Garanti på frontrute bil

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Finnes det?

Vet ikke helt hvem som har levert frontruta.. men et bilverksted her hvor jeg bor skiftet ruta.. Har forsikring gjennom Codan

Jeg byttet denne frontruten på forsommeren.. tror det kan ha vært i april/mai....

Var ute og kjørte i ste.. knepp hørte jeg etter noen kilometer.. så var det en sprekk på hele frontruta.. fra høyre til venstre.. Kan ikke si jeg har sett noen steinsprutskade.. vært veldig nøye på sånt.. i og med at den er ganske så ny.. om det har vært en steinsprutskade.. så har i alle fall den vært minimal.. og ikke synbar for det blotte øye.. Og alikevel.. så skal vel ikke det skje? At man får en laaaaaang sprekk på ruta.. sånn uten videre?

I fjor når det skjedde.. da skjedde det også på vinteren.. men da var det endel steinsprutskade på ruta.. og den "knakk" litt og litt.. ikke hele linjen på en gang..sånn som nå.. Fikk beskjed om å bytte den litt senere.. på forsommeren.. derfor ventet jeg til april/mai

Slike ting går på kaskoforsikringen hvis du har det
Men hadde nok hørt med de som skiftet ruta hvis derre ikke har hatt ruta mer en i knapt 6-8mnd

Vet gubben her fikk dekt ruta på 2010modelen sin fra forhandler siden de ikke kunne finne ut årsaken til at han plutselig satt med helle ruta i fange

Ja, det er det som er.. litt kjipt å betale egenandel på 2000 kr.. 2 ganger.. med 6-7 mnd mellomrom.. En rute bør jo holde lengre enn det lissom..

men 2000 kr er jo mye bedre å betale enn over 6000 da...det kostet det meg da jeg fikk steinsprut skade på bilen min...jeg hadde ikke kasko forsikring.... men forstår at det er sure penger.....

Du kan ha hatt skade på ruta uten at du har sett det. Vi fikk plutselig en sprekk i ruta, eller det vil si, plutselig SÅ vi den, og så ble den bare større og større.
Hurtigruta carglass skiftet ruta, og de mente det hadde vært en steinskade helt nede i kanten ned mot panseret der ruta festes, og at dette fikk ruta til å sprekke oppover. 

Det er ingen skader på ruta.. da hadde jeg sett det.. da må i såfall skaden har sittet inn under lister osv da.. tviler jeg på..

Ja, klart det er sure penger.. og må vel være en garanti på sånne ruter også.. Folk jeg har snakket med i dag er nesten samstemte i at ruta har vært i spenn..

Skal ringe Verkstedet i morgen og høre hva han sier..

Ring og klag ja! Koster ikke de noe å bytte den ruta, det tjener de penger på!

Når vi bytter rute dekker forhandleren rute + egenandelen og mannen bytter selv og fortsatt tjener forhandler på det og vi får ruta gratis! Så rute skifte er aldri tap for de uansett så den burde de ta på seg og dekke for deg!

Har aldri betalt for en ny frontrute og vi har bytta mange

Back
Topp