Galskapen lenge leve...

KathMor

Forumet er livet
... Har nok tatt meg vann over hodet her, eller noe i den duren.... I vår tar jeg to fag rett og slett. Det ene faget er Pristeori(microøkonomi) - der mangler jeg siste eksamen, da jeg ble syk da den skulle taes... Og for meg er det et helvetes fag, sorry fransken!! SÅ for å fylle opp 2. året og å ligge litt foran når jeg begynner på 3. året (har allerede et 3.års fag) så tenkte jeg å ta et fag i B2B - kort sagt markedsføring...

Bare håpe at lillebille sover gjennom når hun runder 6 mnd, begynner å få grøt og sånt... For er jo litt trøtt for tiden, og det å lese på kvelden tror jeg vil gå dåååårlig [&:] SÅ skal prøve å lese litt hver morra etter barnehagelevring, når lillebille har sin første dupp.. Så må nok roe ned denne skal-gjøre-alt-og-møtte-alle-for-lønsj-greien som skjer når man er i mamma perm [8D]

Så jeg henger meg på i "panikk tråder" til våren sammen med tjukka [8D][&:][:(][:-]

Uff, ikke no moro med studier i slitsom barselstid... Håper det går bra!!

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor snuppa di ikke kan få litt grøt siden hun tydeligvis trenger det..[8|][8|]
Jeg begynte rundt 4mnd med A og hun har ikke tatt skade av det. Tåler all mat og liker alt...[;)]
Det tar jo noen uker før hun klarer en porsjon...

Hun våkner mye på natta, men ikke så gale i natt - 23 - 02 - 05 - 07.30, det kan jeg leve med [:)] Og hun er ellers veldig fornøyd altså, men merket det bare på sovingen på natta. Men nå er hun snart 5 mnd, så jeg tenker velling... Eller grøt.. Blir ikke helt enig med meg slv [8D] Velling er jo mildest mot magen, mens grøt er bedre sånn med tanke på at hun kan få grøt, så bade og pysjen på og så puppe før natta [:)] Nei vi får se.

Nei jeg skal ikke si nei til grøt bare prinsippsak altså, og la hun være sulten altså, men hun er fonøyd nå, blid og fornøyd på dagen, og har lange dupper igjen [:)] Det å sove rundt er jo ikke noe man kan forvente av små beibisser uansett, våken om natte er bare sånn det er med så små. SÅ vil ikke gi grøt "bare" fordi hun våkner om natta [:)]

"blablablabalab" lang avhandling [8D]

ORIGINAL: KathMor

Hun våkner mye på natta, men ikke så gale i natt - 23 - 02 - 05 - 07.30, det kan jeg leve med [:)] Og hun er ellers veldig fornøyd altså, men merket det bare på sovingen på natta. Men nå er hun snart 5 mnd, så jeg tenker velling... Eller grøt.. Blir ikke helt enig med meg slv [8D] Velling er jo mildest mot magen, mens grøt er bedre sånn med tanke på at hun kan få grøt, så bade og pysjen på og så puppe før natta [:)] Nei vi får se.

Nei jeg skal ikke si nei til grøt bare prinsippsak altså, og la hun være sulten altså, men hun er fonøyd nå, blid og fornøyd på dagen, og har lange dupper igjen [:)] Det å sove rundt er jo ikke noe man kan forvente av små beibisser uansett, våken om natte er bare sånn det er med så små. SÅ vil ikke gi grøt "bare" fordi hun våkner om natta [:)]

"blablablabalab" lang avhandling [8D]

Hun våkner jo oftere på natta fordi hun er sulten da. Kan ikke skjønne at ikke det er god nok grunn??
Det kommer jo mest sannsynlig nye forskrifter og anbefalinger om den grøten. At det skal bli "akspeptert" å gi det fra 4mnd alder slik som før.[;)]
Jeg hadde nok gitt grøt og hoppa over vellingen.. Når du ammer så er det helt unødvendig..[;)]
Lag tynn grøt og gi med skje. Gikk 4-5 uker før vi var oppe i en hel porsjon når Anna begynte.
Jeg kommer nok til å gi store, tjukke snuppa mi grøt fra a. 4mnd denne gangen også. For allerede nå våkner hun oftere enn før..[;)] Samme med Anna...

Hei snuppis! Så flink du er! Du får det nok til!![:)][:)]

Min store gutt på snart 9 mnd sover ikke natta gjennom ennå han. 1-2 ganger hver natt, og han får nå mat 4 ganger om dagen + masse pupp. Men det går bra!!!

Jeg tok jo en eksamen i høst på 20 stp, og det er SLITSOMT, men DET GIKK!!! :) Var verst mot slutten, for før den siste måneden klarte jeg bedre å koble ut. " ikveld orker jeg ikke lese, så da gjør jeg noe annet"- klare å si det, istedet for å kaste bort MASSE unødvendig tid på dårlig samvittighet. Ta deg en lunsj i ny og ned også, men det er klart, man rekker ikke skippertaket på slutten (som jeg var såå god på før), så man må jo bare ta seg litt i nakkeskinnet her uke. [;)][:D]

Jeg begynte å gi junior her grøt fra ca 5 mnd (som med storesøster), for som MissMe sier, tar det lang tid før man er oppe i en porsjon. Og man kan jo ikke forvente gjennomnattasoving før man er oppe i 2 fulle måltider sa helsestasjonen.

Jeg føler jeg har fullammet til 6 mnd allikevel, for de få skjeene han fikk de første par ukene var ikke mye å skryte av. [:)]

LYKKE LYKKE TIL!!![:D]

enig med alt magda green sier.. ang soving, amming til 6 mnd og grøt osv
jeg sier selv jeg ammet til ca 6 mnd å vi begynte med grøt og lot han leke med brød fra han var 5.5 mnd... men det er så veldig lite de faktisk får ned så det blir jo bare smaksprøver og det tar noen uker før det blir et måltid[;)]

Er nettopp det Magda, som student sånn så har man jo konstant dårlig samvittighet [>:] Jeg tror ikke jeg kommer til å være så flink å lese på kvelden når jeg er alene, er nok litt sliten da... Så må være flink i løpet av dagen når snuppa sover! OG når James er hjemme kan jeg jo få til litt på ettermiddagen og kvelden - har litt mere energi da [:)]

Blir nok tøft, men igjen så deilig om jeg står og ligger foran pensum når 3 året kommer! Da har jeg vært flink da [:D] *stolt*

Nei som sagt så våkner de små opp om natta, sånn er det jo bare. Og ja hun er nok sulten fordi hun har begynt å våkne de 2 ekstra gangene, men er fornøyd da med å få pupp [:)] Men er nok enig med dere denne gangen, siden jeg trolig kommer til å amme lengre denne gangen, at jeg ikke gir velling, og gir litt grøt på kvelden, så pupper før i seng. Vi får prøve oss litt frem etter hvert [:)]

Back
Topp