Galt å ønske seg alenetid?

Aktivimagen

Betatt av forumet
Er det mange som har vært borte fra sine små i noen timer?
Her har jeg vært med mini hver dag og natt i 4mnd. Vi samsover og han fullammes, så eneste egentid jeg har er dusj og dobesøk. Har også vært i to barnebursdager på 1,5t med de eldste barna, var langt i fra egentid det også. Jeg vet st babytiden er heftig, men med de to første hadde jeg mer "fritid" i form av at samboer trillet tur/ga flaske eller besteforeldre var litt barnevakt. Lille den her gangen vil ikke ta flaske, men han klarer seg 2,5t uten pupp, noe samboer ikke vil innse og mener bebisen kun vil ha meg (er veldig mammadalt). Samboer tar de eldste hver morgen og mener det er hjelp nok liksom... jeg er utslitt og føler jeg mister meg selv, vil komme meg utfor husets vegger ALENE. Er jeg vanskelig og kravstor?
 
Du er ikke kravstor - jeg kjenner på det samme selv. De to andre tok flaske, lille nå tar ikke i det hele tatt og vil gjerne spise hele tiden. På kvelden er det kun jeg som duger, og når hun sover skal man ha litt tid til de andre barna og.
Jeg syns det er luksus om jeg får meg en tur på butikken alene, men skulle ønske jeg f.eks kunne dratt et par timer for meg selv iblant.
 
Det tar på kraftene å ALLTID være tilgjengelig. Både fysisk og psykisk.
Jeg har heller ikke vært borte mye, hun har prøvd flaske en gang og det gikk bra, men jeg har allikevel ikke vært borte mer enn 0,5-1 time om gangen. Jeg gleder meg til vi kan begynne å smake mat, for etterhvert går det å bytte ut amminger med fast føde i stedet :)
Jeg føler også litt på det at det "bare er jeg som ska ta henne" når hun er våken. Jo jo, samboer hjelper til mye med det meste, men akkurat å ta henne skjer ikke like ofte. Han har alltid noe han skal gjøre...
Du får snakke med samboeren din, kanskje om dere kan bytte på å ta de eldste/lillegutt på morgonen? Og han kan jo ta med alle barna ut å leike/trille så du kan få litt egentid hjemme? Ev om han ikke vil høre kunna han ha hatt lillegutt mens du far på butikken en "liten" tur, men at du blir litt lengre enn avtalt, så får han se at det går bra det og? Men du må være i nærheten da ;)
 
Synes det er helt lov å ønske seg alenetid! Her er samboer flink ift at jeg gjerne kan bruke tid på butikken, evt om jeg vil se på klær osv, og jeg har vært ute og spist med folk fra jobben. Et par ganger har vi møttes før samboer er ferdig på jobb, men da har han kommet og henta henne der jeg er og reist hjem. Det er gull verdt med tid til å være seg selv!
 
Såvisst ikke kravstor! Nå er vi så heldig at S tar flaske, så i kveld har jeg vært på fest med jobb, i hele 5 timer!! Passe sprengte pupper for å si det sånn, og savner S veldig <3 Men jeg har og vært "lenket" til hjemmet, så var litt godt å komme seg ut.
Så skjønner godt at du, som har 3 barn gjerne vil ha egentid <3
 
Absolutt lov! L tar heldigvis flaske, men faren virker ikke som har skjønner behovet mitt for alenetid. De eneste gangene han faktisk har tatt med L ut i vogna og gått med henne alene er de gangene jeg omtrent har falt fra hverandre av søvnmangel. Han lovte meg alenetid i går, men så mente han han hadde sovet så dårlig, så da måtte jeg på tur med L likevel så han kunne sove... Irriterende [emoji22]
 
Du fins ikke kravstor for å ønske dette! Kjenner på samme tanken selv...
Her har vi ikke prøvd flaske enda. Pupp hver 2-3 time, så her må jeg være tilgjengelig hele tiden. Gleder meg til grøt skal innføres. Litt tidlig her enda, da snuppa bare er 13 uker...men snart....
Da går det seg til med mindre og mindre pupp på en naturlig måte. Ser frem til frisør, spise middag ute med venner alene, kino og fest! Den som venter på noe godt:)
 
Sniker fra november. Absolutt helt innafor! Gutten vår er 11 uker gammel, tar heldigvis flaske og pupp. Jeg ammer av og til og hiver meg i bilen for en bytur, frisørtur, tur på butikken osv. Jeg tenker at hvis han griner etter 2 t da kan han fint vente litt på meg. Han er tross alt sammen med pappaen sin som er like glad i han som meg.
Viktig å lufte hodet litt og få seg noen minutter fri. Vi har en avtale at pappaen ringer meg så fort grininga begynner å eskalere så forter jeg meg hjem :) passer på å være 10-15 min unna.
 
