Gastroskopi Oppdatert!

løve78

Forumet er livet
Noen som har tatt det? Er det så ille som det høres? Skal på det i morgen...

********************************************************************************************************

Da har jeg tatt gastroskopi. Valgte å ikke ta den bedøvelsessprayen i halsen, og tok heller ikke noe beroligende. Det gikk helt greit, var selvfølgelig litt ubehagelig og jeg er glad jeg er ferdig....men jeg trodde det var verre enn det faktisk var! Men lykkelig nå som jeg er ferdig!!!!!

Søs har tatt det... Det er visst ikke akkurat veeeeldig behagelig... [&:]
Men det går helt sikkert fint!! Er jo ikke gost og brekke seg uansett, liksom...
 Lykke til!![:)]

uff, jeg syns det var forjævlig. men nå lå jeg og sparket hele tiden da
best å holde seg rolig og puste rolig [:)]

har gjort det mange ganger. du får nok tilbud om beroligende og smertestillende. og gjerne en spray i halsen for å "bedøve" litt. er verst når de går gjennom svelget, men er heldigvis fort gjort, og legen er nok flink! bare husk å pust godt med nesen =) lykke til =)

ORIGINAL: KISSana

Er ikke noe gøy akkurat. Prøve å slappe av så går det lettere. Og beste av alt er jo at det går kjapt over, tar ikke lange tiden [:)]

Slappe av ja...tror ikke det blir så lett! Men, det sto på innkallelsen at man kunne få noe beroligende....liker ikke tabletter, men kanskje jeg burde ta det?

hmm, legen sprayet noe nedi halsen min først, lurer på om ikke det var den beroligende...
skal tabletter roe deg ned? [8D]

ORIGINAL: EdonaLarsen

uff, jeg syns det var forjævlig. men nå lå jeg og sparket hele tiden da
best å holde seg rolig og puste rolig [:)]

de måtte putte MYE beroligende i meg,for jeg kjempet HARDT imot.
"pust, og svelg" sa de til meg.
Jeg gjorde ingen av delene.
Jeg prøvde å dra den opp igjen...

ORIGINAL: løve78

ORIGINAL: KISSana

Er ikke noe gøy akkurat. Prøve å slappe av så går det lettere. Og beste av alt er jo at det går kjapt over, tar ikke lange tiden [:)]

Slappe av ja...tror ikke det blir så lett! Men, det sto på innkallelsen at man kunne få noe beroligende....liker ikke tabletter, men kanskje jeg burde ta det?

beroligende får du sprøytet inn i armen (veneflon) så du slipper tabletter.

ORIGINAL: EdonaLarsen

hmm, legen sprayet noe nedi halsen min først, lurer på om ikke det var den beroligende...
skal tabletter roe deg ned? [8D]

det var ikke den beroligende.
Det var bare bedøvelse i svelget.

ja tabletter kan roe ned. sobril eller valium.
Men som regel får man det i armen. I veneflon

Merker jeg gruer meg enda mer nå......[&o]

Si ja takk til beroligende!! [:D]
Jeg fikk tilbud om beroligende gjennom veneflon i armen, men tøff i trynet som jeg var, takket jeg nei. [:-] Det endte med at jeg lå og spydde galle (hadde jo fastende mage), noe som heller ikke var særlig gjevt siden jeg lå med en enorm kloss i kjeften.
Angret veldig på at jeg ikke hadde takket ja til noe da.. Men vondt kan jeg ikke huske at det var, var bare vemmelig med alle brekningene, noe som visstnok kunne vært mye bedre om jeg hadde takket ja til beroligende. [:'(]

Lykke til i morgen! [:)]

Den sprayen man får i halsen er lokalbedøvelse, men en kan likevel oppleve å bli litt sår i halsen noen dager etter prosedyren..
Beroligende kan man få som tabletter eller evt i veneflon i armen[:)]
Tror nok det er litt ubehagelig, men ikke smertefullt. Om du prøver å slappe av og samarbeide går det nok helt flott[:)] Lykke til! Hilsen sykepleier på gastroavd [;)]

ORIGINAL: Adrian_å_mamma

har gjort det mange ganger. er ubehagelig. men ikke så forferdelig som mange skal ha det til. å er ganske fort gjort som andre her sier. jeg drakk noe bedøvelses greier noen minutter før de førte ned slangen[;)] er bare til å slappe av å puste godt igjennom nesa..

dette kan du ikke si.
Jo det var så gale som jeg skal ha det til.
FOR MEG var det grusomt.
Har veldig overfølsomt svelg,og hater brekninger over alt på jord.

Men det kan hende at trådstarter ikke syns dette er noe grusomt.
dette er veldig fra person til person...

ORIGINAL: Missi_85

Den sprayen man får i halsen er lokalbedøvelse, men en kan likevel oppleve å bli litt sår i halsen noen dager etter prosedyren..
Beroligende kan man få som tabletter eller evt i veneflon i armen[:)]
Tror nok det er litt ubehagelig, men ikke smertefullt. Om du prøver å slappe av og samarbeide går det nok helt flott[:)] Lykke til! Hilsen sykepleier på gastroavd [;)]

dette var mitt problem.
men jeg advarte de på forhånd,så de var mannsterke for å holde meg fast.

Jeg fikk veldige brekninger, da fikk jeg en beroligende sprøyte og siden husker jeg ikke mer før jeg var ferdig[:)]

ORIGINAL: mammasinramp

takk ja til beroligende sier bare jeg... jeg fikk ikke tilbud om d, og de får ikke i meg den slangen uten narkose neste gang jeg må d altså.... fikk totalt panikk fordi jeg spydde, ikke klarte å svelge ned og dermed hadde masse galle i munnen som igjen gjorde at jeg ikke fikk puste... nei, jeg slappa ikke særlig mye av[8D] og d er ikke en god ide å prøve å svelge[8|] 

jeg har hatt slange i halsen mens jeg var i narkose. Og det var helt jævlig å våkne etterpå.
Var sinnsykt sår i halsen,pga at ingen svelgemuskler eller noe virket jo når jeg var i narkose.

Mens når jeg bare hadde MYE beroligende så var det ikke vondt etterpå.
Og jeg husker nesten ingenting.

Det varer kun noen få minutter, så er raskt overstått.

Ok..Jeg takker ja til beroligende skjønner jeg!!! Er ikke glad i sånt, men noen ganger så må jeg vel! Det beste hadde vært om jeg bare sovnet, men det er vel å håpe på litt mye..uff, skal være glad når morgendagen er over!!

Da har jeg vært der...[;)]

Jeg fikk ikke tilbud om noe gjennom veneflon i det hele tatt, og de visste hvor redd jeg var [:@] den sprayen kan kysse meg i ....! hjalp ingenting!

Back
Topp