Gardinhjelp!

Dollface

Forumet er livet
VIP
Altså... jeg har funnet selvfølgelig TO par gardiner jeg liker og kan se for meg på rommet til lillesøster....

disse... i rosa
http://www.ellos.no/d/Hjem-Gardiner-Kanallengder/_/N-1z141umZ1z141od?Nr=223797

(får ikke lagt inn bilder...)

eller disse.. i rosa
http://www.ellos.no/d/Hjem-Gardiner-Knytebandslengder/_/N-1z141uiZ1z141od?Nr=264288

gulvet blir gråisheikish.. veldig fint ja... :D
Og hvite vegger fordi jeg ikke får lov å smelle opp flere tapeter nå.......forjeggårbareleiavdemallikevel...

Så tenkte jeg å male kommoden lyyyyserosaaa... og beholde seng og bokhylle hvit.. og forhåpentligvis hekle et fint pledd i rosatoner.. samt lage ei vimpelrekke.... og selvfølgelig en haug med annet dill...

Meeen.. hvilket gardinpar skal jeg velge? Og blir det teit med den rosa kommoden?

De første!! :D

Jeg tror jeg hadde gått for de som ikke er blonde. Var det bilde nr 2, tro?

Blir sikkert fint med rosa kommode, greit å få inn litt farge der også, så ikke alt blir hvitt:)

FancyPants skrev:
Jeg tror jeg hadde gått for de som ikke er blonde. Var det bilde nr 2, tro?

Blir sikkert fint med rosa kommode, greit å få inn litt farge der også, så ikke alt blir hvitt:)

Enig 

Jeg tror jeg ville valgt de første :)
Jeg malte skapdøra til jentungen rosa, å kjenner jeg angrer på det. Det blir fort veldig mye rosa på et jenterom, å da er det veldig greit at møblene ikke er det og. Også blir de jo større da. Jeg synes ikke det er like pent me lyserosa til en 4 åring, som til en babyjente. Lyserosa synes jeg hører babystadie til :) Og etterhvert som de vokser, så endrer de interesse, å da er det jo greit å ha møbler og slikt i nøytrale rene farger sånn at man ikke trenger å totaloppusse rommet når baby og prinsessefasen tar slutt. Hun som en gang var prinsesserosa og rødt, er nå kaptein sabeltann hos oss :p

helt klart de første

De første, men ville valgt hvite. Og et lite tips, uansett hva du gjør så ikke vær naken når du henger de oppemoticon

June anette skrev:
Jeg malte skapdøra til jentungen rosa, å kjenner jeg angrer på det. Det blir fort veldig mye rosa på et jenterom, å da er det veldig greit at møblene ikke er det og. Også blir de jo større da. Jeg synes ikke det er like pent me lyserosa til en 4 åring, som til en babyjente. Lyserosa synes jeg hører babystadie til :) Og etterhvert som de vokser, så endrer de interesse, å da er det jo greit å ha møbler og slikt i nøytrale rene farger sånn at man ikke trenger å totaloppusse rommet når baby og prinsessefasen tar slutt. Hun som en gang var prinsesserosa og rødt, er nå kaptein sabeltann hos oss :p

gubben foreslo at jeg malte veggen rosa istedenfor.. men den kommoden blir nok byttet ut om noen år allikevel, da det ikke er skap på rommet - kun den kommoden.. og kjenner jeg meg selv rett trenger hun nok mer oppbevaringsplass til klærne sine etterhvert.. hoho.. :D
Har en 5åring som har hatt Carsdilla og nå er det Beyblade.. men har hverken cars-teppe, cars-gardiner eller plakater på rommet.. :P Denne mora klarer nemlig å si nei til sånn styggedom.. haha..

Pucca... åååå?? Åffer ikke det'a? :P  Men hvite blir det ikke når 4 vegger og tak og møbler blir hvitt.. (unntatt den kommoden..).

Dollface skrev:

June anette skrev:

gubben foreslo at jeg malte veggen rosa istedenfor.. men den kommoden blir nok byttet ut om noen år allikevel, da det ikke er skap på rommet - kun den kommoden.. og kjenner jeg meg selv rett trenger hun nok mer oppbevaringsplass til klærne sine etterhvert.. hoho.. :D
Har en 5åring som har hatt Carsdilla og nå er det Beyblade.. men har hverken cars-teppe, cars-gardiner eller plakater på rommet.. :P Denne mora klarer nemlig å si nei til sånn styggedom.. haha..

Pucca... åååå?? Åffer ikke det'a? :P  Men hvite blir det ikke når 4 vegger og tak og møbler blir hvitt.. (unntatt den kommoden..).

