Gravid uke 10+2
Herlighet, ny uke, tosifret tall på ukene.. I dag er det 15 dager til tidlig ultralyd. Vi har første virkedag etter påske, og jeg er da 12+3. Fantastisk å få en skikkelig ultralyd da, det var det ikke sist jeg var gravid - det var på tampen til å komme, så ei som ønsket å trene spurte om jeg ville komme. Så jeg hadde en titt da. Og så hadde jeg fosterdiagnostikk på rikshospitalet, for det var kun der de ordnet med nipt den gang. Nå tas jo denne blodprøven og ultralyden på alle sykehus.
Kjenner jeg er spent på om alt er greit, altså greit som i ingen kromosomavvik eller andre sykdommer. Jeg trodde ikke jeg skulle være så bekymret, både pga alder, men mest fordi det tok ett år å bli gravid. Jeg vet jo at det er normalt, men ikke for oss. Det gjør at jeg uroer meg for om det kan være noe galt.. Også i kombinasjon med at jeg ikke er kvalm, jeg har 100 % erfaring til nå med at det ikke går bra når jeg ikke er kvalm.
Jeg sjekket akkurat hjertet nå, og fant det på første forsøk. Lyden kom så fort jeg satt proben på magen
Så liv er det heldigvis.
I helga fikk jeg endelig sagt det til tiåringen som jeg hadde lovet skulle få vite det før de andre. Hun ble super glad, håper jo selvsagt på en liten søster (som hun også ønsket sist), men er klar over at det kan man ikke bestemme. Jeg sa jeg hadde en følelse på en gutt til, pga uren hud, ikke kvalm osv. Så pratet vi litt om at det er større sjanse for at det kan være sykt når man bli eldre osv, hun skjønner disse tingene 
Hun hadde dog sagt til sine venninner for mange måneder siden (etter sommeren) at hun trodde mamma var gravid, de har jo funnet tester innimellom når jeg har glemt å rydde de bort 
Det var jo eggløsningstester, så måtte forklare at jeg ikke hadde vært gravid så veldig lenge hehe.
15 åringen er enda lykkelig uviten