Gallestein vs fødsel?

• Trådstarter Trådstarter 90
  • Opprettet Opprettet

90

Elsker forumet
Ja [8D] bare lurer om noen har erfaring...
Jordmor sa nemlig til meg at hvis jeg hadde hatt skikkelige galle annfall visste jeg hva jeg hadde i vente, mens husieren sa det var vondere med galleannfall fordi di varte gjerne myyyye lenger enn rier/ fødsel.

Så da lurer jeg på hva dere som har opplevd begge dela mener?[:-]

Läste nån plats fölgende på hur stark smärta det är.

1. Hjärtinfarkt
2. Födsel
3. Gallestein

Men har ju inte en blekaste aning då... Har ju kun var igenom födsel å håper jag slipper det andra.

Søsteren min fikk problemer med nyrene sist hun var gravid. Hun sa det var værre enn rier. Hun har født 4 ganger og jeg tror hun vet hva hun snakker om. Men det er jo ikke sikkert alle er like uheldige da.

jeg aner altså ikke, har hatt gallestein, første annfallet skjønte jeg ingenting, var hjemme alene å fikk ikke sove, ble bare værre å værre, til slutt lå jeg på do, skrek å spydde å var helt overbevist om at jeg ville dø når som helst så endte med at sambo kom kjørende hjem å hentet meg med arb bilen å fikk meg på legevakta hvor jeg fikk beskjeden "du har angstannfall, her har du vival, ta di så blir du bra" ...ja jøss[&:] så gikk med det i 2,5mnde med konstante smerter, ikke gå, stå, spise, ligge, ingenting alt var fælt, ingen smertestillende hjalp [:(] før en lege sa
"mulig jeg er på villspor nå, men funker denne sprøyta har du gallestein" å jaggu funka den gitt, har aldri vært så glad for sprøyte i rompa noen gang [:D] måtte vente enda 3,5mnde på operasjonen [:'(] men men...
håper litt på at gallestein er værre, men tror vel egentlig litt at det er opp til enhver kropp å? så er kanskje litt vanskelig å gjette seg frem... men håpe er jo lov[:)]

Uff [&:] hatt et sånt anfall jeg også, det er det verste og merkeligste jeg noen gang har vært med på!!
Har dessverre ikke født, men har forstått det sånn at jeg dermed vet ca. hvor jævlig fødselen kommer til å bli [:-] fødselen vet jeg i det minste hva er for noe, det ante jeg ikke med dette anfallet....

ORIGINAL: Juliet_

Uff [&:] hatt et sånt anfall jeg også, det er det verste og merkeligste jeg noen gang har vært med på!!
Har dessverre ikke født, men har forstått det sånn at jeg dermed vet ca. hvor jævlig fødselen kommer til å bli [:-] fødselen vet jeg i det minste hva er for noe, det ante jeg ikke med dette anfallet....

Det jeg tenker også, i tilleg vil man jo jobbe seg mot noe uendelig bra, lykke å alt som følger med å få barn, mens gallestein bare er der som en stooor irritasjon og smerte [:'(]

ORIGINAL: Cecilie90
Det jeg tenker også, i tilleg vil man jo jobbe seg mot noe uendelig bra, lykke å alt som følger med å få barn, mens gallestein bare er der som en stooor irritasjon og smerte [:'(]

Veldig godt sagt!!

milo_78: åh, det var godt å høre, jeg har jo ikke født før - men kunne nesten tenke meg at ingenting kunne være verre enn det jeg var gjennom den gangen...

hei

jeg har født og hatt gallesteins anfall 3 ganger.
det kan apsolutt sammenlignes.... forsjellen er at jeg fikk morfin når jeg hadde anfall å det får du ikke når du føder..

så dersom du har anfall, vet du hva du har i vente...[:D]

ORIGINAL: 21_august

hei

det kan apsolutt sammenlignes.... forsjellen er at jeg fikk morfin når jeg hadde anfall å det får du ikke når du føder..

Fikk du morfin? [8|] da hadde jeg vært i himmelen tror jeg[:-] gikk 2,5mnde uten smertelinding å fikk annfall minst annenhver dag [:'(] 
Det jeg tilslutt fikk var en sprøyte med voltaren?! i rompa, å det funka[:D] men trur jeg hadde takka ja til hva som helst[8D]

hei

Fikk du morfin? [8|] da hadde jeg vært i himmelen tror jeg[:-] gikk 2,5mnde uten smertelinding å fikk annfall minst annenhver dag [:'(] 
Det jeg tilslutt fikk var en sprøyte med voltaren?! i rompa, å det funka[:D] men trur jeg hadde takka ja til hva som helst[8D]

ja vist fikk jeg morfin,,, herregud trodde jo jeg skulle DØ!! var 100% sikker på at jeg hadde hjerteinfarkt i en alder av 23 år... ofofo nei jeg hadde daua vist jeg ikke fikk det.
ette dette fikk jeg også voltaren i sprøyte..
nå har jeg stikkpiller som også heter voltaren, disse tar jeg (beklager detaljer) når jeg begynner å kjenne smertene komme, så pleier det som regel å gå vekk ganske kjapt...
har du fått de?

hei

ja vist fikk jeg morfin,,, herregud trodde jo jeg skulle DØ!! var 100% sikker på at jeg hadde hjerteinfarkt i en alder av 23 år... ofofo nei jeg hadde daua vist jeg ikke fikk det.
ette dette fikk jeg også voltaren i sprøyte..
nå har jeg stikkpiller som også heter voltaren, disse tar jeg (beklager detaljer) når jeg begynner å kjenne smertene komme, så pleier det som regel å gå vekk ganske kjapt...
har du fått de?

Fikk jeg aldri tilbud om en gang, enda jeg skrek så høyt at det jalla i hele akershus.
Fikk både stikk piller og vanlige men di vanlige kastet jeg opp og stikkpillene kom ut igjen[8|] lite nytte av di da[:'(]
Så endte med nesten daglige besøk på sykehuset/legevakta hvor jeg fikk sprøyta i skinka[:-] etterhvert hjalp ikke den så mye eller å måtte ha 2 av gangen, etter 6mndr ble jeg operert å da fjerna di hele greine, var så store steiner så det ville bare forverret seg om di ikke hadde gjort noe ( juni 08) lurer litt på om jeg har fått steiner igjen, har sånne små annfall innimellom, laaaangt ifra di skikkelige, bare kjenner det om jeg har spist no junk[:'(] så må holde meg "på matta", for di får ikke fjernet di før no fødsel hvertfall [&:]

Har du hatt det lenge ell?

Back
Topp