Jeg fikk en liten knekk forrige uke. Da kjente jeg at jeg plutselig var helt utslitt, til tross for at det er verdens hyggeligste "jobb". Men jeg fullammer og samsover, og har aldri tid for meg selv. Så løsningen ble å melde seg inn på treningssenteret nede i gata. Jeg trenger virkelig den lille timen for meg selv, og mannen ringer om det er noe. Så nå er målet å få trent 2-3 ganger i uken :)
 
Jeg tror det er viktig med alenetid og så lenge barnet er hos trygge omsorgspersoner skal man ikke ha dårlig samvittighet. Mini har vært på 3 overnattinger, barnevakt flere ganger (et par timer pr gang) og min mann er like mye involvert som meg. Jeg har vel vært ca 1 måned "vekk" hvor far har hatt hovedansvaret. Mini er heldigvis blid, fornøyd og trygg selvom jeg har hatt både frivillig og ufrivillig alenetid :)
 
Her har jeg alenetid flere gang i uka, da er det trening på agendaen[emoji4] tok sol her om dagen og, deilig. Ser ikke noe galt i å ønske seg det. Mamma trenger og tid for seg selv[emoji4]
 
Er det mange som har vært borte fra sine små i noen timer?
Her har jeg vært med mini hver dag og natt i 4mnd. Vi samsover og han fullammes, så eneste egentid jeg har er dusj og dobesøk. Har også vært i to barnebursdager på 1,5t med de eldste barna, var langt i fra egentid det også. Jeg vet st babytiden er heftig, men med de to første hadde jeg mer "fritid" i form av at samboer trillet tur/ga flaske eller besteforeldre var litt barnevakt. Lille den her gangen vil ikke ta flaske, men han klarer seg 2,5t uten pupp, noe samboer ikke vil innse og mener bebisen kun vil ha meg (er veldig mammadalt). Samboer tar de eldste hver morgen og mener det er hjelp nok liksom... jeg er utslitt og føler jeg mister meg selv, vil komme meg utfor husets vegger ALENE. Er jeg vanskelig og kravstor?
Jeg forstår deg godt, går ofte i butikker selv og har alenetid.
Har også tatt med storesøster på restaurant alene, kjempekoselig.
Man må også få alenetid og finne litt seg selv etter man har fått baby❤️❤️
 
Sniker fra november :) Synes ikke du er kravstor i det hele tatt jeg. Synes samboeren din kan prøve å være alene med han :) Min er 11 uker å tar heldigvis flaske så her er det null stress at jeg drar bort. Har vært borte fra han i flere timer flere ganger jeg, mens han har vært hjemme med pappa'en sin. :) Da vet jeg at han har det bra og da klarer jeg å slappe av. :) Vi må få litt alenetid og slippe å være "mamma" hele tiden :)
 
Har hatt alenetid siden lille var 2 mnd :) ikke ego i det hele tatt! Er så deilig å bare tenke på seg selv noen timer :) drar på trening, butikken,tur med hunden, snartur til byen osv :) det er gull! Da er jeg en glad og fornøyde mamma :)
 
Egentid er viktig, men samtidig så går denne babytiden utrolig fort så jeg nyter tiden med lille. Er ikke mye jeg har vært borte fra han enda, men jeg vet at den tiden kommer før eller siden så det er ikke noe jeg stresser med. Jeg syns liksom det er en del av det å ha baby.
 
Her er lillebror flaskebaby så det tok ikke mange ukene før jeg dro ut av huset uten han, pappaen tar seg fint av han uten meg til stedet, og jeg fikk ha litt kvalitetstid ned storesøster som syntes omveltningene var litt store i starten. Nå trener jeg 1-2 timer 2 kvelder i uka. Enten er samboer hjemne og passer barna eller så er han med og da kommer svigermor og passer. Veldig deilig å få litt tid til seg selv og ikke bare være mamma og tilgjenglig hele tiden.
Følte veldig på det i starten at jeg var kjapt ute uten han, med storesøster gjorde jeg ikke noe sånt på mange mnd. Men tenker at barna har det bedre med en mor som får litt alenetid og litt pause i hverdagen, bedre humør og tålmodighet av det :)
 
Egentid er viktig, men samtidig så går denne babytiden utrolig fort så jeg nyter tiden med lille. Er ikke mye jeg har vært borte fra han enda, men jeg vet at den tiden kommer før eller siden så det er ikke noe jeg stresser med. Jeg syns liksom det er en del av det å ha baby.

Ja, er veldig enig med deg! Og jeg nyter det, men noen dager så trengs en time alene kjenner jeg. Spesielt når jeg har to fra før. Tror ikke det er mye jeg går glipp av hvis jeg er borte på besøk eller går meg en tur 1-2 gang i uken :) dette er siste gang vi får barn, så jeg nyter det ekstra godt.
 
Back
Topp