Gaah... "Venninner"... (lang)

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Fanden heller, blir så irritert. Har ei venninne, vi har liksom vært "bestevenninner" siden barnehagen. Saken er at hun er så fordømt ditchete. Er sånn med de fleste. Når hun f.eks. får seg type, så hører man gjerne ikke fra henne på mange mange uker, selv om man ringer og sender melding.
Jeg lot henne bo gratis hos meg i hele sommer, fordi hun var kasta ut fra leiligheten pga utagerende festing ([8|]), betalte ALT av mat og røyk til henne fordi hun var blakk. Skulle såklart få igjen litt penger når hun fikk lønning nå i september, siden jeg ikke har god råd selv. Det har ikke skjedd.
Hva skjedde når hun fant seg ny hybel? Jo, hun flytta ut på dagen, uten å si ifra (jeg var hos søstern), og uten et takk engang. I tiden etterpå har jeg kun snakket med henne når jeg har ringt henne selv. Flere ganger har vi avtalt å treffes og gå sammen, jentekveld og slikt, men hun har alltid ei annen venninne som henter henne etter en time eller to, så de kan sitte oppe hos hun andre og røyke.

Tidligere idag ringte hun meg og var fortvila, siden hun hadde hatt ubeskytta sex i natt og bla bla bla. Sa jeg hadde ei pakke angrepille liggende som hun kunne få. Ja, hun skulle komme i åttetia og hente den. Hun kom nå. Kvart over elleve, uten å si ifra, uten å svare på melding. Uten å si et takk. Bare sto i døra og sa at jeg måtte hente de, så går hun og setter seg i bilen til venninna og kjører.

Men, når det da blir slutt med kjærester, eller hun går lei av hun andre venninna, DA vil hun gå sammen med meg konstant, og da er jeg plutselig god nok igjen.
Har tatt det opp med henne ørten ganger, men hun blir bare skikkelig muggen og fornærma, og ser ikke at hun gjør noe galt.

Gaaah, merker jeg begynner å bli lei av å bli utnytta, ja.[>:][:o]

Huff, sånne venninner er slitsomme! Har hatt et par av de selv.. men har heldigvis kutta ut nå. Konser meg om meg og mitt! [:D]

Skjønner godt at du er lei! Det går kanskje an å kutte henne ut, eller??

ORIGINAL: blomsten min

driiit i henne...![8|] hadde ikke orket å ha noe slikt i livet mitt!

*klemmepå*

ORIGINAL: blomsten min

driiit i henne...![8|] hadde ikke orket å ha noe slikt i livet mitt!

*klemmepå*

ORIGINAL: Minisatan

Hun er ganske blond, så tror ikke hun hadde fatta det. Bare fortsatt å plutselig dukke opp når det er noe hun trenger.[8|]
Men skal iallefall ikke gidde å ta noe intiativ mer.

Eneste dumme er at hun er den eneste av venninnene mine som går "way-back", og jeg vet at dersom jeg sier noe til henne, så forteller hun det ikke videre. Det gjør jeg ikke med noen av de andre. (De gjør det ikke med vilje, de bare snakker før de tenker.)
Vi har nesten vært som søstre i oppveksten, så er liksom ikke så lett heller. Men gaaaah... Tror ikke jeg gidder mer.

Du høres ut som en god venninne.... men ho andre er definitivt ikke det. det er jo tydelig å se at ho utnytter deg... ikke la deg tråkke på..fortell henne hvor hun sårer deg med å oppføre seg på den måten, og at hun ikke kan kalle seg venninne når hun utnytter din snillhet.... så kan hun smake sin egen medisin.... Jeg vet korsen det er, har hatt ei venninne som var sånn, og vi er ikke venninner lenger, jeg har mange gode venninner og hun har nå et par falske liksomvenninner som hun var for meg.[:'(]
Lykke til.

ORIGINAL: Orly

Hun er ganske blond, så tror ikke hun hadde fatta det. Bare fortsatt å plutselig dukke opp når det er noe hun trenger.[8|]

Eneste dumme er at hun er den eneste av venninnene mine som går "way-back", og jeg vet at dersom jeg sier noe til henne, så forteller hun det ikke videre. Det gjør jeg ikke med noen av de andre. (De gjør det ikke med vilje, de bare snakker før de tenker.)
Vi har nesten vært som søstre i oppveksten, så er liksom ikke så lett heller. Men gaaaah... Tror ikke jeg gidder mer.

Jeg hadde noen venner som henne, og jeg er SÅ gla for å bli kvitt de! Mannen min har en kammerat som er litt sånn også, bare ikke pengegreiene, han vil bare kun være sammen med mannen min når han ikke har en annen kompis å gå sammen med... de er barndomsvenner! Virker ikke som henne venninna di helt skjønner at hun faktisk kan miiste deg ved å gjøre som hun gjør..![8|]

Tusen takk for støtten, folkens.[:)]
Vil bare dere skal vite at jeg som regel ikke er en som lar meg tråkke på og utnytte, men jeg har jo lenge sett at det er det hun gjør med meg. Syns bare det er så vanskelig med konfrontasjoner.[8D]
Bor i en liten by, så kan ikke unngå å treffe på henne heller, og det er enda en grunn til å unngå å lage rabalder.[;)]
Men jeg skal som sagt ikke ta noe kontakt, og heller ha dårlige unnskyldninger når hun spør om å treffes.[8D]

Og er på en måte greit å vite at jeg ikke er den eneste som har opplevd slikt. Fanden heller, vil jo ikke være dumsnill lengre.[>:]

Mm jeg skjønner, det er ikke lett å bare kutte ut noen som man har en så lang historie med. Men som sagt, skjønner godt at du føler deg utnyttet, og spesielt om dette har foregått over lang tid.

Til syvende og sist er det du som best vet hva du orker eller ikke orker, men jeg må si at jeg skjønner det godt om du velger å kutte henne ut.

Tusen takk for støtten, folkens.[:)]
Vil bare dere skal vite at jeg som regel ikke er en som lar meg tråkke på og utnytte, men jeg har jo lenge sett at det er det hun gjør med meg. Syns bare det er så vanskelig med konfrontasjoner.[8D]
Bor i en liten by, så kan ikke unngå å treffe på henne heller, og det er enda en grunn til å unngå å lage rabalder.[;)]
Men jeg skal som sagt ikke ta noe kontakt, og heller ha dårlige unnskyldninger når hun spør om å treffes.[8D]

Og er på en måte greit å vite at jeg ikke er den eneste som har opplevd slikt. Fanden heller, vil jo ikke være dumsnill lengre.[>:]
det er fort gjort med barndomsvenninner/venner... har kun 1 barndomsvenninne igjen jeg... ser henne ikke ofte, og så driver hun å skal ha et forhold med en som er 15 år eldre enn henne (han sier han ikke vil ha henne etter 2 år, men hun skjønner ikke)... husker den gang vi tok på oss rød stift på munn og løp rundt på gården.. (uviten om hvorfor hun kom på besøk hver dag... foreldrene slåss og skjendes osv)
hen er den eneste som ikke har behandlet meg som jeg var mindre verd.. har tilbudt henne og komme og bo litt her hos oss mens alt er på det værste.

Back
Topp