Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Etter sjokk beskjed i dag på OUL trenger jeg noen solskinnshistorier og betryggende ord. Helt satt ut etter jordmor sin beskjed om mulig abort tilbud pga komplikasjoner. Nekter abort. Stresset og trist [emoji24]
Kan jeg får spørre hva som er galt? [emoji173]
Vi var på OUL på torsdag hvor jordmor var rett på sak pessimist. Fikk jo sjokk! Deretter tlf fra Rikshospitalet om time nå på tirsdag. Eller ikke noe mer enda. Det mest skumle var at jordmor sa mini har problemer med ryggen. Mulig ryggmargsbrokk. Men nettet sier gastroschise kommer sjelden med andre problemer. Huff blir så stresset av dette. Skulle nyte svangerskapet og ikke få angst....Her ser det jo ut som det stort sett går ganske bra
http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Sykdom/Praktisk/Dette-er-gastroschise/
Du har ikke fått tilbud om noe samtale med sykehuset?
Uff, høres ut som du har vært uheldig med hvordan jordmor har gitt beskjeden. Jeg kan ikke noe om det, men syntes det som stod på babyverden hørtes mye mer oppløftende ut enn abort! Selvfølgelig enn trist og ekkel beskjed å få at det er noe galt med fosteret uansett om det vanligvis går bra. Håper samtalen med sykehuset gir litt mer info og er mer oppløftende! Masse lykke til! [emoji173]️Vi var på OUL på torsdag hvor jordmor var rett på sak pessimist. Fikk jo sjokk! Deretter tlf fra Rikshospitalet om time nå på tirsdag. Eller ikke noe mer enda. Det mest skumle var at jordmor sa mini har problemer med ryggen. Mulig ryggmargsbrokk. Men nettet sier gastroschise kommer sjelden med andre problemer. Huff blir så stresset av dette. Skulle nyte svangerskapet og ikke få angst....
Etter sjokk beskjed i dag på OUL trenger jeg noen solskinnshistorier og betryggende ord. Helt satt ut etter jordmor sin beskjed om mulig abort tilbud pga komplikasjoner. Nekter abort. Stresset og trist [emoji24]
Litt uklart fra jordmor hva som skjer I morgen. Men antar de sjekker mini på nytt og mer grundig. Fikk lite info om mini utover sjokk beskjed. Kanskje de tar 3d på riksen? Det burde være litt mer nøye enn standard ultralyd? Dessuten likte jeg ikke at jordmor ikke forklarte min mann hva som skjer. Han er ikke norsk. Så det var jeg som prøvde å oversette "lege" snakk. Nærvøs for i morgen .... må dra alene.Har ei venninne som fikk en sønn med dette, han ble tatt med keisersnitt noen uker før termin og operert umiddelbart, men er helt fin i dag [emoji813]red
Håper det er snakk om en samtale om diagnose og behandling du skal ha!
Kan ikke få noe dårligere måte å få info på enn hos jordmor. Håper ikke det er flere som får henne til å fortelle dårlige nyheter. ... blir helt ødelagt. Riksen har heldigvis eksperter som forhåpentligvis vet hvordan de skal snakke til nervøse mødre. Og god info å gi min mann som sansynligvis føler seg litt utafor pga språk.Uff, høres ut som du har vært uheldig med hvordan jordmor har gitt beskjeden. Jeg kan ikke noe om det, men syntes det som stod på babyverden hørtes mye mer oppløftende ut enn abort! Selvfølgelig enn trist og ekkel beskjed å få at det er noe galt med fosteret uansett om det vanligvis går bra. Håper samtalen med sykehuset gir litt mer info og er mer oppløftende! Masse lykke til! [emoji173]️
Tusen takk, godt å høre fra noen med litt erfaring innenfra. Hva kan jeg vente meg I morgen tror du? Bare ny ultralyd og samtale eller flere type sjekker? Og er det mulig at mini bare var litt "krom" I ryggen el. fordi han lå med ryggen/stumpen opp og mulig gastroschise hang ned og brukte tyngdekraften???Jobber på nyfødtintensiv og gastrochise i seg selv pleier å gå ganske bra! Kan se voldsomt ut en stund etter fødsel, kommer litt ann på om en klarer å få operert inn alt av tarmer med en gang eller må ta det litt gradvis. Men med å forberede seg godt på hva som venter så blir det nok lettere for dere. Ang. at hun nevnte ryggmargsbrokk så kan det jo være at det er ett syndrom eller noe annet som hun mener en lege må se på og uttale seg om. Men syns uansett det var en ekkel måte å si det på! Masse lykke til og krysser fingrene for dere [emoji173]
Tusen takk, godt å høre fra noen med litt erfaring innenfra. Hva kan jeg vente meg I morgen tror du? Bare ny ultralyd og samtale eller flere type sjekker? Og er det mulig at mini bare var litt "krom" I ryggen el. fordi han lå med ryggen/stumpen opp og mulig gastroschise hang ned og brukte tyngdekraften???
Vi var på OUL på torsdag hvor jordmor var rett på sak pessimist. Fikk jo sjokk! Deretter tlf fra Rikshospitalet om time nå på tirsdag. Eller ikke noe mer enda. Det mest skumle var at jordmor sa mini har problemer med ryggen. Mulig ryggmargsbrokk. Men nettet sier gastroschise kommer sjelden med andre problemer. Huff blir så stresset av dette. Skulle nyte svangerskapet og ikke få angst....