Gave i babyshower

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hva kjøper dere til den vordende moren om dere blir bedt i babyshower?

Kommer kanskje litt an på hvor gode venninner dere er. Er dere nærme, ville jeg lagt mer penger i gaven enn om det er ei bekjent. Jeg ble overrasket med babyshower i går, og der fikk jeg:
Fra min beste venninne: babynest og selve showeren.
Fra gode venninner som jeg ser regelmessig: babybok, nattlamper, vognpynt, spa-kit til meg, babyklær, hjemmeheklet vognteppe, smokker og smokkesnor, sengetøy.

:)

På de jeg har hvert på foreløpig så har jeg gitt noe jeg har lagd (babyteppe -strikket eller babynest -sydd) og noe jeg kjøper (klær, kluter, dill dall, flasker osv)..
Klarer aldri å begrense meg, så ender opp med at alt til sammen blir dyrt for lommeboka, men er så koselig å gi :)

Eg bruka ikkje å gi presang på babyshower. Kjøper heller presang etter at babyen er født, synst det er mykje kjekkare å kjøpe til en som faktisk finst enn en som framleis ligg i magen. Då kan eg og spørre om det er noko spes dei treng til babyen, str dei mangler etc. Skal kanskje seiast at eg ikkje er så stor fan av babyshower i utgangspunktet og har gitt streng beskjed til mine nærmaste at eg ikkje vil at det skal bli holdt for meg :)

Jeg har vært i en der vi alle gikk sammen om å lage til bleiekake og en kurv med diverse til både baby og mor. Var en barnebok, klær til babyen, fuktighetskrem til mor, bamse, bilderamme og div annet :)

Har også gitt sengsett, handklær og pledd, klær til babyen, abo. På foreldre og barn.

Selv fikk jeg en del klær og litt leker.

Det kommer jo litt an på hvor gode venninner man er :-)

Når venninnene mine overrasket meg med babyshower fikk jeg:

Baby Bjørn vippestol og bleiekake av to venninner
Kjole, sokker og smekker av to andre
Sparkebukse, genser og lue av to andre.
Kjole, genser og bukse av to andre
Og masse kluter og diverse stellesaker av alle sammen :)

Utstyr!!:) olje bleier stamp kremer tørre engangskluter håndklær. Alle sånne småting som gjerne ikke er så dyrt en og en men veldig dyrt for foreldre å hamstre før fødsel!:)

Da mine venninner ordnet babyshower til meg hadde de spleiset på å lage en kjempe fin bleiekake med div babyting til pynt, bamse på toppen og kjærligheter til mor. Og så hadde de kjøpt masse fine klær til babyen, div leker og ull innlegg til mor :)

Back
Topp