Gastroskopi, noen som har gjort det?

LinnpinnRG

Gift med forumet
Skal det i løpet av august/september, noen som vet hva som skjer da?  Vet at det er en slange ned i magen.[&:]
Men får jeg bedøvelse osv.??

Jess, jeg har gjort det.. gastroskopi og coloskopi faktisk..

Du får en bedøvelses gele på tunga, også blir du liggende på siden med ei dau tunge ut av munnen å sikler en hel masse..(sorry[8|])  Men sånn er det...

Stakkars deg!! Får bedøvelse i halsen.. Det viktigste er å IKKE freake ut! Å få panikk med en slange i halsen kan umulig være noe godt[&:] Mens jeg lå der tenkte jeg bare 'ikke freak ut' 'ikke freak ut'.. 
Det gikk fint[:)]

Jeg har tatt gastroskopi 2 ganger.Ikke så veldig behagelig,men PRØV å slapp av så godt du kan!Fikk ikke noe bedøvelse første gangen,bortsett fra lokalbedøvelse i halsen,men andre gangen grudde jeg meg så,siden jeg visste hva som skulle skje,så da fikk jeg noe beroligende.D hjalp veldig,og undersøkelsen gikk som en drøm!

Jeg har gjort det to ganger en gang med å en gang uten bedøvelse. Jeg vil anbefale uten bedøvelse. Undersøkelsen er gjort på 1 2 3 å det er bare de første sek. som er ubehagelige. I ettertid følte jeg meg oppblåst å gikk å rapa å prompa litt uskyldig[:)]

Kan be om noe avslappende også...

uff uff, gruer meg!! [&:] ammer også, så kan vel ikke ta beroligende!?

håper de finner ut hva som er galt da vertfall, så det er godt for noe liksom! [:)][8|][&:]

Uff da, plages du med magen eller ? Det gjorde jeg for flere år siden. Har litt overproduksjon av magesyre,så det svir liksom i magen. Er heldigvis bedre nå, for det var ikke noe godt!

ORIGINAL: linnpinn*87

håper de finner ut hva som er galt da vertfall, så det er godt for noe liksom! [:)][8|][&:]

ORIGINAL: TutOgKanon

Uff da, plages du med magen eller ? Det gjorde jeg for flere år siden. Har litt overproduksjon av magesyre,så det svir liksom i magen. Er heldigvis bedre nå, for det var ikke noe godt!

3 uker etter fødselen fikk jeg akutt blindtarmbetennelse og oppererte..

Noen dager etter jeg kom hjem ble jeg sendt i ambulanse med smerter i magen under ribbena, har hatt sånne smerter ca 10 ganger etterpå.. kommer liksom som anfall, men ingen finner ut hva det er.. [:-]

Er ikke noe med operasjonen å gjøre heller...

Så da aner ikke jeg... Men ubehagelig og vondt er det!!![&:]

Noah blir også stressa når jeg får det, han skal jo ha mat og alt, men er ikke så lett..

ORIGINAL: lille nupp

hvis du bruker bedøvelse i halsen kan du ikke spise på en time, pluss at du må jo faste, så det blir lenge å vente på mat..

jeg gjorde det uten, ekkelt og ubehagelig, men kunne i det minste spise når jeg var ferdig :)

Jeg klarer meg svært dårlig uten mat! [&:] da blir jeg så sur og dårlig! jaja, må vel bare gjøre det..

Kanskje ikke så bra med beroligende hvis du ammer nei, da må du i såfall vente litt med amminga etterpå. Hvor under ribbena er det vondt da?
Midt under, hø eller ve side?

ORIGINAL: Kleo

Kanskje ikke så bra med beroligende hvis du ammer nei, da må du i såfall vente litt med amminga etterpå. Hvor under ribbena er det vondt da?

midt under, og spredt ut i begge sider.. stråler litt bak til ryggen også.

vil ha beroligende! [&:] men går vel uten også..

Ja har gjort det to ganger og hatt den oppi rompa og.
Den var jævlig [:'(]
men etter 3 uker me diare 15 ganger i døgne hadde jeg ikke valg

Jeg har også vært på gastroskopi og syntes det var helt grusomt. Klarte ikke holde tunga unna slangen og måtte brekke meg hele tiden (sikkert lurt å unngå det så langt det er mulig). [:-] Heldigvis er det raskt overstått. 

Jeg vet jeg vet..... Du spiser bare et kamera frø og venter til det er blitt stort nok, så trykker man på start knappen[&:] og fåretar innvendig video.

Litt ubehageli når den skal ut......[:o]

[:D][:D][:D]

Jeg har tatt det. Gruet meg noe helt forferdelig, men det er fort gjort, dessuten litt interessant å se deg selv innvendig. OBS: Vær forberedt på mye raping[;)] En vanlig undersøkelse er over på toppen 5 min.

Prøvde vanlig, men jeg klarte det ikke... Så fikk narkose, fikk beskjed m at et var ganske nomalt det og...

ORIGINAL: TutOgKanon

3 uker etter fødselen fikk jeg akutt blindtarmbetennelse og oppererte..

Noen dager etter jeg kom hjem ble jeg sendt i ambulanse med smerter i magen under ribbena, har hatt sånne smerter ca 10 ganger etterpå.. kommer liksom som anfall, men ingen finner ut hva det er.. [:-]

Er ikke noe med operasjonen å gjøre heller...

Så da aner ikke jeg... Men ubehagelig og vondt er det!!![&:]

Noah blir også stressa når jeg får det, han skal jo ha mat og alt, men er ikke så lett..

For meg høres dette ut som gallesteinsplager. Har vært plaget med dette selv og venter nå på operasjon,der de skal fjerne galleblæra. Har du blitt sjekket for dette? Det gjøres ved bruk av ultralyd....
Hos meg sto smertene på som verst i ca 2-3 timer.å etter de verste smertene hadde gitt seg ble jeg vanvittig kvalm,å det kunne jeg være i opptil flere dager etterpå...

Håper vertfall du får svar på hva som feiler deg og at du blir kvitt plagene dine....

Jeg var med svigermor når hun skulle ta den underøkelsen.

Hun fikk sånn bedøvelsesspray to ganger.
en gang i munnen som hun skulle svelge og en gang under tungen.
For pasienten føles det ut som om h*n hovner opp i halsen
og føler man blir kvalt men det er bare en illusjon(?)
Man hovner ikke opp.
Resten går som en drøm

ORIGINAL: Kleo

midt under, og spredt ut i begge sider.. stråler litt bak til ryggen også.

vil ha beroligende! [&:] men går vel uten også..

Det der har jeg hatt noen ganger også. Men under på høyre side på meg, med stråling bak i ryggen. Men anfallene mine går heldigvis over med 1-2 paracett.
Ønsker deg lykke til.

Back
Topp