Ulve~Mamma
Elsker forumet
Ene hannhunden min er helt gal. :p
Ukastrert, 4 år gammel og superstressa!! En liten engel innendørs.. Men med det samme jeg kler på meg for å dra ut, så begynner stresset. Det er som natt og dag, hunden har to personligheter!
Han hyperventilerer og rister vilt, HVER gang!! føttene går i hundre, og han klarer så vidt å holde seg i ro. Selv om vi har gått tur for 5 minutter siden liksom [&:] [:@]
Nå under graviditeten har det virkelig begynt å gå meg på nervene.. Og ute på tur trekker han som en gal, skal absolutt pisse/lukte OVERALT, og ser han en annen hund går han inn i " Se hvor skummel og sterk jeg er, ha deg bort" klikke modus.. Må forresten si at jeg er supergla for at han er av liten rase, og bare veier 8 kg.. Og finner han tispelukt så blir han helt vill, sikler og rister.. usj. [:'(] Jeg har prøvd å trene han i 4 år, uten særlig respons. Eneste belønningen han bryr seg om utendørs, er å få lukte. Og det er så vanskelig å bruke. Han blir bare mer gira/stressa roser jeg han for at han er flink. Eneste som funker, er å kjefte på han! [:o] og jeg blir så trist av å måtte kjefte på han hver eneste dag, hver gang vi går tur.
Andremann er litt vimsete/leken av seg, men eier ikke noe av dette stresset som 1. mann har. I tillegg er han faktisk mulig å trene, han reagerer på at jeg sier at han er flink og godbiter. Så han er ikke problematisk å gå tur med.. Men jeg tenker med grøss og gru hvordan det blir å trille tur med mitt lille stressede hårmonster ved siden av vogna.. Han stresser så mye at han rett og slett gjør det utrivelig å ha han med på tur.. :(
Så jeg vurderer STERKT å ringe dyrlegen på mandag. Lille hårballen må KASTRERES tenker jeg.
Stakarn må miste ballene sine.. Og pengboka mi får svi, men jeg klarer snart ikke mer av dette stresset!
Er det noen her som har erfaring med kastrering av hannhund??
Syns dere jeg er slem med voffen min da? Føler liksom bare at det er nok, jeg orker ikke mer. Jeg er så utrolig glad i han, men han er så slitsom å ha med å gjøre på tur og sånt at jeg nesten har vurdert å gi han bort [:(]
Ukastrert, 4 år gammel og superstressa!! En liten engel innendørs.. Men med det samme jeg kler på meg for å dra ut, så begynner stresset. Det er som natt og dag, hunden har to personligheter!
Han hyperventilerer og rister vilt, HVER gang!! føttene går i hundre, og han klarer så vidt å holde seg i ro. Selv om vi har gått tur for 5 minutter siden liksom [&:] [:@] Nå under graviditeten har det virkelig begynt å gå meg på nervene.. Og ute på tur trekker han som en gal, skal absolutt pisse/lukte OVERALT, og ser han en annen hund går han inn i " Se hvor skummel og sterk jeg er, ha deg bort" klikke modus.. Må forresten si at jeg er supergla for at han er av liten rase, og bare veier 8 kg.. Og finner han tispelukt så blir han helt vill, sikler og rister.. usj. [:'(] Jeg har prøvd å trene han i 4 år, uten særlig respons. Eneste belønningen han bryr seg om utendørs, er å få lukte. Og det er så vanskelig å bruke. Han blir bare mer gira/stressa roser jeg han for at han er flink. Eneste som funker, er å kjefte på han! [:o] og jeg blir så trist av å måtte kjefte på han hver eneste dag, hver gang vi går tur.
Andremann er litt vimsete/leken av seg, men eier ikke noe av dette stresset som 1. mann har. I tillegg er han faktisk mulig å trene, han reagerer på at jeg sier at han er flink og godbiter. Så han er ikke problematisk å gå tur med.. Men jeg tenker med grøss og gru hvordan det blir å trille tur med mitt lille stressede hårmonster ved siden av vogna.. Han stresser så mye at han rett og slett gjør det utrivelig å ha han med på tur.. :(
Så jeg vurderer STERKT å ringe dyrlegen på mandag. Lille hårballen må KASTRERES tenker jeg.
Stakarn må miste ballene sine.. Og pengboka mi får svi, men jeg klarer snart ikke mer av dette stresset!
Er det noen her som har erfaring med kastrering av hannhund??
Syns dere jeg er slem med voffen min da? Føler liksom bare at det er nok, jeg orker ikke mer. Jeg er så utrolig glad i han, men han er så slitsom å ha med å gjøre på tur og sånt at jeg nesten har vurdert å gi han bort [:(]