Gastric bypass/sleeve

Vårt håp

Forelsket i forumet
Vet ikke helt hvor jeg skulle poste denne :-)

Mandag 1 juli skal jeg til samtale ang slankeoperasjon. Både gleder og gruer meg.
Har slitt med vekta i mange år. Begynte å legge på meg da jeg begynte på skolen som 6-7 åring.
Er i dag ca 90 kg. Ikke så altfor overvektig vil nok mange si. Men med BMI på over 30, PCOS og tilleggssykdommer som høyt kolesterol og diabetes, så er jeg altfor overvektig.
Begynte med idrett da jeg var 8-9 år. Holdt på med det til jeg var myndig. Etter det har det blitt litt fotball nå og da.
Selv med idrett (trening 6-7 timer i uka + kamper/turneringer) og sunt kosthold, så har ikke vekta gått ned.
Derfor har jeg nå tatt mot til meg og sakt om operasjon.
Ser ikke på dette som en enkel utvei. Har lest masse og veid for og imot før jeg bestilte time hos lege.
Et liv med høyt kolesterol, diabetes, høy bmi og barnløs????
Eller:
Et liv som slankeoperert, normal bmi, mest sannsynlig syksomsfri, ta vitaminer resten av livet og forhåpentligvis barn???
Hva ville du valgt?

Sorry at det ble langt, men måtte bare få ut litt :-)

Takk for at du leste :-)

<3 ønsker et lite mirakel <3
Skravler med _venter på deg_

Jeg har selv hatt gbp. Men min bmi var 53 da. Angrer ikke ett sekund jeg ;) ønsker deg masse lykke til :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har også tatt gbp. Jeg hadde da en bmi på 49 så var jo litt større enn deg. Men jeg angrer ikke ett sekund, men bare husk å tenk over hva det er etter operasjonen også. Kjenner mange som ikke har forberedt seg å fått litt sjokk at det var så lite dem kunne spise osv. Jeg brukte 1 år i ventekø på å lese på nettet å spør andre på forum så jeg visste hva jeg gikk til :-)
Masse lykke til :-) dette er det bare du som kan bestemme, noen kommer nokk til å si du er for liten, men det har også mye med hvordan du føler deg og har det med helsen :-)

Termin 1 Februar 2014 <3

Jeg har lest det meste som jeg har kommet over til nå, og blir nok å fortsette å lese.
Legen min vet at jeg har prøvd det meste for å gå ned i vekt.
Jeg har som sagt alltid vært aktiv, men likevel bmi på over 30.
Har prøvd flere "slankekurer", uten hell.
Jeg har prøvd reductil, men fikk høyt bt av den.
Jeg kommer meg noe ned i vekt, men det stoppet opp, så jeg kommer ikke langt nok ned.
I tillegg har jeg sykdommer pga overvekt og PCOS, så jeg har sjans til å få den innvilget.

<3 ønsker et lite mirakel <3
Skravler med _venter på deg_

Back
Topp