Garderobeskap: etter størrelse eller type?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Jeg har tre hyller med babyklær i størrelse 0-4 mnd. Alt er sortert etter kategorier: bodyer, sparkebukser/heldress, bukser/strømpebukser, jakker/gensere, strikket tøy.
Lurer nå på om det var lurt. Kanskje det er bedre å legge klærne i bunker etter størrelse og ikke type? Det er vel enklere å få bruke alt slikt at vi ikke vokser av noe fordi det ble "gjemt" blant andre ting? Hvordan organiserte dere skapet til det lille?

Har kun vasket og gjort klart str 50 på en hylle og 56 på en annen hylle, også lagt de så godt som mulig etter type . (Liten plass) tenker det blir lettere å plukke rett str om det ligger sortert etter str, og så fjerner man plaggene etter hvert som de blir for små :)

Kun 50 og 56 som er vasket og klart her, lagt i kommoden.
Andre str stresser jeg ikke med å få klart :-)

Her er det også bare 50 og 56 som er klare, men jeg opplevde at endel klær er store i 50, og passende i 56, akkurat som med voksen-størrelser. Så 50 og 56 klærne er sortert etter type, og så prøver jeg å pakke vekk klær som blir for små, og bytter inn str 62 når jeg begynner å gå tom ;)

Har sortert etter størrelse... så får man se hvordan det blir tenker jeg

Her har jeg sortert etter størrelser :) Jeg har vasket og brettet 50, 56 og 62. 50 i en hylle, 56 fordelt på to og 62 i nederste hylle. Egentlig hadde det nok holdt å i første omgang vasket 50 og 56, men førstemann "hoppet" ganske tidlig inn i 62.

Jeg sorterer for øvrig i selve hyllene ved at bodyer ligger til venstre, bukser i midten og heldresser til høyre. Accessories og sokker ligger i en boks i hver hylle,

Ville sortert etter størrelse. Jeg har lagt klar 44, 48 og 50. Men sortert etter størrelse. Litt lettere for mannen også å finne frem da

Jeg liker spørsmålet! For dette må jeg snart ta stilling til og. Jeg syns det høres lurt ut å sortere etter størrelse, også sortere etter type innad i hylla/skuffen. Hvis du da har bukse og genser som hører sammen, f.eks, kan de få ligge i samme hylle

Her har vi sortert både etter størrelse og type [emoji1] har to store skuffer med 50-56 i den øverste og resten i den nederste [emoji4]

Back
Topp