Gardinhjelp..

Niceday

Forumet er livet
Har et dilemma her....
I d nye huset vårt er d slike gardinbrett med skinner på stua, altså med klyper som man skal henge gardinene i...men de gardinene jeg har lyst på er d maljer på...

Lurer på om jeg da skal;
-Prøve å få plass til gardinstenger også under gardinbrettet (usikker på om d er plass)
-Finne samme gardiner uten maljer, usikker på om d finns (kom gjerne med eksempler!!)
-Henge opp maljegardiner på en ell annen lur måte med klypene...

Disse gardinene d er snakk om da;

York fra Princess

Blir de for koste visst du tar bort maljene og syr på sånn du trenger for å henge de opp til det gardin brettet?
For det er jo sikkert litt å legge ned i nedre kant også????

ORIGINAL: lillemeg85

ORIGINAL: citadel

Jeg ville fjernet gardinbrettene og hent opp stenger slik at du kan bruke gardinene med maljene som de er[;)]

Sign!

Foreldrene mine har gardinbrett i stua (Det "skulle" jo være skjulte løsninger for 30 år siden..). Men ihvertfall, de skal ta ned brettet og henge opp stang nå. Jeg har hjulpet mamma bra mange timer med å stå å klipe av og på de klipene for å tre inn på skinnene. En drittjobb! Ikke kan man varierere opphenget heller, er liksom bare en mulighet. Mens med stang så er det jo maaange dekorative måter å henge opp på! [:)]
tanken har slått meg, men vil tro d er en del arbeid med d....ettersom den gamle huseieren har malt over festene til brettet og da vil d bli utrolig stygge merker når vi da fjerner d....kan jo kanskje klare å sette festene til gardinstanga på samme plass kanskje[8|]

Back
Topp