Gave til læreren?

Luna Lovegood

Glad i forumet
Bruker man å gi gave til læreren? Sønnen min har gått første halvdel av 1 klasse nå og han vil gi gave til læreren sin til jul!

Og hvis man gir gave; kan man gi vin da?[:)]

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men synes kanskje ikke at vin egner seg som gave fra en 6-åring.. Kanskje han heller vil lage et julekort til læreren?

Har ofte fått vin i gave fra barna i bhg har aldri tenkt noe over det..er jo på en måte en gave fra hele fam...

Vanlig og vanlig... Noen gjør det, andre ikke. Vin er fin gave. Som unemoren sier, er jo fra familien.

Jeg har alltid fått gave til jul. I år var det to flotte nisser fra Sia som var fra hele klassen. Også fikk jeg en blomstergruppe fra en elev og en flott te-lysestake fra en annen. Får også alltid mange flotte tegninger / julekort fra mine elever.

Hilsen lærer på 2.trinn.

Er lærer på ungdomstrinnet og pleier å få hos elevene når jeg er kontaktlærer. da er det gavekort eller sjokolade fra klassen, som de spleiser på. Veldig hyggelig synes jeg[:D]

Lærerne på trinnet pleier å få en julehilsen på vegne av hele klasse - flaske vin eller blomst eller bok gjerne..

Jeg har som regel fått gave fra ca halvparten av elevene i klassen. Det varierer veldig hva det er - det er gjerne rimelige gaver. Hjemmelaget marsipan, stearinlys, sjokolade, kaffekrus, telys m/glass etc. Da jeg var lærer i småskolen fikk jeg mye selvlaget julepynt!

Back
Topp