Gardinhjelp!

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg trenger råd fra noen huslige februarmødre!
Gardinene har hengt oppe i flere uker nå - har forsøkt å putte tunge ting nederst for å lage press men dette er altså det lengste jeg har kommet.

Hvordan får jeg de til å henge rett ned og ikke stå sånn ut nederst??

ImageUploadedByBV Forum1445885417.034514.jpg

ImageUploadedByBV Forum1445885428.101649.jpg

Skjønner ikke helt hva du mener?

Er det kanten ut mot veggen nederst? Eller at de går ut i rommet?

Våre gardiner i stuen gjør også det, pleier bare å dra de lenger utover i toppen. Da ender de med å henge rett. Men kan nok hende det finnes noen andre triks :)

Skjønner ikke helt hva du mener?

Er det kanten ut mot veggen nederst? Eller at de går ut i rommet?
De er bredere nederst enn hvordan de henger øverst. ut mot veggen som du sier :)

Våre gardiner i stuen gjør også det, pleier bare å dra de lenger utover i toppen. Da ender de med å henge rett. Men kan nok hende det finnes noen andre triks :)
Kanskje jeg bare må gjøre de bredere ja. Ville bare ikke dekke til så mye av vinduet. :) Håpet at det var noe supergreit man kunne gjøre for å fikse det :o

Tror nok totette er inne på noe da altså ;)
Juster øverst så det blir rett hele veien nedover :)

Sniker litt fra april jeg... :) jeg pleier å dra gardinstanga litt mer ut og så gjøre de litt bredere øverst... Dermed tar du mer av veggen istede for vinduet :) trenger jo ikke mange cm på hver side for at de skal bli rette :)

Sniker litt fra april jeg... :) jeg pleier å dra gardinstanga litt mer ut og så gjøre de litt bredere øverst... Dermed tar du mer av veggen istede for vinduet :) trenger jo ikke mange cm på hver side for at de skal bli rette :)
DET var veldig lurt!! Skal gå og prøve det med en gang!

Kan det ha noe med stoffet i gardinene å gjøre?
Jeg tenker at et tyngre stoff vil kanskje henge mer rett ned.

Kan det ha noe med stoffet i gardinene å gjøre?
Jeg tenker at et tyngre stoff vil kanskje henge mer rett ned.
Hvis det er dette som er problemet så kan man kanskje feste på noen sånne "duk-vekter", sånne vekter som man kan klipse på duken ute om sommeren :)

Hjalp litt, men ikke nok! Har nå vært og kjøpt sikkerhetsnåler som jeg har brukt på baksiden så de ikke synes. Nå er det neeesten greit :)

For noen vrange gardiner!
Mm!! Kom seg veldig med å dra stangen litt ut på sidene og feste med en haug sikkerhetsnåler. Men spørs jo hvor lenge de henger sånn når rullgardin osv begynner og skal kjøres opp og ned og rommet faktisk skal brukes :o

ImageUploadedByBV Forum1445979777.764656.jpg

ImageUploadedByBV Forum1445979787.315574.jpg

Ser veldig fint ut da, hvis det er noen trøst! :P

Får håpe de henger seg til inntil da. At de blir vant til å henge rett ned. :)

Back
Topp