Garmin(puls)klokke og graviditet

Emme93

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Er det flere som bruker Garminklokke med måling av stress og søvnkvalitet, og som har merket store endringer i målingene gjennom graviditeten? Jeg sluttet med klokka en periode (ca. Uke 7-16) fordi jeg bare var kvalm og holdt seng/sofa, og ble demotivert av all aktiviteten jeg ikke klarte. Nå i uke 19 har jeg begynt med klokka igjen, og sover også med den. Det som er påfallende er at body battery aldri blir ladet helt opp, søvnkvaliteten blir aldri mer enn "bra" og stressnivået mitt er skyhøyt hele dagen (selv om jeg bare ligger på sofaen og ser dritt-tv). Det er jo ikke rart at jeg er klar for senga kl. 20:30 hver dag :smiley-ashamed004 Er det flere som har fått samme utslag?
 
Jeg har garminklokke. Har en kronisk sykdom så mine verdier er egentlig aldri bra :laughing002 men merket det veldig på verdiene første trimester, da i form av høyt stress og veldig dårlig søvn (og dermed dårlig bb). Nå i andre trimester har søvn normalisert seg, men generelt høyt stress og får veldig lett registrert aktive minutter.
 
Ja, opplever akkurat det samme. Men det mest frustrerende er kanskje at hvilepuls har gått fra 48 til 72 :dead: :depressed: bye, bye fysisk form :greet025
 
Har ikke Garmin men har en annen, jeg ser at hvilepulsen er gått opp til 70 fra 50. Får fort treningsminutter
 
Opplever også det samme som du forteller! Gir veldig mening, er utslitt hele tiden, og hvis jeg får energi til å gjøre noe så tar det ikke så lang tid før jeg må legge meg nedpå og hvile igjen.
Synes det er fint at klokka har gravid-modus hvertfall, så man ikke får feil resultater (feks på den fysisk alder-greia).

Er forøvrig helt normalt at hvilepulsen går opp i svangerskapet, det er ikke noe å bekymre seg over :-)
 
Bruker også Garmin og opplever det samme her. Men det stemmer nok at jeg sover dårligere også, våkner ofte når jeg rører på meg om natta fordi det er tyngre og litt vondter her og der:dead:

Er det forresten noen som skjønner uke-tellingen til garmin? Jeg er 19+0 i dag, men i følge garmin sin beregning er jeg 18+1, selv om termindatoen er lagt inn rett. Er det noen innstillinger på det?
 
Måtte slutte med min smartklokke for ble så stressa av å se at pulsen og stresset var så høyt..
 
Takk for alle svar! Da høres det (dessverre) ut som at jeg er en kjempenormal gravid :laughing002 I skrivende stund har jeg 18 igjen på body battery, og har tappet mer gjennom dagen i dag enn hva jeg ladet i natt.
 
Bruker også Garmin og opplever det samme her. Men det stemmer nok at jeg sover dårligere også, våkner ofte når jeg rører på meg om natta fordi det er tyngre og litt vondter her og der:dead:

Er det forresten noen som skjønner uke-tellingen til garmin? Jeg er 19+0 i dag, men i følge garmin sin beregning er jeg 18+1, selv om termindatoen er lagt inn rett. Er det noen innstillinger på det?
Det har jeg lurt på også! Garmin viser færre uker enn feks babyverden, med samme termindato..
 
Bruker også Garmin og opplever det samme her. Men det stemmer nok at jeg sover dårligere også, våkner ofte når jeg rører på meg om natta fordi det er tyngre og litt vondter her og der:dead:

Er det forresten noen som skjønner uke-tellingen til garmin? Jeg er 19+0 i dag, men i følge garmin sin beregning er jeg 18+1, selv om termindatoen er lagt inn rett. Er det noen innstillinger på det?
Tror de bruker en annen måte å telle på enn slik det er vanlig å gjøre det i Norge. Husker ikke helt hvordan jeg løste det selv, men trooor jeg la inn en annen befruktningsdato for å få riktig termindato. Da ble også uke+dag riktig.
 
Back
Topp