CD 18 (1 DPO?)
Ja, helga ble..aktiv
Jeg var jo såå stressa for så sterk eggløsningstest Fredag (har satt den til positiv). Så jeg planla jo fælt fordi vi ikke hadde fått inn aksjer på forhånd! Det er litt krise hehe.. Så prøvde alt, om jeg kunne komme til gubben i lunsjen, om han kunne komme hjem i lunsjen - komme hjem litt tidligere? Nei, masse hehe. Så er generelt "problemet" med så mye kids at det ikke bare er å stikke seg unna, for det er folk over alt 
Og soverommet er ut mot stua, vi har hovedbadet på soverommet, så folk kommer valsende inn der uten å tenke seg om. Ikke lås på dørene.. Trallalla. Og i mitt hodet var det ALT for sent å vente til leggetid, pluss at dagen før hadde vi forsøkt (jeg ante ugler i mosen når jeg fikk så sterk test da), men ble avbrutt av et barn. Så ingen garanti heller at vi fikk det til på kvelden. Såå..løsningen ble da - å dra gubben inn i en bod, for der kommer ingen
Det var heller uromatisk, og kun fokus på å levere (for han, jeg hadde nok med å holde meg fast
). Herregud, så blir det barn av dette så er det verdens morsomste historie å ta med seg
Jeg vet jo fra før akkurat når alle ungene er laget hehe.
Dette var da Fredag. Når vi skulle legge oss debatterte vi om det ville være lurest med mer innskudd da på natta, eller morgenen etter - men altså, her var det hormoner som styrte, så det valget ble tatt for oss når vi kom i senga
Og morran etter, hjelpe meg, skikkelig boost av hormoner for min del denne gang - husker jeg har opplevd det ÈN gang før, og det var når vi laget nummer 4 for ti år siden. Så det ble en omgang til den morgenen
Tror gubben må ha luktet eggløsning, for vanligvis kan det være vanskelig å gjøre det for ofte (velkjent problem hos flere vet jeg) trenger liksom 24 timers pause mellom hver gang hehe. Men nå var det 3 ganger på 18 timer
Imponert hehe. Og må være ærlig, den siste gangen der så var det sånn at jeg dreit i han, jeg ville så - men bonus at han også kunne bidra med mer 
Etter dette proklamerte han at NÅ - nå var majonestuen tom
Jeg kjente litt stikkinger den morgenen på Lørdag, og ellers tegn til eggløsning. Det ga seg litt med disse..intense egglønsingstegnene i løpet av Lørdagen, så jeg tror rett og slett egget slapp der en gang. Testene var sterke, men ikke positive på Søndag, og Premom flyttet peak fra Fredag, til Lørdag. Og da vil EL være Søndag - og 1 DPO i dag. For å være heeelt sikker, så fikk vi klemt inn en ladning i natt og, men Søndag kveld rundt midnatt er nok for sent, selv om den mener eggløsnings var Søndag.
Men så tuller jo temperaturen det til. Jeg håpet jo egentlig på temphopp i går Søndag, siden jeg lurte på om det var EL smerter (registrert det som det) lørdag morgen. Og at det da kanskje var nok timer til å få temphopp Søndag. Men det skjedde ikke, og det er "innafor", for vanligvis har jeg sterk test en dag, så eggløsning dagen etter, og temphopp dagen der igjen. Så da var det med stor iver jeg våknet i morges og testet - men så var tempen helt lik! Ååh.. Dette er tredje syklusen nå hvor temperaturen tuller etter eggløsning. Så jeg fikk ikke sove, og ble liggende (rørte meg ikke, og lå bare i mørket med øynene igjen) - "googlet" i hodet. Går det an at corpus luteum (det som egget kommer ut av når det slipper) fungerer for dårlig hos meg? Kan det være derfor jeg ikke får temphopp, og ikke blir gravid? Har jo blitt det rimelig fort de seks andre gangene.. Og da har jeg jo hatt tydelig eggløsning med temphopp. Sukk.. Så jeg lå vel en halvtimestid før jeg kom på at det termometeret var DRITKALDT når jeg puttet det i munnen. Vi sover med vindu og dør oppe, og det var -6 ute. Så sikkert ikke mer enn 13-14 grader i rommet. Varmet dermed opp termometeret, og prøvde igjen. Da fikk jeg mer "forventet" temperatur (litt økning), la det fra meg så det ble kaldt igjen, og målte igjen, da var det lavt. Det bekrefter jo ikke helt teorien om at termometeret rett og slett var for kaldt - for jeg hadde jo ligget våken litt og. Men samtidig har jeg bltt liggende våken en del før, og temperaturen min endrer seg ikke så fort om jeg ligger i ro.
Sååå.. jeg valgte å bruke den "oppvarmede" temperaturen, jeg har såpass tro på at det er feilen. Jeg fikk jo bekreftet eggløsning forrige syklus, med akkurat samme problemstilling. Ingen temphopo, og ingen kryss. Men vi så på ultralyd at det hadde vært eggløsning. Og mensen kom akkurat på dag 11 etter eggløsning som den pleier. For å være helt sikkert byttet jeg også ut termomenteret mitt før jeg startet denne syklusen, så det skulle ikke være en fysisk feil med det heller. Men i morgen varmer jeg det før jeg måler, så får vi se om teorien min stemmer.. Jo, og for å gjøre det enda mer komplisert, så hadde jeg jo den dippen som jeg pratet om, på Fredag.. Og da setter FF automatisk kryss om den får tre høyere temperaturer. Så når jeg plottet inn den tredje temperaturen etter den, i dag - så kom det jo opp kryss og 3 DPO. Det stemmer absolutt ikke, både tester og fysiske tegn er veldig på eggløsning på Lørdag eller Søndag, så da dischartet jeg den dippen. Da tar ikke FF hensyn til den når den finner mønster.
Spennende å se imorgen nå da!