Gallestein!

Spiremor

Forumet er livet
VIP
Ja i dag har jeg vært på sykehuset og tatt ul av galleblæra. Og der var der stein gitt... Og så tungvindt som systemet er fikk jeg ikke vite noe mer enn "der er stien, kontakt legen din" så da ringte jeg legen, og fikk time om to uker... himla styr altså... kunne jeg ikke bar fått time på sykehuset for fjerning i stede? jaja, får håper jeg ikke får flere anfall før fjerning:(

Når jeg får anfall er det som å gå i fødsel... helt sinnsykt vondt! heldigvis har jeg bare hatt ett så kraftig annfall. men jeg får stadigvekk små anfall. våkner med magesmerter i 3-4tiden om natten... helt pyton vondt ja... er jeg flink og ikke spiser fet mat så får jeg ikke så mye anfall.. så nå har jeg holdt meg fin et par uker.

håper jeg slipper unna flere kraftige anfall iallefall!

Snakk med legevakten om du kan få noe smertestillende (ala Voltaren - kan fås som injeksjon i verste tilfeller...). Håper du ikke ryker på flere anfall.
God bedring!

uff da det hørtes ikke godt ut , håper du får snarest hjelp

Uff det høres vondt ut.

Time hos legen om to uker ja... Supert. Det er så flott det systemet altså.

Det er dessverre slik at man må gå via fastlegen igjen fir operasjon. Jeg går bare å venter på ny time for å fjerne galleblæra nå. Laaang ventetid men jeg er heldigvis lite plaget om dagen.

Enig med BID, blir det for ille be om smertestillende på legevakten.

God bedring.

Takk alle sammen:) kommer det fler anfall nå så ringer jeg legevakten med en gang. Nå VET jeg jo at det er gallestein.. Håper jeg slepper unna de verste anfallene i allefall før evnt. Operasjon!

Du kan feks kontakte volvat. der fjernet jeg galleblæra på statens regning. slike operasjoner er absolutt ikke høypri, så ventetiden er ofte lang.... jeg ventet i 5 år før jeg fikk fjernet min.. ventetiden i hvitt om du tør[8D]

Voltaren er gull. og om det ikke funker, så fikk jeg Oxykontin(?) et par ganger-DET funka det!

krysser fingrene for deg[:)]

ORIGINAL: liseann

Du kan feks kontakte volvat. der fjernet jeg galleblæra på statens regning. slike operasjoner er absolutt ikke høypri, så ventetiden er ofte lang.... jeg ventet i 5 år før jeg fikk fjernet min.. ventetiden i hvitt om du tør[8D]

Voltaren er gull. og om det ikke funker, så fikk jeg Oxykontin(?) et par ganger-DET funka det!

krysser fingrene for deg[:)]

OMG!!!!!!
Det var da sinnsykt... håper ikke det tar så lang tid her i såfall....

ORIGINAL: Auliana

Herlighet så unødvendig mye styr, kunne de ikke bare henvise deg videre fra sykehuset internt?

Kunne visst ikke det... for fatlegen måtte henvise siden han måtte si at jeg hadde gjentatt anfall... eh... var jo lissom derfor han henviste meg til UL så ... jaja.. jeg får vel bare vente...

Ah, høres så jævelsk vondt ut med gallestein! Håper du få rask behandling! Husk at det er fritt sykehusvalg, så om det er lange ventetider på sykehuset i nærheten av deg, så kan det lønne seg å ta en titt på andre sykehus.

Ja, det er irriterende det der sykehusgreiene altså! Vært gjennom samme mølja selv.. Helt utrolig at det er sånn!

Jeg venta på operasjon i to dager.. Men så hadde jeg anfall hver dag og voltaren funka ikke mer.

hvordan går det med deg????

Hadde anfall ogår og kjenner det er på gang i dag... I morgen blir det salat;) merker jeg harvært litt uforsitig med maten i helgen...

uffda stakkars , kan det liksom ta månder før du får oprasjon då liksom??...

ORIGINAL: LOMO*4

uffda stakkars , kan det liksom ta månder før du får oprasjon då liksom??...
ja... Men om jeg er flink å ikke spiser fet og syrlig mat så pleier jeg å holde anfallene litt på avstand.. Heldigvis!

Uff...håper du slipper å vente så lenge på operasjon.

Hvis du får anfall så reis i akuttmottaket på sykehuset, da kan du være heldig å bli operert som øyeblikkelig hjelp hvis de har ledig kapasitet.

Liseann, nesten kjekt å lese om flere som har ventet i flere år [>:] [:o] [8D]

Håper du klarer å holde det i sjakk frem til operasjon.

Back
Topp