Gave til besteforeldre

tingeling1990

Glad i forumet
Jeg står helt blank! Noen som har tips til julegave til mine besteforeldre? De kommende oldeforeldrene altså! :)

Farmor og farfar er i 70 årene, pensjonister og veldig spreke.. de skal feire julaften et stykke unda og ønsker seg ikke store greiene.. de fikk gavekort på konsert/show i fjor som de brukte nå i oktober :p føler det er oppbrukt i år... de er glade i gå tur, holde på med huset (farfar snekrer på alt), seniordans, strikking osv.. de er oldeforeldre fra før..

Mormor og morfar er i begynnelsen av 60 årene, og enda sprekere.. de jobber forsatt og er ikke pensjonister en gang.. de skal ikke reise bort :) de er ikke oldeforeldre fra før.. de liker å sykle, morfar snekrer en del når han har fri og jobber på sjøen og hun er lærer...

Står helt bom fast med ideer :p ønsker helst å kjøpe en felles til hvert par liksom, ikke dyre greiene :)

Jeg kjøpte billige kopper som tåler ovn og porselenstusjer. Også tegner jeg på koppene det jeg forbinder med den personen. Det er billig og enkelt. Skal sies at jeg ikke er flink til å tegne.. :p

Jeg tenkte jeg skulle lage "julestrømpe" til mine bestemødre i år, i stede for julegave. :) er vel mange år siden de har fått slikt :p så mest for gøy, så skal de få beskjed om at de er til morgenen på julaften :) Skal inneholde litt hjemmelaget godteri/konfekt/julekaker, et julehefte, flakslodd, kryssordblad eller noe slikt, noe godt jeg vet de liker ellers, og kanskje en pakke ullsokker og håndkrem, strarinlys eller noe sånt. :)

Opplevelser er jo alltid kjekt da. Noe de kan gjøre sammen? Eventuelt har enklere liv litt greie duppedingser som skal gjøre ting lettere.
Jeg har ikke besteforeldre lengre. De dødde for 2 år siden, mens jeg var gravid med mitt første barn.
Min samboer har en bestemor igjen. Hun er ikke så sprek. Hun pleier ofte å få kryssord blader og konfekt. Ifjor laget vi eget julekort kun til henne. Andre i familien hennes gir ofte kalendere. Hun et over 80.

Er alle så tidlig å få barn i familien din? :p

Hva med en kurv med litt div oppi som de kan bruke opp?!
Putt oppi litt god te og kaffe, sjokolade, nøtter, flaxlodd, ett nytt pent koppehåndkle osv..

Vi skal lage kurv med masse godt i til våre foreldre i år. Skal inneholde sjokolade,strull, kromkaker, vin, frukt, gavekort hos slakteren. Er jo helt umulig å finne på noe som de trenger eller kommer til å bruke....

Mine setter veldig pris på noe de kan bruke opp/spise opp ihvertfall :) i den alderen har de jo ofte det meste de trenger :) slik er det iallefall hos mine besteforeldre :)

Nå får besteforeldre og oldeforeldre kalendere med bilde av guttungen.
Før det var barn inne i bilde kunne det være en enkel konfekt eller vin :)
Tippoldemoren fikk melkehjerter mens hun levde. noe godt til kaffen slår alltid godt an hos de eldre ;)

Opplevelser er jo alltid kjekt da. Noe de kan gjøre sammen? Eventuelt har enklere liv litt greie duppedingser som skal gjøre ting lettere.
Jeg har ikke besteforeldre lengre. De dødde for 2 år siden, mens jeg var gravid med mitt første barn.
Min samboer har en bestemor igjen. Hun er ikke så sprek. Hun pleier ofte å få kryssord blader og konfekt. Ifjor laget vi eget julekort kun til henne. Andre i familien hennes gir ofte kalendere. Hun et over 80.

Er alle så tidlig å få barn i familien din? :p

Kommer fra en liten øy hvor det er vanlig å starte tidlig, haha:p jeg er 26 og henger laaangt etter! Mamma var 18 og mormor 17 :p

Kommer fra en liten øy hvor det er vanlig å starte tidlig, haha:p jeg er 26 og henger laaangt etter! Mamma var 18 og mormor 17 :p
Hehe oki. Bare rart å ha så unge besteforeldre når mine egne var over 80-90 når de gikk bort for 2 år siden ;p du er under gjennomsnittet alikevell da :)

Hehe oki. Bare rart å ha så unge besteforeldre når mine egne var over 80-90 når de gikk bort for 2 år siden ;p du er under gjennomsnittet alikevell da :)

Mamma er yngst i søskenflokken sin, så min mormor er 85 og ganske i samme alder som besteforeldrene til de fleste på min alder (er 28). Farmor ble 69 i dag da, så der har vi en fin aldersfordeling gående. Mellom pappas bursdag om sommeren og farmor sin bursdag, er det akkurat 20 år mellom meg og pappa, og 20 år mellom pappa og hans mor. :p

Mamma fikk meg da hun var 17, så hun ble bestemor da hun var 38. Tipper hun blir en ung oldemor også, men håper hun ikke blir det før hun er rundt 60, egentlig. :p

Mamma er yngst i søskenflokken sin, så min mormor er 85 og ganske i samme alder som besteforeldrene til de fleste på min alder (er 28). Farmor ble 69 i dag da, så der har vi en fin aldersfordeling gående. Mellom pappas bursdag om sommeren og farmor sin bursdag, er det akkurat 20 år mellom meg og pappa, og 20 år mellom pappa og hans mor. :p

Mamma fikk meg da hun var 17, så hun ble bestemor da hun var 38. Tipper hun blir en ung oldemor også, men håper hun ikke blir det før hun er rundt 60, egentlig. :p
Hehe :) kjekt med masse familie og muligheter til å treffe oldebarn. Men gjennomsnittet blir bare høyere og høyere. jeg har foreldre i barnehagen min som bare er noen år yngre enn mine foreldre som er besteforeldre.. Var jo mer vanlig med større søskenflokker og tidligere barn i nå oldeforeldre generasjone.

Jeg har laget en kurv med en konfekt, 2 spekepølser og noe pynt :)

Jeg pleier å gi abonnement på blader! Pleier å være mange gode tilbud når før jul på blant annet bladkiosken.no og bladkongen.no. Jeg har gitt forskjellige blader som hjemmet, kryssord, KK osv. Bestemor blir kjempe glad også sier hun at hun tenker meg på hver mnd :) Det er jo en gave de har i 5-10 mnd (spørs hvor mange du kjøper).

Back
Topp