CD 25 - 8 DPO
Da var vi brått her, og selv om jeg ikke tenkte jeg skulle teste før 9 DPO - så begynner jeg alltid litt før
Tør ikke innrømme det for noen da hehe. Men så tenker jeg på at jeg mener jeg kjente litt stikking = eggløsning Lørdag morgen, så det kuuuuunne jo være at det var det. Og da er jeg en dag lengre, ikke sant. Så da var det innafor å sjekke på Lørdag, som ville vært 7DPO - men egentlig er 6 DPO - og egget ikke en gang har festet seg om det skulle være befruktet - helt logiskt å teste da, sant? 
Jaja. Jeg har så kort lutealfase at jeg nesten må starte på den tiden om jeg skal få noe "spenning" ut av det. Og med så mye venting, så synes jeg jeg fortjener å teste og være litt spent. Sånn før det er brått slutt igjen.
Men nå falt tempen i dag, og det i seg selv er ikke noe "farlig" i lutealfasen, det går opp og ned - men det er noe med NÅR den faller. At den faller få dager før forventet mensen er ikke positivt, det kan tyde på at progesteronverdien er på tur ned, som det jo gjør før mensen. Jeg har dog blitt litt sånn..om det KAN være noe galt med verdiene mine her. Vanskelig å få opp tempen etter eggløsning, tempen faller raskt og mensen kommer på slutten av dag 10/tidlig dag 11.. I følge premom er lutealfasen min kort, som kan indikere at noe er feil der. Og det kan jo være så enkelt å fikse! Men så føler jeg at jeg ble litt avskrevet av gynekologen når jeg var der, at det ikke var vits å gjøre mer siden vi uansett ikke var kandidater for IVF. Og joda, jeg skjønner jo tankegangen - men er det ikke noe mellom ufrivillig barnløs og IVF? Hva med progesteronstøtte? Hva med letorozol? Det er litt frustrerende å tenke at det kanskje bare er noe kjempe lite som skal til, men så gjør vi det ikke. Og i mens går tiden, og gapet mellom minstemann og potensielt en til blir større og større, en stor grunn til at vi ønsker dette var at de skulle få være to som vokste opp sammen
Det har dratt hjertet mitt i to egentlig siden svangerskapet med han, fordi jeg visste at vi ikke skulle få noen til. Var evig takknemlig for at gubben ble med på en nummer seks (!!), kunne aldri be om noe mer. Men så har det liksom blitt sånn, at han og deler den oppfatningen av hvor fint det er at de er to, to som sanser og opplever, utvikler seg sammen.. Og når vi først kom dit, så skulle vi jo helst blitt gravide for ett år siden. Det var alt litt sånn; "litt sent, vi har det litt travelt". Og da selvsagt skal det jo ikke klaffe, tror vi går inn i PP 8 eller 9 nå? Med full on testing for eggløsning, timing av sex osv.. Men ja, om det da bare er et lite puff som skal til, bare litt hjelp til å holde progesteronet en dag eller to til, så egget får festet seg..ja, det blir litt sånn "håpløst" i tankegangen min.
Og om jeg skikkelig gir inn for disse tankene, så er det ekstra leit for vår del for 1) folk generelt vil ikke forstå at vi ønsker et til barn (og dermed tenker "jaja, dere har jo så mange fra før", og skjønner ikke den sorgen det kan være. Og 2) vi får ingen hjelp - så det er ingen "lys i tunellen" som andre ufrivillig barnløse kanskje kan ha, ikke noen selvfølge at det fungerer selvsagt, men å vite at man kan få hjelp, få teste ut ting, IVF om nødvendig, det må være godt for å holde motet oppe. Føler jeg blir motarbeidet på alle plan, både av systemet mitt, av systemet i Norge, og av samfunnet.
Så, det var dagens negative 
Jeg liker ikke å være negativ, så stopper der - lar ikke de tankene få så mye plass. Jeg får ikke gjort noe fra eller til, så må bare akseptere at det er sånn.
Når det er sagt, så har Babyplan testene begynt å få skygger når de tørker, det har jeg ikke opplevd før (eller jo, en eller annen prøveperiode i sommer fikk jeg det). Lar de jo alltid ligge i flere dager, så har jo sett på den ca. 100 ganger under lys og lykt hehe. Men ja, ikke sett skygger. Men nå er det altså det, de har kommet når de tørket, så etter veldig mange timer. Men litt spenning må man jo tillate seg 
Og enda mer morsomt, jeg spurte ChatGTP! Vi har jo brukt den masse i termingruppen, så måtte jo konferere med den
Svaret er for en test jeg tok på 1 timers urin i morges, jeg angret med èn gang jeg ikke testet på morgenurin 8 DPO - og klarte ikke vente lengre med å klemme ut tre dråper 
Testene fra 6 og 7 DPO med skygger etter tørking/blitt gamle:
[ATTACH]449068[/ATTACH]
Charten så langt:
[ATTACH]449069[/ATTACH]
Svaret til ChatGTP på dagens 8 DPO test på 1 timers urin:
[ATTACH]449070[/ATTACH]
8 DPO testen - jeg ser ingen skygge eller strek så langt 
[ATTACH]449071[/ATTACH]