Gamle flasketutter

cathrine1

Glad i forumet
Jeg har en hel haug med flasker fra da storebror var liten, ca 4~5 år gamle. Regner med at jeg må skifte ut alle tuttene?

det ville jeg gjort ihverfall :)

Jeg hadde også tatt vare på alle, men når jeg pakket de opp så kastet jeg de! Ikke fordi de var stygge eller ødelagte, men fikk for meg at det ikke var helt heldig å bruke de etter 4 års lagring i en kjeller

baby2 skrev:
Jeg hadde også tatt vare på alle, men når jeg pakket de opp så kastet jeg de! Ikke fordi de var stygge eller ødelagte, men fikk for meg at det ikke var helt heldig å bruke de etter 4 års lagring i en kjeller

Samme jeg tenkte. Føler det er tryggere med nye:)

Jeg hadde kjøpt helt nye flasker, for de som er 5 år gamle er det giftstoffer i! De er ikke bpa-frie(eller hav giften heter) Kom nye i 2009/2010 uten det i plasten!

I 2009 stanset mer enn 4000 norske matbutikker salget av tåteflasker med BPA, og 1. mars 2011 kom lovforbudet mot å selge tåteflasker som inneholdt stoffet. Danske myndigheter fulgte opp med også å forby stoffet i barnematemballasje.  Nå gjør svenskene det samme. Samtidig er svenske myndigheter såpass bekymret at de vil kartlegge om svenske barn, kvinner og menn får i seg BPA fra andre kilder – blant annet leker, barneartikler, vannrør og kvitteringer.

Tenkte jeg skulle gjemme flasketuttene etter minstemann på nesten 3, men det løste seg selv da han på slutten bet dem i stykker etterhvert......

Men de som var igjen etter storesøstrene kastet jeg, da de var av gamle sorten med giftstoffer....

Back
Topp