Gammel stil..

Fint_Lite

Elsker forumet
Er det noen her som har et gammelt hus og bevart den gamle stilen elelr har gammel stil i nytt hus??
Linker til nettsider med inspirasjon motas å med stor takk!! [:D]

Om noen mnd skal vi flytte inn i et stort og nydelig hus som er påbygget i nyere tid, men den gamle delen er det bevart veldig mye av det gamle, vinduer, dører, tømmervegg, kjøkkenet er påbygget og ytterveggen er bevart og er da en innervegg i kjøkkenet med vindu inn til stua [:D] Denne ytterveggen som da er inne skal jeg ikke gjøre noe med. Gulvene er skifer (?). Huset er fra 1896, vinduer, dører, gulver..alt er skakt [:D]

Kjøkkenet ser slik ut nå..på sikt skal kjøkkenet byttes ut, Syntes kjøkkenet er ytnyttet så dårlig, for kunne jo vært plass til så mange flere skaper og mere benk..Planen er da å male alt det trehvite. Hvitt tak, en passelig farge på veggen og male kjøkkeninnredningen hvit..Men kunne trengt litt inspirasjon til tilbehør m.m for å få en litt gammel stil.

Nå ser jeg for meg en type smal smihjernseng med masse puter og pledd i ulike mønster og farger til spisebordet....men vil ha masse inspirasjon! Trenger litt bilder å se på tror jeg

Stua ser nå slik ut

et rom mellom kjøkken og stua på en måte, med en malt tømmervegg jeg kunne tenke meg å rensket..(sikkert litt av en jobb...)

i førsteomgang er det kjøkkenet som trengs en "overhaling"

Så har du ideer, nettsider o.l med forslag/inspirasjon så tar jeg veldig gjerne imot. Har alltid fått så flott hjelp her på interiørforumet av dere!!

Vi skal etterhvert inn i et gammelt hus, hovedhuset på gården jeg er fra. Det er bygd i 1890 eller deromkring.

Vi skal ha blanding av gammelt og nytt, kommer til å ha inn endel gamle møbler o.l., som skal pusses opp. De står på låven nå, har ikke plass i det huset vi bor i nå... Går fra å ha 120km2 i boareal nå til å få rundt 300km2 i første omgang... Det er et loft der også, som dekker hele huset, hvor vi på sikt skal lage soverom og bad + garderobe for oss voksne.. :)

Har ikke så mye bilder å dele med deg da, men har jo masse tanker på hva vi skal gjøre.. [:)]

Jeg hadde malt alle vegger lyse, tatt bort alt det trehvite. Ville hatt masse gamle møbler og tilbehør. Nyter bloggen til Nina. Sjekk her http://ninasgaleverden.blogspot.com/

Takk for linker, de skal jeg titte på!

Jeg kunne tenke meg og blande gamelt med nytt..Og ja, alt det trehvite må males, jeg er ikke noe glad i trehvitt.

Vil ikke gjøre den gamle delen i huset så alt for 2010, må ta vare på sjarmen [:D]

Jeg er heller ike noen trehvitt person, jeg skal male og ordne MASSE!! hehe.

Har så mange ideer på hvordan det skal se ut, men om vi noen gang har råd til å bli ferdig er vel heller tvilsomt.. :P

Så jeg prøver å samle opp endel ting nå, før vi flytter.. Er i alle fall 3 år til enda.. Hehe. Men vi har veldig lite hus nå, så må finne på lure måter å oppbevare ting på uten at min kjære blir gal.. :P
Men vi gleder oss egentlig like mye begge to :)

Det jeg har gjort for å få inspirasjon har vært f.eks å gå inn på finn.no/eiendom, og søkt meg inn på gamle gårdshus o.l. som skal selges :)

ORIGINAL: Nybergenser

Jeg hadde malt alle vegger lyse, tatt bort alt det trehvite. Ville hatt masse gamle møbler og tilbehør. Nyter bloggen til Nina. Sjekk her http://ninasgaleverden.blogspot.com/
fargen hun har på kjøkkenveggen har jeg alt lurt på å bruke..en farge som likner litt. [:D]
Og høyglanstak fikk jeg lyst på

ORIGINAL: Ariada88

Det jeg har gjort for å få inspirasjon har vært f.eks å gå inn på finn.no/eiendom, og søkt meg inn på gamle gårdshus o.l. som skal selges :)

lurt!! At jeg ikke har tenkt på det.

leiligeheten vår er over 100 år gammel og har orginale gulv og vinduer ([&:]) - prøver å bevare den stilen.. men blir litt annerledes da iom at det er en bygårdsleilighet og  ikke et hus ... men litt bilder her dersom du vil se : www.atinybitofheaven.blogspot.com

holder på og bygge nytt hus.huset har eg teikna sjølv,etter mine besteforeldres hus.det er noen hundre år.
har gjort noen forandringer med romløsningene,for og tilpasse oss betre.
ellers blir stilen inni en jemn balanse blanda av gammalt og nytt.
har blant anna eit spise bord på 3 meter som er over 100 år,dette skal eg ha på kjøkkenet,med noen nye stoler til.
har og mange gamle møbler som er litt opp pussa som får vere med i nye huset.
liker og blande nytt og gammelt,til min egen stil[:)]

Back
Topp