gamle syltetøyglass..

Primrose

Forumet er livet
Hva bruker dere de til? jeg fant MANGE i kjelleren hos mamma i helgen og fikk lov å ta noen med meg. tenkte å plante sånn svibel oppi + litt mose og noen små julekuler jeg har i fattigmannssølv. men noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre med de andre, så tar jeg veldig gjerne imot [:D]

Som i Norgesgladd liksom?

Jeg har ikke fått vaska mine enda, og dessuten står de i kjelleren på huset vårt, mens vi bor i leilighet et helt annet sted, så blir nok ikke å få gjort noe med de før vi flytter inn i huset...

Men planene er:

* Bruke de til å ha havregryn, ris, kornblanding, sukker osv oppi...
* Ta bort glasslokket, men ha skrulokket på, og bruke det til "oppbevaring" av oppvaskekost ved siden av kjøkkenvasken
* Hermetisere frukt og ha hjemmelaget syltetøy på
* Bruke som blomstervaser
* Oppbevaring av små hobbysaker (undertrådsneller, knapper, nåler...)

Gode ideer der snuppa, kjempelurt! De er skikkelig fine altså - kommer sikkert til å stjele noen med meg hver gang jeg er hjemme hos mamma nå, hehe!

ORIGINAL: lianita

Jeg har kubbelys oppi,og blondebånd rundt[;)]

aaaah - kjempesmart!

jeg har et uten skrukork, men med sånn "haspe" - den har jeg oppvaskmaskinpulver i... bruker dem til lykter, vase, potte til svibler....

Har også svibler i mine, julekuler, sandkakeformer (om det heter det?) bestikk, telys, stearinlys, pepperkakeformer [:)]

setter kjempepris på tips og bilder! inspirerende [:)].

Mammamø: dette må være noe for deg (fant på en blogg)

ORIGINAL: Primrose

setter kjempepris på tips og bilder! inspirerende [:)].

Mammamø: dette må være noe for deg (fant på en blogg)

Åh, ja dette var kool!
Må lagre bildet så jeg husker dette når jeg får anledning til å gjøre noe utav glassene mine [:)]

Thanx i bøtter og spann for tips Primrose [:D] [:D]

Kjempe dekorativt med lys i... gjerne røde bånd nå til jul, både inne og ute..
[/image]

Dette er jula ifjor da, men har alltid et glass med pepperkaker med sløyfe på. I år har jeg også et glass med sandbakkelsformer el hva dem heter...
[/image]

Ellers bruker jeg dem til oppvaskmaskinpulver og blomstervase.....

Jeg føler jeg bruker norgesglass til alt mulig jeg! Ingen begrensing[:D]

Som vaser
Blomsterpotter (har orkide i en her)
Til penner, knapper, trådsneller, linjaler, sakser, pynteblomster til scrapping, tegnesaker, pensler
Lykter
Tørrvarer av alle sorter
Kaffebønner
Serviettringer
Te, både poser og løsvekt
Legoklosser og andre småleker
Hamaperler

holy big mac! så flinke dere er - blir skikkelig inspirert jeg! tror jeg må ut å kjøpe fine bånd i mårra [:D]

jeg har tre store (1,5-2L tror jeg) som jeg har puffet ris, kornflakes og havregryn i. + et lite med sukker, alle på kjøkkenbenken.. Har selv det samme "problemet" med å finne ut hva jeg skal fylle dem med, men nå som det er jul og nøttetid tenkte jeg å fylle et par glass med blandingsnøtter med hardt skall og kanskje et med sånne "knekke-peanøtter" :) Har en del stående og synes de er så fine.
Til sommeren blir det nok litt ripsgele + syltetøy på noen av dem :)

Dere som har puttet svibler oppi, kan jeg få se bilde?[:)]

Piamsk, hvis du ser i juletråden på februar 2010, så har møffen posta bilder av sine svibler :)
får man kjøpt norgesglass nå til dags? :P eventuelt hvor?

Har noen på badet[8D] har med bomull og qtips i uten glasslokket bare skrutingen rundt[8D]

ORIGINAL: lille snegle

Piamsk, hvis du ser i juletråden på februar 2010, så har møffen posta bilder av sine svibler :)

På bruktbutikker og loppis.

Jeg har faktisk plantet svibler i norges glass - i går [:D] http://hagebyveien.blogg.no/

ORIGINAL: lille snegle

Fretex, antikvitetshandlere, loppemarkeder og alle andre som selger brukt [;)] [:)]
...og kanskje har besteforeldre noen stuet vekk i kjelleren?.. Det var der jeg fikk alle mine [:D] *lykke*

Back
Topp