Ganske engstelig nå

mkrago

Elsker forumet
Med storebror fikk jeg en alvorlig undergruppe av svangerskapsforgiftning (HELLP) under/etter fødsel (ifølge sykehuset). Jeg mener at jeg hadde tegn allerede fra uke 34ca, da ble jeg sykemeldt pga hodepine, jeg gikk opp 5kg på en helg og BT gikk bitte litt opp men var fortsatt i øvre normal område.

I går var jeg hos legen og jeg har begynt å få spor av proteiner, jeg har hatt hodepine de siste dagene og plutselig fått ødemer. Ødemene svarte jeg kjekt nei på når legen spurte, men oppdaget senere på dagen en ca 2cm dyp "bulk" i leggen etter sokkebruk.

Jeg er uke 27+6 i dag og kjenner jeg får litt hetta av dette. Jeg fikk ikke ødemer forrige gang, ikke proteiner og hadde relativt normalt BT. Satans drittkropp.
 
Nevnte du hodepine for legen? Går jo an å ringe legekontoret og nevne ødemene, og be om legen kan ringe deg opp igjen om det er avgjørende for nærmere oppfølging?
 
Nevnte du hodepine for legen? Går jo an å ringe legekontoret og nevne ødemene, og be om legen kan ringe deg opp igjen om det er avgjørende for nærmere oppfølging?

Jeg nevnte hodepinen og skal til ny kontroll om 1 uke. Som hun sa, de hadde ikke bekymret seg hvis ikke jeg hadde fått HELLP syndrom med storebror. Jeg følges også opp av sykehuset og ble enig med legen om å ta kontakt hvis det forverrer seg, måler BT hjemme selv og det er helt fint. Bare litt engstelig og håper jeg slipper den dritten denne gangen.
 
Så kjipt!
Kan ikke noe som helst om dette, men er det noe du kan gjøre for å forebygge dette, eller rammer det uvilkårlig?
 
Ring jordmor!
 
Back
Topp