Gave til storesøsken

Blomsten2

Forelsket i forumet
Vil gi en gave fra babyen til storesøster mens vi er på sykehuset. Storesøster blir snart 3 år. Noen som har tips? :) Skal dere gi gave til storesøsken?

Tenker at babyen får så mye oppmerksomhet. Og da vil gi gi snuppa oppmerksomhet også♡
 
Vi kommer til å kjøpe en liten buss eller gravemaskin til kommende storebror, noe som vil falle veeeldig i smak :) Fra babyen til han da liksom :)
 
Han skal få noe ja. Han har ønsket seg en snack cup (sånn kopp med sugerør og plass til snacks i lokket) så tenkte kjøpe det, så kan han få drikke og frukt eller snacks når lillebror får pupp. Og muligens en leke.
 
Hvorfor kjøper dere gaver? :)
Fordi det er fort gjort for storesøsken å bli glemt når alle kommer for å se på baby og ha med gaver.
Og kjekt å ha noe å leke med når mamma plutselig blir melkemaskin 24/7
 
Hadde ungene vært under 3 år kan jeg forstå at gaven er fra babyen.
Her skal storesøsken kjøpe gave til lillebror :)
 
Nå var jeg ti år da broren min ble født da, men husker godt hvordan pappa og jeg dro til lekebutikken dagen etter fødselen for å kjøpe en stor bamse til lillebror, og så skulle jeg få plukke meg ut en bamse til meg selv også. Selv om jeg var stor synes jeg det var stas å bli inkludert, både det å få en ting selv og det å få være med på "voksen"gaven til babyen.
 
Tror det blir noe duplo til storesøsknene her fra baby :)

Storesøster fikk en babyborn guttedukke når lillebror kom i 2014, d e 16 mndr mellom de og den likte ho veldig godt og leker mye med :)
 
Jeg har litt lyst til å gi en liten gave til snuppa, selv om hun er så stor og gleder seg kjempe masse og får sikkert nok med lillebror så har jeg lyst til å gi noe som varer og som er et minne fra den dagen.
Tanken er å kjøpe et fint smykke med noe som symboliserer lillebroren og henne på et vis... :-)
 
Fordi det er fort gjort for storesøsken å bli glemt når alle kommer for å se på baby og ha med gaver.
Og kjekt å ha noe å leke med når mamma plutselig blir melkemaskin 24/7

Aha, jeg har ikke tenkt på det sånn. Kommer til å lengte meg syk etter junior når jeg er borte fra ham. Tror ikke det blir noe problem med oppmerksomheten for vår del iallefall :) men tanken er jo fin! :)
 
Tenkte å kjøpe en liten ting til kommende storebror:-). Kjekt for han også å få en liten oppmerksomhet:-)
 
Jeg har kjøpt en glorete prinsesse Baby Born. Hun er helt gal etter dukker!
Perfekt med babyborn hun kan mate og skifte bleie på, akkurat som mamma ;)

Har tenkt å kjøpe noen bleier og sy en stelleveske (lik min) til henne.

Hun og pappaen skal ut å kjøpe bamse til lillebror når han er født. Skal ta med gaven på sykehuset når de treffes for første gang.
 
Jeg har litt lyst til å gi en liten gave til snuppa, selv om hun er så stor og gleder seg kjempe masse og får sikkert nok med lillebror så har jeg lyst til å gi noe som varer og som er et minne fra den dagen.
Tanken er å kjøpe et fint smykke med noe som symboliserer lillebroren og henne på et vis... :-)

Har tenkt at storesøstrene skal få hvert sitt smykke når lillebror kommer. Fra lillebror til dem. Og de er allerede igang med å planlegge hva de skal kjøpe til lillebror. Lillesnuppa vil kjøpe rosa radiostyrt bil! Størstesøss er mer på søt bamse kjøret! ;)
 
Her har storebror bursdag rett etter fødsel (eller kanskje blir det samme dag?!?!) så han får bare bursdagspresang. Vi skal gå sammen å kjøpe en kosekanintil babyen slik han selv har og smokker som skal være gave i fra han, det tror jeg han synes er stas.
 
Dattern vår på 5 skal være med pappan sin å finne en gave til babyen. Men vi har og kjøpt en storesøster gave til henne(lego Friends). Vi tenker og feire henne som storesøster også, så derfor får hun en gave fra oss :-)
 
Jeg har absolutt tenkt at vi skal gi henne noe. Men aner ikke hva..
Hun har bursdag ni dager etter termin.
Skal få en stor bleiesluttbelønning nå snart, blir jo også veldig nærme..
Så burde kanskje være en litt mindre, symbolsk gave ifm baby?? Jeg er helt blank.
Alt man skal stresse med:p
Hun fyller straks 4.
 
I dag kjøpte jeg en boks med sånne "gatekritt" :) tenkte å kjøpe noe mere, men har veldig lyst til at det jeg kjøper skal være med å ta fokus vekk fra babyen og gjøre at man må finne på noe hyggelig med storebror for å bruke det :) nå er storebror bare 2,5 år når lillesøster kommer, så å tegne med kritt sammen med mamma eller pappa blir nok midt i blinken i hans øyne :)
 
Back
Topp