Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk de sa på tlf at jeg skulle komme en time før jeg skal inn, så jeg får tatt blodprøver har jo tatt noe blodprøver hos legen for å se om det kunne være gallestein, men slo ikke ut. Så vet ikke hva merGallestein er jo noe som kommer og går... så vil tippe du skal inn på samtale.
Lykke til
Jeg sa både til fastlege og til de som utførte ul at jeg er veldig lite plaget nå enn jeg var før (hatt 6anfall siden desember 2017). Så jeg er ikke videre interessert i operasjon så lenge jeg ikke er såå plaget (før hadde jeg jevnlig en gang i mnd)Hvis du er mye plaget kanskje de vil søke deg inn til operasjon
Okei, det er sikkert bare en kontroll på hvordan ståa er tenker jeg da Jeg hadde ett anfall i uka før jeg fjernet denJeg sa både til fastlege og til de som utførte ul at jeg er veldig lite plaget nå enn jeg var før (hatt 6anfall siden desember 2017). Så jeg er ikke videre interessert i operasjon så lenge jeg ikke er såå plaget (før hadde jeg jevnlig en gang i mnd)
Får høre hva de sier, liker bare ikke å ikke vite hva jeg skal imorgen
Hvor lenge gikk du slik? de anfallene er noe av det vondeste jeg har kjent, og jeg har vært gjennom to fødsler jeg gikk nesten et år med en gang i mnd før det roet seg, nå er det veldig sjeldent og jeg er nå utstyrt med tabletter hvis det trengs. Så føler ikke jeg vil operere så lenge jeg ikke er noe særlig plaget lengre gøy å bli avvist av gamle fastlege og legevakt (3ganger) med at det nok er luftsmerterOkei, det er sikkert bare en kontroll på hvordan ståa er tenker jeg da Jeg hadde ett anfall i uka før jeg fjernet den
Heldigvis ikke mer en 2 mnd med så hyppige, før det var det 3 mnd siden forrige. Så kom de på løpende bånd når vesla her var 4 uker og ble verre og mer langvarig for hver gang Helt jævlig ja, mener at det er nesten verre en å føde jeg altså. Rier har ihvertfall noe nytte i seg Jaa, samme har jeg opplevd. «Sikkert luftsmerter» Heldigvis ble jeg tatt på alvor på sykehuset ble innlagt som gravid med anfall og hadde kontroll en stund etterpå, så da fikk jeg operasjon kjapt etter detHvor lenge gikk du slik? de anfallene er noe av det vondeste jeg har kjent, og jeg har vært gjennom to fødsler jeg gikk nesten et år med en gang i mnd før det roet seg, nå er det veldig sjeldent og jeg er nå utstyrt med tabletter hvis det trengs. Så føler ikke jeg vil operere så lenge jeg ikke er noe særlig plaget lengre gøy å bli avvist av gamle fastlege og legevakt (3ganger) med at det nok er luftsmerter
Første gang jeg fikk det var da jeg var gravid med eldste, og jeg ble livredd med slike smerter tenkte jeg at noe var galt. Neida, de tok blodtrykk, puls osv, og konstaterte luftsmerterHeldigvis ikke mer en 2 mnd med så hyppige, før det var det 3 mnd siden forrige. Så kom de på løpende bånd når vesla her var 4 uker og ble verre og mer langvarig for hver gang Helt jævlig ja, mener at det er nesten verre en å føde jeg altså. Rier har ihvertfall noe nytte i seg Jaa, samme har jeg opplevd. «Sikkert luftsmerter» Heldigvis ble jeg tatt på alvor på sykehuset ble innlagt som gravid med anfall og hadde kontroll en stund etterpå, så da fikk jeg operasjon kjapt etter det
Ja, jeg også de første gangene. Godt å få bekreftet det via ul. Det er nettopp det Huff ja, det er forferdelig smerter, får helt angst av å tenke på det. Håper du ikke blir videre plaget, for da anbefaler jeg å fjerne den. Fikk et nytt liv etterpåFørste gang jeg fikk det var da jeg var gravid med eldste, og jeg ble livredd med slike smerter tenkte jeg at noe var galt. Neida, de tok blodtrykk, puls osv, og konstaterte luftsmerter
Følte det som en liten seier at det var steiner inni der
Ja, det er unyttige smerter som bare er fæle. Rier og ting under fødsel er jo av en grunn, man får verdens beste belønning
Kom til min nye fastlege og hun henviste meg til ul med en gang
Oppsøkte legevakt på natta da frøkna var 2mnd, jeg hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Tror jeg nesten skremte livet av samboer
Får ta det som det kommer, greit å ha det konstantert hvertfallJa, jeg også de første gangene. Godt å få bekreftet det via ul. Det er nettopp det Huff ja, det er forferdelig smerter, får helt angst av å tenke på det. Håper du ikke blir videre plaget, for da anbefaler jeg å fjerne den. Fikk et nytt liv etterpå
Jeg var på kontrollen idag, og snakket med en lege. Jeg sa selv at jeg var mindre plaget enn før og ikke ønsket operasjon, og det var hun enig iDet kan være lurt å dra så du får hatt en god dialog på situasjonen i tilfelle operasjon senere.
