Gale barn!!

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Jeg må bare godta det faktum at vi her hjemme avler gale barn. Sånn er det med den saken. De er svært følsomme, fulle av futt, temperament til tusen, veldig kjærlige og kosete... men igjen hakkemøkkepøkke gale begge to. :salut

De har hatt en tøff start begge to med kiss, eldste ikke oppdaget før nå (selv om hun gikk til behandling som liten, og blir bedre) men hun blir galere og galere uten sutt som roer henne ned, og tar vekk fiklerisykdommen hennes.. pelle pelle pelle, hoppe, sprette... kremt.... :laughing005

Vi som trodde hun var full av futt som liten... NOEN HAR GLEMT Å BANKE I BORDET.... kremt
Lillegutt. Han er full av futt han. Da folk tok han i handa da han var 3-4mnd og sa "OJ, han er sterk". ja, hva skal en si? Han er sterkere nå... han løftet seg etter fingertuppene nesten 10kg tung da han var 8-9mnd gammel. Han er sterkere i armene enn beina og det å bytte bleie, pusse tenner og kle på er en fysisk kamp hver gang. Han hyler og sparker og jeg prøver å få på den gale ungen det han skal ha på seg. GI DEG DA!!! du må ha på tøy/bleie eller hva.. Han er illsint. Sparker, snur seg vekk, vrir seg, igjen med øya og HYYYYLER. :scratch

Er han "løs" og kan løpe rundt er han blid som en sol. Han er sterk som en bjørn og tar han tak i noe (dør, dørkarm) mens jeg har han på armen drar han meg fint overende. Han dytter fint søstra si overende også forsåvidt... hehe.. men gjør normalt ikke. Oftere legger ho seg oppå han, men.... ho er ikke så mye tyngre enn han.. en kilo eller så og han har mer muskelmasse... så det bryr han nok ikke så mye mer enn bare irritasjonen.

Ved bordet danser, står, snurrer og synger storesøster og velter glass og spiser med nesa... osv.
Lillebror hiver mat rundt når han ikke får som han vil, dunker hodet i bordet, slår seg i hodet, hyyyyler og kaster kopper veggimellom. Jepp, han er bindt fast. hohoho. Han spiser pent til han ikke er så sulten lenger, og da hiver han resten, snur asjett på hodet, eller spiser med munnen fra tallerk på bordet eller oppreist (vertikal asjett). Matro? Nei det har vi ikke sett. Normalt er det myyyyye roligere før pappan kommer hjem.. han blir mer irritert enn meg, og de vet og kjenner sikkert vibbene at det bobler litt i rumpa hans selv om han ikke sier no :excited001. Så da er det sikkert ekstra moro å terge han.

Hva gjøøøør dere med gale barn? Har alle rolige søte små som sitter pent på stolen?
De er flinke i barnehagen altså. Men vet at lillegutt der også hyler etter tur når det deles ut frukt. Han er utålmodig og de øver på å vente. Men han er bra trassig allerede (det var nå storesøster da hun var 11mnd og utover og... kunne hoppe i sinne ved bordkanten til ho slo seg... og hun kunne da følge gode instruksjoner og forstod hva vi sa... men hun kunne vel ikke kommunisere godt nok). Han kan faktisk gjøre som storesøster.... spør vi ikke først om hun vil ta på selv eller om vi skal gjøre. og så bare gjøre det for henne... kan hun hyle.. : JEG VIL GJØRE!... legge tilbake og så gjøre selv. Det gjør han også... :smiley-ashamed005 Litt vel tidlig og begynne med sånt i en alder av 14mnd eller?

:schocked028

:laughing025

Sånn... deeeeeilig å få bare tømt hodetkassa for barnestress..... --> :smiley-angry017(bilde av mine søte små)

Hvordan er det hos dere? Galskap eller bare fred og lykke? :smiley-angelic005

Haha, nå måtte jeg le!
Akkurat dette som har vært i mitt hode idag også...
Gurimalla,spesielt det med bleie/klesskift.... Det er en kamp hver gang!
Og hvis noen andre skifter på han,gjør han sjeldent noe..... Merkelig.
Jeg er veldig konsekvent,men ikke skrikende eller noe! I starten hørte han på meg alltid,når jeg sa : " Ikke rør,nei,det er uff etc", og nå har han tydeligvis "glemt" hva dette betyr...

Men,ved matbordet er han faktisk merkelig nok grei.
Sterk som en okse han her og! Når jeg skal sette han i stolen sin,for å se barnetv,stritter han så utrolig , og stivner i bena,at jeg ikke får han nedi! :(

Han er også superhappy når han er FRI hehe,og kan gjøre hva han vil..,..Haha..
What to do? Det lurer jeg på ;)

Kanskje bare en fase? Men,tror man må være streng,selvom jeg noen ganger ikke vet om jeg skal le eller gråte hehe :D

Og du har 2 små rakkere ;) Det har jeg og snart, bare venter på at Mina skal bli større og klikke hehehe...
Mannen min og jeg har et ekstremt temperament vi også, så de har noen å slekte på ;)

Auda! :) hehe er heldigvis velsignet med 2 stk. rooooolige, og blide barn. Selv om minsten på året nå er en skikkelig tøysegutt med glimt i øyet... :)

*overser glatt sånne enkle barn* hihi ;-)

Sterk som en okse og vilje av stål, det er min gutt i et nøtteskall ;-) Får han ikke viljen sin drefser han alt rundt seg vegg i mellom å hyler som en stukken gris, dramaqueen!!! ;-) Så tungt for å ikke le når han driver på slik, hehe. Men det er bare noen ganger han får slike klikk, vanligvis en rolig kar som stort sett er blid. Men etter han startet i bhg har han fått litt av et temperamang :-P

Auda! :) hehe er heldigvis velsignet med 2 stk. rooooolige, og blide barn. Selv om minsten på året nå er en skikkelig tøysegutt med glimt i øyet... :)
Her og bare 4 stk:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

phu så godt å høre at det ikke bare er her det er sånn;) er en evig kamp å skifte bleie, hender at eg må løpe etter ho med bleien i hånden og ho kliss naken. gjett om ho koser seg da:p hahah. sikkert litt av et syn ;) verre med maten får i ho så sykt lite da ho kun skal reise seg og vil ned på gulvet så no når butikkene åpner igjen er det rett å kjøpe seler til stolen! hehe. håper virkelig at det bare er en fase for blir jo helt svett av dette her! :P

Hehe! Sitter pent på stolen - Nope
vil ikke ligge på stellebodet bestandig- sjekk
Vil gjøre ALT selv - sjekk
Hippipropp i flekkene - sjekk

Men jeg flirer og av dette, når hun blir så sinna at hun legger seg skinnflat på gulvet og hulker etter viljen sin. :rolleyes:

Back
Topp