"Gamle" babyklær

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Har hvert hos min kjære farmor i dag..
Å da tok jeg en tur ned i kjelleren.. Å der.. INNERST, fordelt i to stor esker fant jeg mine babyklær.

90% av det er strikket, heklet eller sydd for hånd av familiemedlemer [:)]
Å mye av det er så fint!!
Har vasket alt samme i dag. Å Nå henger alt til tørk.

Kåper, jakker, kjoler, bukser, dresser, luer og gensere.
Det er så koselig å se det henge der..
Nå sitter jeg bare igjen med spørsmålene..
HVEM har laget HVA??

Neste på listen er å sette sammen bitene å finne ut hvem som har laget hva [8D][:)]
Jeg har litt av en jobb foran meg..

Det er gøy å finne igjen sitt eget [:)]
Særlig det som er hjemmelagd.

Storesøster har i vinter brukt ei kåpe som min bestemor sydde til meg. Hun sydde om en kåpe oldemoren min hadde, så utgangspunktet er gammelt. Men like fin [:)] Og så er jeg så heldig å ha en snuppelure til som kan få pynte seg i den [:D]

ååååhe såå herlig da[:D][:D] her har vi kun dåps kjolen etter meg og ei kyse er det sånn det skrives?? [8D][8D][8D] sånn jente lue greie :P

Å så koselig!!
Kom over litt skatter jeg også, men desverre siden jeg er født midt på 80-tallet, så er det meste litt rart og jalla og i sånne ekle stoffer.

Men fikk en kåpe da, som var brukt av både mamma, min søster, meg og vesla. En hvit kaninpels kåpe. Men tør nesten ikke la jenten min bruke den i tilfelle noen kommer å hiver maling på henne. Selv om den er gammel, så er det jo ikke alle som er like glad i at folk bruker pels (men jeg har aldri kjøpt noe sånt selv, da).

Åååå så gøy.... er ingenting som er mer morsomt enn hjemmelagde klær som en selv har brukt!

Her har svigermor funnet masse klær fra mannen (svigerinna mi bruker noe av det til nevøen vår, som kommer videre til oss senere)
Her har vi ull tøy, bunader osv osv fra mannen

Fra min lillebror (onkelen til mini) så skal vi få låne de kule settene når lille trollet blir større, da blir det nickers og sånn østerisk sett (kjempe søtt) gleder meg veldig.... [:D]

oi det er sikkert myyyye fint der ja[:D][:D] så heldig du er[:)] Kanskje vi får en liten sniktitt??[8D][;)]

Så koselig. her har jeg også litt etter jeg var baby. det er kjempe koselig. 

Herlig! [:D]
Bilder, takk [8D]

Veldig koselig med klær en har brukt selv!
Idag ligger mini å spreller i bukse etter meg, å blondekant-skjorte etter pappa'n!

Ååå så gøy[:D]
Skulle ønske jeg hadde mine babyklær, men nå trenger jeg ikke de så lenge jeg fikk en liten gutt da[;)]

Du har en rimelig stor oppgave foran deg, men må være utrolig morsomt å finne ut?[8D]

SÅ koselig :-) kjenner det der er litt savn ved å ha blitt guttemamma, hadde vært gøy å tatt fram mine gamle kjoler og klær. Har mye hjemmeside og strikkete ting jeg også. Kanskje til et barnebarn en dag ;-)

ORIGINAL: SistemannIMagen

oi det er sikkert myyyye fint der ja[:D][:D] så heldig du er[:)] Kanskje vi får en liten sniktitt??[8D][;)]

Ja, kan vi det?[:D] Skulle ønske jeg også kom over slike skatter!

Sånt er sååå kos,har desverre ikke noe hjemmelagd fra jeg var liten,for et familiemedlem som ikke er helt i vater har latt sine barn leke med det til dukkene sine for mange år siden [:(]

Alt har hvert igjennom vaskemaskinen nå [:D]

Skal få tatt noen bilder i morgen [;)]

Back
Topp