Gaveøsnker :/

1gangs:)

Glad i forumet
Vi er invitert i besøk til ett fam. Medlem og i invitasjonen står d at istede for gave til henne selv ønsker hun seg en donasjon til en organisasjon, men tingen er at akkuratt denne organisasjonen er jeg ikkje noe tilhenger av og ønsker faktisk ikkje å gi penger til de, er d da frekt og la være og heller kjøpe noe til henne? Tenker mange nok kommer til å kjøpe til henne samt donere penger.. Hva ville dere gjort?

Jeg ville respektert hennes ønske.
Om hun får penger så gir hun de sikkert til de uansett.

Vi er invitert i besøk til ett fam. Medlem og i invitasjonen står d at istede for gave til henne selv ønsker hun seg en donasjon til en organisasjon, men tingen er at akkuratt denne organisasjonen er jeg ikkje noe tilhenger av og ønsker faktisk ikkje å gi penger til de, er d da frekt og la være og heller kjøpe noe til henne? Tenker mange nok kommer til å kjøpe til henne samt donere penger.. Hva ville dere gjort?

Sånn jeg ser det ut i fra det du skriver så er dette noe hun ØNSKER dermed så blir det helt opp til den som skal i besøk (deg i dette tilfelle) hva du gir henne. Ikke støtt noe du ikke vil støtte hvertfall bare fordi hun ønsker seg det :-)

Sånn jeg ser det ut i fra det du skriver så er dette noe hun ØNSKER dermed så blir det helt opp til den som skal i besøk (deg i dette tilfelle) hva du gir henne. Ikke støtt noe du ikke vil støtte hvertfall bare fordi hun ønsker seg det :-)
Ville du gitt henne en gave da og bare ikkje nevnt noe mer?!!?

En orkidé, konfekt eller en blomster dekorasjon kanskje? Det er sånn som alle eldre blir glad for :-)
Ja tror eg må gå for noe sånt, håper bare hun ikkje tar opp temaet, hehe.. Liker ikkje når folk kommer med slike ønsker, man virker jo smålig om man ikkje donerer,men vi er faktisk ikkje alle like enige om div saker og organisasjoner....

Hvilken organisasjon er det? Jeg ville gitt henne en blomst og kanskje slått en hvit løyn om at jeg hadde donert penger

Jeg er ikke fan av lekevåpen og lekepistoler til barn. Om jeg hadde vært invitert i en bursdag hvor barnet ønsket seg kun det, ville jeg faktisk ikke respektert det ønsket. Jeg hadde kjøpt noe annet og stått for det om jeg ble spurt.

Et gaveønske er jo bare et ønske, ikke et krav. Jeg har ønsket meg teleskop siden jeg var 5, fortsatt ikke fått det. :p
Kjøp det du vil du. :) jeg ville heller ikke donert til en organisasjon jeg av diverse grunner ikke støtter.

Det blir veldig feil for meg å donere til noe som står for noe annet en meg. Det mener jeg at skal respekteres.

Jeg ville da gitt en gave eller penger. Ville ikke donert penger til en organisasjon som jeg var imot.

Enig med flere andre her; jeg hadde kjøpt en blomst f.eks.
Jeg hadde heller ikke kjøpt lekevåpen til barn, sånn apropos en annens svar her. :)

Gi en oppmerksomhetsgave.
Hun ønsker sikkert å ikke få så mye gaver og i samme sleng støtte noe hun er for. Så for å slippe unødvendig mye gaver så hadde holdt det til noe lite og enkelt.

Hadde støttet det hin ønsket. Det er tross alt gaven til henne:)

Gi henne en annen gave du! Jeg ville ikke støtten en organisasjon jeg er i mot! For å sette det på spissen så ville jeg jo ikke gitt penger til en organisasjon som er en sekt bare fordi noen ønsker det det i gave :)

Back
Topp