Gallestein

Camillas

Elsker forumet
Noen som har / har hatt gallestein? Måtte du operere?
Hva slags smertestillende tok du for å dempe anfallene?

Skal ta ul i morra for å sjekke om jeg har gallestein, har hatt mye smerter i mage og rygg og det kan tyde på at jeg har GS [:'(][:(]

Jeg har fått konstatert gallestein, men ikke gjordt noe med det enda. Fått noe smertestillende av legen, men de blir jeg dopa av, så prøver så godt jeg kan å klare meg med paracett.

Jeg hadde gallestein og har fjernet galleblæra. Jeg hadde bare ett anfall og da fikk jeg ikke puste ordentlig og hadde et skikkelig sug i mellomgulvet. Det var skikkelig ubehagelig.. Fikk også vondt opp i skulderen..
Jeg hadde mer jevnlige smerter og heldigvis bare dette ene anfallet..

Hvordan smerter har du?

Har forsøkt Paracet, men har ingen effekt.
Fikk Ketogan på legevakta, men hadde veldig liten effekt det også. Anfallet er heldigvis over for denne gang nå, men gruer meg til neste!!!

Lille Rosin: Har de sagt om de skal gjøre noe med det? Lenge siden du fikk det konstatert?

Morratefreja: Hvordan var operasjonen?

ORIGINAL: BambinoLukas

Jeg hadde gallestein og har fjernet galleblæra. Jeg hadde bare ett anfall og da fikk jeg ikke puste ordentlig og hadde et skikkelig sug i mellomgulvet. Det var skikkelig ubehagelig.. Fikk også vondt opp i skulderen..
Jeg hadde mer jevnlige smerter og heldigvis bare dette ene anfallet..

Hvordan smerter har du?

Det er faktisk som ett sug i mellomgulvet, vondt å trekke inn pusten og helt forjæ..ig når jeg må hikke. Jeg kjenner det ikke i skuldrene, men det knyter seg bak i ryggen på høyde med mellomgulvet. Er også veldig trykkøm i mellomgulvet.
Hvordan var det å fjærne galleblæra? Stor operasjon?

Operasjonen gikk veldig greit. Det er bare sånn "kikkehulloperasjon".. Litt redusert i noen dager etterpå men jeg hadde ikke store smerter..

Men siden du er gravid - det kan ikke "bare" være syre da? Det er jo veldig vondt det også....

Operasjonen gikk veldig greit. Det er bare sånn "kikkehulloperasjon".. Litt redusert i noen dager etterpå men jeg hadde ikke store smerter..

Men siden du er gravid - det kan ikke "bare" være syre da? Det er jo veldig vondt det også....

Er nok ikke bare syre, har halsbrann også og da hjelper Gaviscon utrolig bra.
Jobber på legevakta og når pas. kommer inn å beskriver slike smerter så tenker vi stortsett syre i første omgang. Men legen var enig i at dette virket som om noe annet enn det og jeg følte at det måtte være mer enn det.
Er selvfølgelig ikke sikker da, hadde vært fint om det "bare" var syre [:)]

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: Camillas

Fikk Ketogan på legevakta, men hadde veldig liten effekt det også. Anfallet er heldigvis over for denne gang nå, men gruer meg til neste!!!

Lille Rosin: Har de sagt om de skal gjøre noe med det? Lenge siden du fikk det konstatert?

Operasjonen var dagkirurgi, kikkehull. Kjapt overstått, og lite plager etterpå. Fikk med meg smertestillende hjem pluss resept på mer..
Fikk med meg steinen også jeg.....ba om det. Barnslig jah...[:D]

Noen kan få luftsmerter i brystet opp mot skuldrene. (de "blåser" deg opp med en slags gass og noe av den kan sitte igjen og gi disse smertene-ble jeg fortalt)

Godt det er kjapt overstått da!!! Om jeg har gallestein og må operere så vil jeg ha med stenen også thi hi...[;)]
Viktigste er at jeg vil ikke ha sånne anfall igjen, uansett hva det er blæh... [:'(]

Operasjonen var dagkirurgi, kikkehull. Kjapt overstått, og lite plager etterpå. Fikk med meg smertestillende hjem pluss resept på mer..

Noen kan få luftsmerter i brystet opp mot skuldrene. (de "blåser" deg opp med en slags gass og noe av den kan sitte igjen og gi disse smertene-ble jeg fortalt)

Ja gud, det stemmer det! Det hadde jeg glemt.. Akkurat det var jo ganske ubehagelig da.. [X(] Men jeg hadde vondt opp til skuldrene før operasjonen også jeg.

Jeg fikk også med meg steinene (hadde mange). De sto i skapet i flere mndr men da kastet jeg de for jeg syns det ble litt ekkelt [8D]
Jeg fleipet med at jeg skulle lage smykker av dem [8D][8|][:D]

hei. jeg fikk konstantert gallesten. så ble jeg gravis.. ble operert ett par mnd etter gutten kom til. var uten plager i svangerskapet,men det kom tilbake for fulle mugger etter gutten kom til.. ingenting som virka her,, ble operert . ble slik kikkhuls operasjon. fjernet galleblære og 7store stener.. er ikke helt bra enda el desverre

Godt det er kjapt overstått da!!! Om jeg har gallestein og må operere så vil jeg ha med stenen også thi hi...[;)]
Viktigste er at jeg vil ikke ha sånne anfall igjen, uansett hva det er blæh... [:'(]

feil, er ikke dagkirurgi lenger,jeg måtte bli på sykehuset i 2dager etterpå

Jeg fikk også med meg steinene (hadde mange). De sto i skapet i flere mndr men da kastet jeg de for jeg syns det ble litt ekkelt [8D]
Jeg fleipet med at jeg skulle lage smykker av dem [8D][8|][:D]

He he hadde vært stilig [8D]

ORIGINAL: Midt Norge

hei. jeg fikk konstantert gallesten. så ble jeg gravis.. ble operert ett par mnd etter gutten kom til. var uten plager i svangerskapet,men det kom tilbake for fulle mugger etter gutten kom til.. ingenting som virka her,, ble operert . ble slik kikkhuls operasjon. fjernet galleblære og 7store stener.. er ikke helt bra enda el desverre

[:'(] æsj [:'(]  må du opereres på nytt da kanskje?

Back
Topp