Gammel mamma...?

Med kærlighed

Blir kjent med forumet
Er der noen af dere jenter der som mig er oppe i 30 årene...?

Jeg er 37 - og det er nr. 2 som er på vej.
Havde egentlig ønsket mig barn tidligt, men mødte først min mand for 6 år siden, og vi har slidt lidt med at få barn.... kommer ikke altid på bestilling.

Føler jeg er en gammel mor...
Noen som ved hvad det betyder rent praktisk i forb. med graviditeten....?

søsteren min er og 37 år, gravid med nr 2 og har termin i juni.[:)] Hun har tatt fostervannsprøve, både pga alderen  men og pga tidligere opplevelse. men hun "klarer" seg kjempegodt og er en strålende mamma[:)] Eneste jeg tenker ang alderen er at det kanskje tar lenger tid for kroppen å komme i form etter svangerskap, men det er jo uansett forskjell fra person til person. etter 38 år regnes man vel mer som en "moden" mamma, og får tilbud om fostervannsprøve.
de sier jo og at kroppen er skapt for åføde barn mellom 16 og 22 år, og at det er i den alderen fødselen går raskest og greiest, men også der er det jo forskjell fra dame til dame[:)]

selv blir jeg 29 om 2 uker, så er jo litt over gjennomsnittsalderen her inne (føler jeg hvertfall)[:D] mitt fjerde barn[:)]

jeg kan dessverre ikke hjelpe deg så mye, fordi

bestemor var 22 når hun fikk moren min
moren min var 23 når hun fikk meg
og nå skal jeg *hvis alt går fint* også bli mamma med 23 [:)] 

så jeg er kun vant med "unge" mødre [:)] 

men det er vel slik at du får tettere oppfølgning, tidlig UL, osv. dekket pga alderen (?)

mamma'n min var 37 når jeg ble født! Alt gikk helt fint!

Det er vel det samme som for de yngre, men sjansen for visse sykdommer/genfeiler kan være større...men jeg hadde IKKE bekymret meg!!! [:D][:D]

Masse lykke til, koselig å høre at du har funnet kjærligheten og at dere venter nr 2! [:)]

sandt det med at stå op om natten... helt sikkert nemmere når man er 25 :o)

Da jeg gik gravid med Mille da blev jeg aldrig særlig stor, var sprek (lige bortset fra bækkenløsning) og fødte på 2 timer....

Det jeg tænker mest på er selvfølgelig når vi bliver ældre... men der er jo ingen garantier uanset vel..

Og så selvfølgelig det med at abortere og så videre..

Glæd jer piger - som har sjansen for at få barn tidligt...

Hei hei og masse gratulerer med en liten en på vei, nyt graviditeten og gled deg over det under som vokser i deg :)

Selv fikk jeg en gutt i mai 09 i en alder av 43 år, hadde et flott svangerskap var frisk og fin hele veien(bortsett fra litt høytblodtrykk og litt kvalme, men ikke noe som satte meg noe ut av normaldrift).

Jeg ser på bilder fra fødselen så ser jeg at jeg sitter i yogastilling allerede 1 time etter fødselen som forøvrig gikk strålende. Jeg måtte bli på sykehuset da lillegutten vår ikke tisset før etter 23 timer, men hadde han gjort det ville jeg reist hjem noen timer etter at han var født. Reiste hjem 23 timer etter fødsel og har ikke angret et sekund på det. Nydelig å komme hjem, følte meg sprek og fin og har vært det hele veien frem til i dag. Selvsagt er jeg sliten av og til, men ikke noe mere enn jeg var med førstemann som kom 17 år før lillegutten vår :)

Jeg har ammet 2-3 ganger pr natt frem til nå i februar uten at det har vært noe problem, sover godt imellom ammingene og har kost meg med å la lillegutten sove i senga vår etter første ammerunde på natta. Savner han nå når han sover hele nettene i sin egen seng.

Jeg har ikke noe negativt å si om å få barn i voksen alder :)

Ang fostervannsprøver som noen nevner så er det et tilbud ikke en plikt, vi takket nei til det tilbudet da jeg vet at jeg hadde strevd med å bli gravid så ville jeg ikke måtte forholde meg til å evt måtte velge bort en liten spire.

Ønsker deg masse lykke til videre med svangerskapet og nyt det i fulle drag

Back
Topp