Svar på tråd

PP 10 - CD 24 - 7 DPO - testeskam? 

Intet nytt å oppdatere egentlig. Har ikke startet testingen (helt sant), jeg tenker vente til minst 9 DPO (sikkert ikke helt sant  :bag:  :hilarious: ). Kommer jeg til å ryke på en test i morgen? Helt sikkert. Kanskje i kveld og? Helt sikkert :bag::hilarious::laughing002 Jeg har så mye tester, trolig oppi 60 strimler, pluss digitale osv. Så føler absolutt ikke på noen testeskam - EGENTLIG. Det et bare flaut, for jeg vet jo at det ikke er mulig å få positivt nå 7 DPO. Sist hadde jeg positiv ultratidlig på 8 DPO, men cb digital slo ikke ut før 9 DPO. Har hatt 9 DPO med alle på den digitale (dvs den fantes ikke når de første kom til verden).

Så nei, jeg kommer til å teste masse, gjør meg egentlig ingenting. Har lyst, og har lyst å bruke penger på det nå denne siste gangen. Jeg tar når jeg føler for det, blir sikkert tre ganger om dagen :bag::laughing002 mensen kommer ofte på 10-11 DPO, så må teste såpass om jeg skal føle på noen spenning. Og den spenningen et litt viktig for meg, for det er så mye venting, og så usannsynlig med klaff, og sannsynlig for en ny PP. Så trenger noe spennende oppi dette. Og så er det litt for å ikke få forhåpninger. Jeg synes det er bedre å bli positivt overrasket da jeg har testet flere ganger, enn å håpe og tro til litt utpå, og så bli skikkelig skuffa når jeg først tar en test. Det takler jeg ikke like bra.

Prøve å tenke på positive og negative ting med å bli gravid nå. Positivt at det blir oktober, høsten er fin tid å få baby på. Da er den ferdig med den verste uroen og evt kolikken (håper jeg) til jul, så man ikke har unntakstilstand på julaften. Man har kommet litt inn i det. Så er man litt ferdig med å bare sove og spise (både mor og barn) til det blir vår og ting lysner. Kanskje man kommer seg litt ut når snøen smelter :love7 kjente jeg drømte meg helt bort i det scenarioet nå, kom på det jeg ikke var gravid, dumt å se for seg noe :laughing002:hilarious: vil også være ferdig med å være uggen og kvalm til konfirmasjon vi har i mai. Negativt er det vel ikke så mye tror jeg? Eneste jeg kommer på, men som ikke er negativt i det hele tatt egentlig :laughing002 Er at ett av barna våre evt er unnfanget på akkurat samme dag hehe! Så sannsynligheten for at de får bursdag hanske tett, er stor. Men egentlig ser jeg ikke på det som negativt en gang, når de blir voksen kanskje de ønsker å feire sammen - kanskje det er lettere å samle familien til en bursdag i oktober fordi de er to. Vi har to (tre med meg) i september og. Så jeg tenker ikke det er negativt hehe. Var vanskelig å finne noe negativt altså..

I går våknet jeg og hadde en litt rar og annerledes følelse, jeg hadde ikke samme rare følelse i dag. Så da var det sikkert bare tilfeldig. Jeg våknet dog av det frøys på nattmorgenen i dag, så var litt spent på om det ville påvirke temperaturen. Men den holdt seg, den. Jeg tenker ikke på nedover som negativt altså, for den vil ikke bare gå opp, opp i lutealfasen. Det går opp og ned. Men vil ikke ha den fallende over flere dager eller at den faller veldig dypt, det er negativt mtp graviditet. Legger ved chart:

[ATTACH=full]453046[/ATTACH]

Typisk mønster for meg er at det begynner å falle rundt nå, så jeg håper jo ikke det fortsetter i morgen (men er positiv!). Men gjør det det denne gangen og, så må jeg prøve å ta opp igjen med gynekologen med progesteron tilførsel - for da klarer ikke corpus luteum å holde produksjonen lenge nok opp til at det rekker å feste seg en gang. Om den allerede gått til grunne i dag, eller i går, siden temperaturen er litt lavere i dag, så er det ikke særlig bra. Jeg skulle jo egentlig målt i dag, på 7 DPO.. Verdien i dag hadde jo fortalt oss mye. Men de bare ler litt sånn irritert av meg, vil ikke høre NOE om temperatur og tester. Skjønner ikke ang temperaturen??! Det er jo absolutt "kroppslig" og den kan man egentlig ikke manipulere eller ønske seg til noe. Den er som den er.. Så den burde de i alle fall godtatt som "forskning" og hjelpemiddel.

Ok, jeg eier ikke skam, og sendte avgårde en mail til kontordama og spurte om det ikke var noen muligheter for å få ta en test i dag og. Forklarte hvorfor, at min verdi var lav mtp å beholde en graviditet, men at eggløsning var påvist. Og at det kan være at den er lav fordi det var på dag tre og ikke sju (her vil jeg sikkert miste dem siden de ikke forholder seg til tester og temperaturmålinger), og det det ville ha stor verdi å kunne måle den i dag på min faktiske dag sju. At vi i kunne ta med denne informasjonen til gynekologen. Jeg bor så langt unna at jeg trenger svar veldig snart for å rekke ta blodprøve i dag (må tas før deres lunsj halv tolv). Har bare en halvtime på meg ca, som jeg evt må få svar på for å rekke kjøre dit. Og sitter på verksted med bilen i tjue min til hehe.

Håp i hengende snøre!

Back
Topp