Gardinbånd - hot or not??

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Sånne bånd man tar rundt gardinene vet dere for å "knyte" dem sammen.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det :-P

Er det in eller ut?

Vi sliter litt med særlig det ene vinduet vårt. Er en panelovn der, og gardinene (som nå henger rett ned) havner rett som det er foran ovnen...
Kjenner at jeg ikke helt er fan av det.. Så lurer på om jeg må knyte opp gardinene på en måte.

Da vi flyttet inn var det kroker på veggen til sånne bånd, men da vi malte tok vi dem ned og har ikke skrudd dem opp igjen... Kunne egentlig ønsket meg en krokfri måte å knyte gardinene på :-P

Hva gjør dere?

Jeg bruker liftgardiner:P
Gardinbånd er vel ut... Uten at det trenger å ha noe å si da;)

Jeg bruker liftgardiner:P
Gardinbånd er vel ut... Uten at det trenger å ha noe å si da;)
Mulig det er ut. Men jeg ser iallefall mye gardinbånd på den interiørsiden på det stedet men ikke snakker om :-P

Men greit å spørre her og ;-)

Lite minimalisme på den siden iallefall :-P

Vet helt ærlig ikke om det er inn eller ut, men trenger jo ikke være sånne trauste gardinbånd som tante magda bruker? Hva med perlekjeder eller skinnremser feks?

Vet helt ærlig ikke om det er inn eller ut, men trenger jo ikke være sånne trauste gardinbånd som tante magda bruker? Hva med perlekjeder eller skinnremser feks?
Ja ikke sant? Finnes sikkert mer spenstige ting ;-)

Har fått gardinene forresten :-D

Men er på jobb så har ikke fått gjort noe med det enda ;-)

Jeg må si at jeg ikke er helt fan, og det er vel ut om man tenker på hva som er inn og moderne. Ikke at det trenger å bety noe da, spørs jo helt hvordan stilen er i resten av huset :)

Jeg må si at jeg ikke er helt fan, og det er vel ut om man tenker på hva som er inn og moderne. Ikke at det trenger å bety noe da, spørs jo helt hvordan stilen er i resten av huset :)
Tja, nå har vel ikke vi så moderne hus heller, så tror vel ikke at det har så mye å si :-P

ImageUploadedByBV Forum1456250828.123154.jpg
Her har jeg sydd om våre gardiner selv. Hos oss henger de bare rett ned, eller at de henger litt "bølgete" på gardinstanga.. Er egentlig bare to gardinlengder som er delt i to, da jeg ikke liker å ha så brede gardiner:)

Fantastisk, gleder meg til å se bilde! :D
Nå ble det ikke helt som jeg hadde sett for meg likevel. Blir for i ett med veggene, og blir tannlegekontorfølelse :-P
Vi trenger egentlig litt mer farger inn i stua.. Så de blir returnert og så har jeg bestilt noe annet i stedet :-P

Og i tillegg syntes samboer det var helt bak mål egentlig å bytte gardiner når vi hadde :-P

Nå ble det ikke helt som jeg hadde sett for meg likevel. Blir for i ett med veggene, og blir tannlegekontorfølelse :-P
Vi trenger egentlig litt mer farger inn i stua.. Så de blir returnert og så har jeg bestilt noe annet i stedet :-P

Og i tillegg syntes samboer det var helt bak mål egentlig å bytte gardiner når vi hadde :-P
Haha! Det er ikke bare enkelt. Gardiner gjør veldig mye med stua og! Hvilke har dere fra før?

Haha! Det er ikke bare enkelt. Gardiner gjør veldig mye med stua og! Hvilke har dere fra før?
Nei det er vrient!! Samboer var i utgangspunktet fornøyd med det som var, og var ikke helt klar for en ny runde med gardinvalg :-P

Fra før hadde vi hvite og blå panelgardiner. Men Blåfargen krasjet med veggen synes jeg.. Særlig med muskattnøtt.

