Gaustatoppen

Mamela

Glad i forumet
Har du vært der?
Jeg har blitt invitert med på tur til Gaustatoppen om en uke, jeg er 23 uker på vei.
Lurer på hvor tung turen er, og ca hvor lang tid det tar å gå opp?
Og hvis noen har vært der på denne tiden; Hvordan er temperaturen, og hva bør jeg kle meg i?

<3 appen < 3

Det går en heis opp til toppen :) Har vært på en hytte oppe der flere ganger, og vært med mange som har gått turen opp (ikke gått selv da) og de er sånn OK trente, og brukte 2 timer nå sist... tror det generelt ligger på 2,5-3 timer til toppen i normal gange..

Takk for svar:-) Har heisen i bakhånd, men hadde vært kjekt å gå selv også:-) får se an formen når dagen kommer tenker jeg:)

<3 appen < 3

Jeg var der for ca et år siden. Jeg var (og er) elendig dårlig trent, brukte to timer opp (gikk ikke helt ut til tuppen, men til kiosken). Den siste kneika var den verste synes jeg. Ta også på deg gode sko, for det er mye stein, så viktig at du har balansen og gode sko å gå i. Orker du ikke gå til toppen er det ikke verre enn at du snur og går ned.

Da jeg var der hadde vi fint vær, men det blir kjølig på toppen når man setter seg ned etter å ha blitt god og varm.

På denne tiden bør du være kledd i flere lag. Ull inderst er alltid en god ting. Det kan være kaldt, men det kan også være ganske fin temperatur.
Siden du er gravid, så vil jeg tro at det blir ganske varmt uansett ;)
Mitt beste tips til deg ;)

Jeg var der forrige helg , hadde med babyen min.. vi tok banen opp .. vurderer du å gå en av veien så er det lettere å tryggere å gå opp og ta banen ned. Kle deg godt var kun 6 grader da... jeg bor i nærheten og vi har allerede hatt kuldegrader på natta. God tur :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp