Gastroscopi i narkose

TinaCelineeey

Forumet er livet
Noen som har fått det??
åssen foregår det??
hva sjer etterpå??

Jeg har fått narkose før

Jeg ble lovt narkose av han som utreder meg for cøliaki.
for når jeg tok gastroscopi så fikk jeg panikk og begynte å dra opp igjen slangen,noe som kunne gått ganske ille.
det hele var en gaske traumatisk opplevelse......
så det ble litt kaos å de måtte dope meg ned med mye større dose enn det som var normalt.

DERFOR spørr jeg....
jeg vet at det er sjeldent og at undersøkelsen er ''fort gjort''..

ORIGINAL: Drømmeren

Har bare hatt Gastroskopi mens jeg var våken jeg[:-][8|]

jeg også..
og d skal aldri sje igjen[&o]

ORIGINAL: MinLilleSpire!

narkose? sjeldent

Ja,narkose..
vet at det er sjeldent.

men jeg har blitt lovt det om jeg må ta gastroscopi igjen..
derfor jeg spørr

ORIGINAL: TinaCeline

Har bare hatt Gastroskopi mens jeg var våken jeg[:-][8|]

jeg også..
og d skal aldri sje igjen[&o]

Er ikke noe godt nei..[:'(] men jeg fikk beskjed om at jeg måtte være våken under Gastroskopien..[:-]

Klart du kan få den i narkose, alt kan man få i narkose..
Nå er det ikke snakk om at det går fort eller ikke, men at opplevelsen første gang var så ubehagelig at det ble lovt narkose andre gangen.. Vis litt forståelse her, det blir det samme som at folk som ikke har tannlegeskrekk ikke forstår hvorfor folk med tannlegeskrekk får narkose "bare" for å borre et hull eller trekke en tann..

Viser da forståelse jeg[:-]

Sa bare at legen som gjor det på meg sa at jeg MÅTTE være våken under en slik undersøkelse..

Men forstår jo at om hun har en veldig traumatisk opplevelse at hun vil ha narkose og at di kanskje gjør unntak[;)]

jeg ble dopet ned siden jeg ikke klarte å svelge den, fikk så mye at jeg husker ikke at de førte den ned

Sa bare at legen som gjor det på meg sa at jeg MÅTTE være våken under en slik undersøkelse..

Men forstår jo at om hun har en veldig traumatisk opplevelse at hun vil ha narkose og at di kanskje gjør unntak[;)]

Jeg tenkte ikke på deg.. [:)]

Gastroskopi var artig det. Tok 3 minutter, et glass vann og ferdig med det.

Jeg har tatt gastroskopi i narkose.
merka seff ingenting, eneste som jeg kjente etterpå var at jeg var litt øm i halsen..sikkert fordi slangen hadde skrapa meg opp litt i halsen.

du får narkose også undersøker de deg når du har sovnet.
når du våkner får du som regel snakke med en lege om de fant noe. den vevsprøven tar sikkert noen uker før du får svar på.
jeg fikk dra hjem noen timer etterpå

ORIGINAL: lindaen

Jeg tenkte ikke på deg.. [:)]

Hehehe ok[8D][:D]

Jeg gjorde det 4 ganger i fjor. Tredje gangen overbeviste legen meg om at jeg skulle ta uten beroligende, jeg syntes det var helt grusomt, og da jeg skulle ta det for 4. gang, forlangte jeg å bli dopa ned. Aner ikke hva de gav meg, men jeg våknet av at jeg lå på senga ute i gangen![:D] Sov meg gjennom hele undersøkelsen og at de trillet meg ut til en seng der mannen min var. Helt fantastisk![:D] Gjør det gjerne igjen. Dette varte ca 10 min, så kanskje du skulle spørre om det? Litt mindre risikalbelt enn narkose. Føler med deg.. Lykke til!![:)]

Jeg ble fortalt at jeg måtte være våken da de gjorde det...gikk jo greit nokk,sto ikke på lenge[:)]

Jeg fikk sånn spray på tungen husker så vidt at de førte slangen ned og at de tok den ut merket ingenting..

Jeg fikk også noe litt beroligende og spray på tungen og syntes likevel det var helt forferdelig... [:'(] Skjønner godt at du vil ha narkose neste gang!

Back
Topp