Men vi har en del oransje/rødt/gult/lilla i de store bildene fra Monet som vi har, så nå har jeg vært litt sprø og bestilt nye panelgardiner i rustrød og ett sett med "gjennomhullede" hvite som skal være foran de rustrøde.
Det tror jeg vil gi litt mer liv.
Bilderammer går også i hvitt/svart og en rød (liten) og en brun (stor)

Vi har jo svarte møbler, så greit å få inn litt mer farge ;-)

Og så har vi disse putene:
1456265037578.jpg

Her er bildene fra Monet:
1456265140679.jpg
1456265195231.jpg
1456265226369.jpg

Og et bilde fra skeidar på muskatnøtt-veggen ved det ene vinduet: (og der kan du se snurten av de røde julegardinene som fortsatt henger oppe :-P)
1456265341609.jpg

Her er de jeg har bestilt nå:
http://www.jotex.no/jotex/origo-panellengde-2-pk/288502?N=1z141dpZ1z1418t&Ns=RankValue8|1&Nao=4

Og disse i rustrød:
http://www.jotex.no/jotex/colour-panellengde-2-pk/332191?N=1z141dpZ1z1418t&Ns=RankValue8|1&Nao=1

Hva tror du? Vi har jo også rustrød brannmur rett ved siden av verandadøra, så mulig det også tar igjen fargen i gardinene.
1456265616044.jpg

Nei det er vrient!! Samboer var i utgangspunktet fornøyd med det som var, og var ikke helt klar for en ny runde med gardinvalg :-P

Fra før hadde vi hvite og blå panelgardiner. Men Blåfargen krasjet med veggen synes jeg.. Særlig med muskattnøtt.

Men vi har en del oransje/rødt/gult/lilla i de store bildene fra Monet som vi har, så nå har jeg vært litt sprø og bestilt nye panelgardiner i rustrød og ett sett med "gjennomhullede" hvite som skal være foran de rustrøde.
Det tror jeg vil gi litt mer liv.
Bilderammer går også i hvitt/svart og en rød (liten) og en brun (stor)

Vi har jo svarte møbler, så greit å få inn litt mer farge ;-)

Og så har vi disse putene:
Vis vedlegget 163192

Her er bildene fra Monet:
Vis vedlegget 163193
Vis vedlegget 163194
Vis vedlegget 163196

Og et bilde fra skeidar på muskatnøtt-veggen ved det ene vinduet: (og der kan du se snurten av de røde julegardinene som fortsatt henger oppe :-P)
Vis vedlegget 163198

Her er de jeg har bestilt nå:
http://www.jotex.no/jotex/origo-panellengde-2-pk/288502?N=1z141dpZ1z1418t&Ns=RankValue8|1&Nao=4

Og disse i rustrød:
http://www.jotex.no/jotex/colour-panellengde-2-pk/332191?N=1z141dpZ1z1418t&Ns=RankValue8|1&Nao=1

Hva tror du? Vi har jo også rustrød brannmur rett ved siden av verandadøra, så mulig det også tar igjen fargen i gardinene.
Vis vedlegget 163199
LIKER! Spesielt de hullete gardinene var jo kjempekule!! Så flink du er til å se helheten. Tror det kommer til å bli et helt nytt rom, rolig og fargerikt på samme tid. :) er så fint når det er en (rust)rød tråd i interiøret! :D

LIKER! Spesielt de hullete gardinene var jo kjempekule!! Så flink du er til å se helheten. Tror det kommer til å bli et helt nytt rom, rolig og fargerikt på samme tid. :) er så fint når det er en (rust)rød tråd i interiøret! :D
Ja de hullete gardinene er liksom veldig annerledes enn vanlige hele gardiner :-P
Og når de rustrøde henger bak tar de ikke helt over heller.

Jeg håper de står til forventningene nå da, og at fargen ikke er helt gal :-P

Ser forresten her at vi kanskje ikke er så langt utpå landet med å gå for rustrødt ;-)
Er mye i den tonen i fargepalettene for stilene som kommer nå ;-)
http://mariannedebourg.no/2016/01/13/interiortips-trendscenarier-2016-2017/

Hadde jeg bare klart å dele dem og sy selv!
Men jeg er redd det hadde blitt katastrofe :-P
Er jo lett som en plett det da;) Bare å ta seg god tid, finne midten, og få klipt så rett som mulig, lage fin kant og feste med nåler for så å frese avgårde med symaskinen;) Hehe:p Men så må man vel nesten være villig til å "ofre" gardinlengdene for saken:p

Back
Topp