Min datter har heller ingenting med sabeltann på rommet. Eller jo, sengetøy. Men det var noe hun arvet hos søskenbarne sitt. Man kan så klart ikke kjøpe utstyr til alle fasene de er innom. DA blir man fattige! :p Men jeg grei å ha nøytrale farger, slik at man bare kan bytte ut matter, lampesjerm, knagger å sånne ting når de blir eldre.. Men om du skal bytte den ut uansett, så er det jo ingen problem å male den.. å blir det ikke bra, kan du jo bare pusse den ned igjen. Mye arbeid, men det går jo!

June anette skrev:

Dollface skrev:

June anette skrev:

Min datter har heller ingenting med sabeltann på rommet. Eller jo, sengetøy. Men det var noe hun arvet hos søskenbarne sitt. Man kan så klart ikke kjøpe utstyr til alle fasene de er innom. DA blir man fattige! :p Men jeg grei å ha nøytrale farger, slik at man bare kan bytte ut matter, lampesjerm, knagger å sånne ting når de blir eldre.. Men om du skal bytte den ut uansett, så er det jo ingen problem å male den.. å blir det ikke bra, kan du jo bare pusse den ned igjen. Mye arbeid, men det går jo!

Den er hvitmalt allerede, så om jeg hiver på en tre fire lag med andre farger etterhvert har nok ikke mye å si.. haha.. enkelt og greit å male to strøk på en kommode iallefall - heller det enn å tapetsere... *sukk*
Men ligner hun på mora si så blir det rosadilla til hun går av med pensjon.. minst..

Dollface skrev:

June anette skrev:

Dollface skrev:

June anette skrev:

Den er hvitmalt allerede, så om jeg hiver på en tre fire lag med andre farger etterhvert har nok ikke mye å si.. haha.. enkelt og greit å male to strøk på en kommode iallefall - heller det enn å tapetsere... *sukk*
Men ligner hun på mora si så blir det rosadilla til hun går av med pensjon.. minst..

Er veldig gla for at i dette huset, er den mannen som maler å styrer med oppussing. Jeg blir lei etter 5 min, også begynner jeg å syte å bære meg. Gla han liker å gjøre sånne ting selv. Jeg bare sier hvordan jeg vil ha det og korrigerer  når det blir feil :p Han er ikke så flink til å se løysninger å hva som passer sammen å sånt, så det er liksom det som er min jobb :p

hehe.. en kommode går kjapt, så det går nok greit.. alle andre prosjekter derimot.... *sukk*

Men jeg får jo ikke bestemt meg... gaaah... tenkte å bestille i kveld nemlig... hmmm... den eller deeen. den eller deeeen...

godt spørsmål! dei var jo veldig fine, spørsmålet blir vell mønster eller ei :)

Syns nr to var finast, dei første syns eg såg skikkelig billige og gammeldagse ut. Trur ikkje du angrar på å male kommoden rosa, det blir sikkert kjempefint. Du må legge ut bilder av det ferdige rommet, høyres superfint ut!!!

Viss du vil ha inn litt fleire fargar enn berre rosa og kvitt, så har eg sett kommoder som skuffene er malt i ulike pastellfargar, det var kjempefint, og friska litt opp :o))

sogn78 skrev:
Syns nr to var finast, dei første syns eg såg skikkelig billige og gammeldagse ut. Trur ikkje du angrar på å male kommoden rosa, det blir sikkert kjempefint. Du må legge ut bilder av det ferdige rommet, høyres superfint ut!!!

Viss du vil ha inn litt fleire fargar enn berre rosa og kvitt, så har eg sett kommoder som skuffene er malt i ulike pastellfargar, det var kjempefint, og friska litt opp :o))

så "frilynt" er jeg ikke... det bor et psykt kvinnemenneske inni meg og hun kan ikke ha for mange farger.... :P Men det blir jo et pledd i ulike rosa nyanser og ei vimpelrekke.. og kanskje kurver i hylla kan males i ulike rosa/rød-toner for variasjonens skyld...

Og bilder blir det nok etterhvert ja... Nå skal jeg bare ha ned en stor vegg med gjenstridig tapet uten å ødelegge tapeten under, så kan det vaskes, pusses, sparkes og males - og legges gulv.... på to rom...

Definitivt nummer en.

Men jeg tror jeg hadde gått for hviiiite

~Mummimamma~ skrev:
Definitivt nummer en.

neeeej.... da blir det for hvitt.. :P ååårker det bare ikke....
må ha råsa...

Dollface skrev:

~Mummimamma~ skrev:
Definitivt nummer en.

neeeej.... da blir det for hvitt.. :P ååårker det bare ikke....
må ha råsa...

Hehe, skjønner det :P

Skal de bare henge eller skal du dra de litt til siden med gardinbånd (det heter da virkelig ikke det? )

Blir sikkert knallfint, gleder meg til bilder =)

Den første er absolutt søtest. Og de små nurkene har en tendens til å være ufattelig søte :)

Back
Topp