi i den sammenheng. Står jo så klart ikke tall verdi i loven, men var noe som var drøftet et sted?
 
Veldig fint tenkt av deg. Jobber som helsepersonell selv, og vil bare si at det kan bli litt ukomfortabelt å ta i mot gaver med høyere verdi enn 200-300 kr. Hvor grensen for hva som er lov går vet jeg ikke, men jeg setter pris på at det ikke er noe åpenbart dyrt. Vi setter som regel mest pris på omtanken uansett :) Jeg har selv fått ting som blomster, vin, små pyntegjenstander osv. Like koselig hver gang!
 
Jeg hadde nok skrevet et fint kort og gitt noe kaffe, te, kjeks eller konfekt eller noe sånt:) enkelt rimelig og er nok «innenfor» det man føler man kan ta imot i en slik situasjon:)
 
Jeg å har en kjempe flott hs, og har blitt kjent med henne etterhvert, så det første jeg tenkte var noe du føler er henne.
Min hs elsker katter, strikker og liker hjemmelagde gaver, er avholds så drikker helst eplecider uten alkohol.

Hun har fått av oss en eske after 8 som min søster hadde pyntet. En kopp jentungen hadde tegnet på og 2 strikkede kluter dette er 2 år med julegaver.

Så tenkte gi henne noe som er henne, for tror du kjenner henne litt :happy: når dere har hatt masse kontakt.
Hvis hun drikker kaffe eller te så kjøp en hvit kopp og tegn på den med porselen tusjer, la barna gjøre det. Så kjøper du en god kaffe/te og litt godt ved siden av. Da har hun glede i lang tid, med koppen
 
Back
Topp