Gallesyre

Bkno0810162

Første møte med forumet
Hei. Noen som har hatt gallesyre og økt leververdier under svangerskapet og klødd masse? Jeg fødte for en uke siden og klør når kroppen har blitt varm etter feks en gåtur, men mye bedre enn i svangerskapet. Lurer litt på hvor lenge jeg kan forvente kløing før det roer seg og finner ikke noe om det på nettet

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hm... Er det svangerskap kløe du snakker om? Vet det har en tilknyting til lever osv...

Jeg har selv ikke hatt det, men hadde ei venninne som slet med det under svangerskapet, det kom og gikk 3 ganger under hele svangerskapet - og varte en stund hver gang. Ingen kremer hjalp på henne...:( Etter fødsel så forsvant det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde det i begge svangerskap og måtte indusere i uke 37 og akutt ks i uke 35 med nr 2.
Kløen forsvandt med en gang etterpå hos meg, kjente vel litt den første uka, så ble det borte. Hadde nok også med at jeg svettet enormt etter fødslene.
Om du fortsetter å ha problemer bør du ta kontakt med legen slik at dere får fulgt opp verdiene. Kan hende du må ha medisiner om det ikke roer seg i løpet av en uke eller to.

Back
Topp