Jeg fikk gallestein det da jeg var 32 uker på vei i svangerskapet og ble operert 3 mnd etter at barnet ble født. Jeg måtte nærmest skrike meg til en operasjon. Hadde 24 gallesteinsanfall før operasjonen.
Jeg har mye plager i etterkant av operasjonen (snart 6 år siden nå), men kunne aldri levd med
Så godt du slipper operasjon. Men pass på om du får hyppige anfall igjen. Ikke nøl med å ta kø takt med lege.Jeg var på kontrollen idag, og snakket med en lege. Jeg sa selv at jeg var mindre plaget enn før og ikke ønsket operasjon, og det var hun enig i
Hun fortalte også hva jeg måtte kikke etter i tilfelle evnt betennelse, og endel info om dette
Nei, hun sa det at hvis jeg ble veldig plaget igjen så måtte jeg ta kontakt med fastlegen og få henne til å henvise meg kjaptSå godt du slipper operasjon. Men pass på om du får hyppige anfall igjen. Ikke nøl med å ta kø takt med lege.
Bra.Nei, hun sa det at hvis jeg ble veldig plaget igjen så måtte jeg ta kontakt med fastlegen og få henne til å henvise meg kjapt
Jeg har hatt 6 anfall siden desember 2017, og bare noen få på et halvt år før det igjen. Så kanskje 8-9stk på 2år. Foreløpig kan det leves med hvis det holder seg slik så får jeg ta det som det kommer videre, veldig glad for at det er registrert både hos fastlege og på sykehuset uansettBra.
Jeg var anfallsfri i en lang periode før det startet igjen. Ble skikkelig dårlig og ente med å bli hasteoperert. Det var ikke særlig gøy.
Hva slags mageproblemer?Jeg hadde hyppige anfall et helt år så skulle jeg fjerne den men anfallene forsvant så valgte utsette det.. Ingen anfall på 8 år så smalt det på ferie. Lite kjekt. Fikk fjernet galleblæren et halvt år senere. Etter det har alle mageproblemene forsvunnet. Et helt nytt liv! Galleblæren var helt ødelagt så legen og burde hvert fjernet for lenge siden. Så får du plutselig mye mageproblemer kan det skyldes galleblæren Bare hver obs på det!
Ble dårlig når jeg spiste, vondt i magen, måtte akkut på do med blant annet diaré. Måtte ta det veldig med ro etter mat hvis ikke måtte jeg løpe på do. Dette skyldtes nok at galleblæren ikke klarte regulere mengden gallevæske som skulle komme ut da den var helt full av stein. Men hadde ikke anfall. Etter jeg fjernet galleblæren kan jeg spise hva jeg vil og.har ikke problemer med magen mer.Hva slags mageproblemer?
Legen nevnte ang farge og konsistens på avføring osv. Men tenker du magesmerter o.l?