Galskap!

Nelly84

Glad i forumet
Er på hytta, ligger i sengen og scroller på tlf, mens min elskede mann og sønn ligger ved siden av meg og sover så søtt begge to.. Kl. er 08.30! Første året med gutten vår var hardt søvnmessig (jeg sov aldri mer enn 3 timer sammenhengende), og nå er han blitt så flink! Vi legger han i egen seng 19-19.30, så ligger han alene og koser med kosekluten en stund før han sovner. Og da sover han i egen seng 10-11 timer i strekk.

Skal vi da virkelig i gang med spedbarn, nattamming og nattevåk igjen? :P Haha, jeg håper det er sant at man "får en av hver", sovebaby jatakk neste gang :D

Ellers er jeg veldig takknemlig her jeg ligger. Føler meg skikkelig "blessed" som en amerikaner ville ha sagt :) ❤️
 
Jeg har hatt en av hver ;) En sove baby og en langt-fra-sove-baby :P Han var godt over 3 år før han begynte å sove natta gjennom. Nå er han 5 :P Så veldig spent på denne som kommer nå ;)
 
Kjenner til følelsen;)
Vi hadde jo bestemt oss for at vi var ferdige med å få barn. Og hadde begynt å like tanken på mer søvn, da jenta vår på 3 har begynt å våkne litt seinere enn halv seks:P
Men, sjebnen ville det annerledes;)
Tiden flyr med små barn, så vips sitter vi å savner småbarnstiden:)
 
Er på hytta, ligger i sengen og scroller på tlf, mens min elskede mann og sønn ligger ved siden av meg og sover så søtt begge to.. Kl. er 08.30! Første året med gutten vår var hardt søvnmessig (jeg sov aldri mer enn 3 timer sammenhengende), og nå er han blitt så flink! Vi legger han i egen seng 19-19.30, så ligger han alene og koser med kosekluten en stund før han sovner. Og da sover han i egen seng 10-11 timer i strekk.

Skal vi da virkelig i gang med spedbarn, nattamming og nattevåk igjen? :p Haha, jeg håper det er sant at man "får en av hver", sovebaby jatakk neste gang :D

Ellers er jeg veldig takknemlig her jeg ligger. Føler meg skikkelig "blessed" som en amerikaner ville ha sagt :) ❤️

Jeg har hatt 2 ikke sove baby / barn. Hehe dem var lang over 1 år før dem sov hele natten og voknet da gry tidlig om morningen.
 
Min var nærmere 2 før han sov igjennom natten. Men fortsatt er det flere netter han våkner opp. Så jeg er litt som deg. Skal vi virkelig igang igjen! Men det går bra :)
 
Ånei,ikke si det! Min første var en skikkelig sovebaby. :S
 
Jøss, det må jeg si, har aldri tenkt tanken om at man kan få barn som sliter med sovingen... Har hørt om det, men ikke tenkt over det egentlig. Første vår va sovebaby. Sov i 6-7t om natta fra han var født. Skulle bare ha mat en gang på natta. Tenker nok at nummer 2 også blir sånn, men det slik kan man vel ikke vite egentlig.
Men tror kanskje slike ting er litt "genbestemte", mange mener hvertfall det. Hvordan var du og faren som babyer?
 
Vår på snart 2 år har sovet gjennom natta en gang siden hun ble født (det var for en mnd siden). Hun har aldri vært spesielt glad i å sove, så det er 2 år siden jeg fikk mer enn 4 timer sammenhengende :p håper virkelig nestemann blir en sover :p
 
Jeg aner ikke hva våkenetter er, frøkna sov rundt fra hun bør født. Aldri fått mat på natta, så håper nr 2 er lik!
 
Jøss, det må jeg si, har aldri tenkt tanken om at man kan få barn som sliter med sovingen... Har hørt om det, men ikke tenkt over det egentlig. Første vår va sovebaby. Sov i 6-7t om natta fra han var født. Skulle bare ha mat en gang på natta. Tenker nok at nummer 2 også blir sånn, men det slik kan man vel ikke vite egentlig.
Men tror kanskje slike ting er litt "genbestemte", mange mener hvertfall det. Hvordan var du og faren som babyer?

Han var som gutten vår, stod opp kl.05, full fres, men flink til å legge seg når han ble litt eldre (akkurat som gutten vår).

Jeg ble lagt kl.19 og sov til 09., lå bare og smilte i senga når de kom om morgenen. Men jeg ble et mareritt når jeg ble eldre igjen :D

Så hvem vet! ;)
 
Jeg har en som hater å sove, håper virkelig han har nekta å sove for begge to :p her har soningen vært et helvetes mareritt fra dag en.. :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vesla har sovet natten gjennom fra hun var 3 uker. Hun har (nesten) alltid sovnet fint av seg selv i sin egen seng. Jeg vet ikke om annet, og håper virkelig at denne også er en sovebaby. Tror jeg takler dårlig noe annet altså.
 
Jøss, det må jeg si, har aldri tenkt tanken om at man kan få barn som sliter med sovingen... Har hørt om det, men ikke tenkt over det egentlig. Første vår va sovebaby. Sov i 6-7t om natta fra han var født. Skulle bare ha mat en gang på natta. Tenker nok at nummer 2 også blir sånn, men det slik kan man vel ikke vite egentlig.
Men tror kanskje slike ting er litt "genbestemte", mange mener hvertfall det. Hvordan var du og faren som babyer?

Om søvn er genetisk deler nok hverken jeg eller sambo gener med sønnen vår ;) han hater å sover, mens vi sov visst mye da vi var baby..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror ikke det er genetisk nei :-p men jeg er jo ingen ekspert :-p erfaringen tilsier dog noe annet.

Jeg har også en av hver. Nr 1 var mye mer rolig om natta og sov mye lenger om morgenen. Samt at han kunne sove i allverdens bråk uten å våkne.
Nr 2 våkner utrolig lett av selv svake lyder, vil opp grytidlig og har langt større innsovingsvansker.
Begge mine sov foresten mye bedre når jeg kuttet amming og begynte m MME :-)

Spennende å se Åssen nr 3 blir :-p er litt mer forberedt på "det værste" nå
 
Det er nok noe genetikk inne i bildet :) barn er født med ulikt temperament, og noen barn sover mer og dypere enn andre. Det er dessverre fint lite man kan gjøre for å påvirke om babyen er en sover eller ikke. Tror mange (inkludert meg selv) har urealistiske forventninger til hvor mye et spedbarn skal sove. Det er de som får barn med fantastiske sovehjerter, men det er like normalt at barnet ikke sover gjennom før det er 3. Evnen til å selvregulere (også søvn) er noe barnet lærer seg i takt med at hjernen utvikler seg, og hos mange er ikke det på plass før i 3-4 årsalderen :) Mange foreldre får panikk når poden ikke sover "nok" fra dag 1, og det er dessverre mange "eksperter" der ute som anbefaler de merkeligste måter for å få barnet til å sove natten gjennom. Man kan bare krysse fingrene for at man får et barn som sover mye, hvis ikke må man bare smøre seg med tålmodighet. Det kommer seg til slutt :)
 
Back
Topp