Gallesteinsanfall?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Noen som er plaget av det? Jeg tror det er det jeg sliter med til tider. Trodde første gang at det var luftsmerter, men kan ikke skjønne at det er så sinnsykt vondt. Ikke hjelper det å prøve å lette på trykket heller :p

Det starter med en spesiell murring i mellomgulvet som jeg nå kjenner godt igjen, så prøver å ta paracet og legge varmeflaske på fortest mulig. Dette har forhindret det i å bryte ordentlig ut av og til. Ikveld gikk ikke det. Det er intense smerter i mellomgulvet som sprer seg bakover i ryggen, jeg kastet kraftig opp (20min etter jeg tok paracet,typisk), kaldsvetter og føler at jeg vil bare dø. Jeg får ikke puste ordentlig pga det gjør så vondt! Nå er jeg bare helt utkjørt etter anfallet. Tanken på å ringe legevakt var der, men ingen som kunne sittet her mens frøkna sover og kjente at jeg ikke hadde lyst å våkne henne for å ta henne ut i pøs regn :sorry:

Huff. Gallesteinsanfall er grusomt. Ville kommet meg til legen så de får sjekka galleblæra di og tatt prøver av deg og funnet ut hva de bør gjøre. Masse god bedring

Idag er jeg helt øm i mellomgulvet, og kvalm. Men det går nok på at jeg kastet opp alt jeg hadde spist, så magen er helt tom :)

Jeg vet at de ikke kan gjøre noe så lenge jeg er gravid, så har ikke stresset meg avgårde. Men igår hadde jeg et enda verre anfall enn jeg har hatt på lang tid, så nå skal jeg få dratt meg til legen for å finne ut av ting! :)

Hva med å ringe fastlegen din i morgen å høre der?

Uff hørtes helt grusomt ut :(

Har av og til smerter og ømhet på høyre side høyre oppe i mage. Litt under ribbeina. Og tenker det må være noe gallegreier. Skrev eget innlegg om det i dag.

Er virkelig bekymret for å oppleve samme som deg. Jeg er bare 15 uker på vei.
Vet du hva som utløser det hos deg?
Kom etter jeg spiste Fjordland middag i går [emoji85] pasta ravioli.

Hjelper Paracet når du har det så vondt?

Uff hørtes helt grusomt ut :(

Har av og til smerter og ømhet på høyre side høyre oppe i mage. Litt under ribbeina. Og tenker det må være noe gallegreier. Skrev eget innlegg om det i dag.

Er virkelig bekymret for å oppleve samme som deg. Jeg er bare 15 uker på vei.
Vet du hva som utløser det hos deg?
Kom etter jeg spiste Fjordland middag i går [emoji85] pasta ravioli.

Hjelper Paracet når du har det så vondt?
Jeg vet ikke hva som utløser det egentlig, har kommet etter både middag, salat og gjærbakst :sorry: så ingen sammenheng som jeg ser.
Hvis jeg får tatt paracet tidlig nok og lagt på varmepute + beveger på meg så virker det som jeg noen ganger kan hindre det i å utvikle seg (kan være tilfeldig,men...)

Jeg håper at du slipper unna de verste anfallene for det er grusomt! Jeg vil heller føde to ganger enn å få et slikt anfall, for å si det slik :meh:

Jeg fikk et par anfall ved sist svangerskap og fikk panikk, for visste ikke hva som skjedde. Da mente legevakt at det var luftsmerter, men jeg er temmelig sikker nå på at det er det IKKE! Så etter fødsel fikk jeg det ca en gang i mnd til frøkna var 10mnd, for så å ikke få noe før jeg nå ble gravid igjen :sorry: veldig typisk at man får det under svangerskap visstnok :)

Hvor skrev du innlegg?:)

Back
Topp