Gaaad kjipt!!

junibebi89

Gift med forumet
Jeg ble jo sykemeldt 100 pr igjen etter at jeg prøvde meg ute i 40 pr jobbing i 1 og en halv uke men ble for mye for meg da det bare forverret formen. Det hjelper å være hjemme og slappe av, noe som det har blitt myyye av de siste mnd.. men jeg klarte å ta meg en liten tur ut på julebord til ei vennine på lørdag, endelig noe sosialt! Det var veldig hyggelig men jeg var for det meste kvalm av kvelden og kjente det litt i hodet. Men nå så jeg at hun la ut bilde av meg og hvor jeg ble tagget.. hallo!!!!! Hva med at kollegaer osv andre kan misforstå det? Ble skikkelig skuffet, sur og lei meg nå.. :(. Fikk fjernet taggen og bildet vekk fra tidslinjen min men var sikkert noen kollegaer som så det:(. Hvordan går det an å ikke tenke på det? Overstresser jeg for mye? Hva tenker dere? Er så kjipt, ingen som ser hvordan jeg egentlig føler meg på et bilde hvor jeg smiler :(

Jeg har vært veldig nøye på å ikke ha noe på Facebook/insta i sykemeldingen. Ikke fordi det er noe galt i å gjøre det man orker men fordi jeg vet at det ville startet endel samtaler på jobb som ville skapt sure miner..

Må dessverre innrømme at jeg selv reagerte mye på ei som ble sykemeldt i det hun tok testen men som hver dag var på senteret, Ikéa eller café.. Sjekket inn over alt og la ut masse bilder. For jeg følte virkelig at når hun klarte 3t på Ikéa med vondt bekken burde hun klare 50% tilrettelagt arbeid.

Jeg har vært veldig nøye på å ikke ha noe på Facebook/insta i sykemeldingen. Ikke fordi det er noe galt i å gjøre det man orker men fordi jeg vet at det ville startet endel samtaler på jobb som ville skapt sure miner..

Må dessverre innrømme at jeg selv reagerte mye på ei som ble sykemeldt i det hun tok testen men som hver dag var på senteret, Ikéa eller café.. Sjekket inn over alt og la ut masse bilder. For jeg følte virkelig at når hun klarte 3t på Ikéa med vondt bekken burde hun klare 50% tilrettelagt arbeid.

Helt enig. Vil ikke ha noe på face jeg heller. Greit med videoer og bilder av søte katter osv men ikke av meg!! Dette har jeg vært opptatt av også, og trodde virkelig ikke hun skulle legge ut da hun visste jeg er sykemeldt???!!! Føler meg så blottlagt og mulighet for sånne duskusjoner på jobb kan komme opp:(. Er ikke sikkert noen fikk det med seg da jeg merket det kjapt, men bildet var på tidslinjen min noen flere min før jeg fikk det med meg :(

Ser den...men samtidig så må det jo være lov å prøve seg ut av huset...ingen som vet om du var der 1t eller hele natta... Men bilde på bilde helg etter helg er ikke positivt... Eller som du skriver IKEA, cafe etc..heletiden..det ser jo ikke bra ut...

Ser den...men samtidig så må det jo være lov å prøve seg ut av huset...ingen som vet om du var der 1t eller hele natta... Men bilde på bilde helg etter helg er ikke positivt... Eller som du skriver IKEA, cafe etc..heletiden..det ser jo ikke bra ut...

Åh gud.. tusen takk junispire!! Føler meg litt bedre.. er vel lov det? Hvis man har en litt bedre dag for engang skyld å møte noen i noen få timer?? Ja veldig enig det:(. Det er det som kjennes ekstra kjipt og, fordi noen kan jo tro jeg gjør det hele tiden! Det er første gang på 2 mnd at jeg er på en fest jo :..(

Det er da lov å ha et liv selv om man er sykemeldt! :) om kollegaer skal snakke dritt om det, da er de ikke mye gode kollegaer.

Det er stor forskjell på å være på besøk og være på jobb, iallefall sånn som jeg jobber. Har også vært mye dårlig og kvalm og sykemeldt, og de dagene jeg kjente jeg orket å komme meg ut av huset, så var jeg kanskje innom søstera mi osv uten å ha dårlig samvittighet for det. Var bare glad jeg orket noe utenom å ligge på sofaen. Var også på kino helgen før jeg begynte litt på jobb igjen. Man må jo få lov å leve litt selv om man er sykemeldt fra jobb. Ikke stress med det :)

Man kan ikke låse seg inne selv om man er sykemeldt. Det er stor forskjell på en sykemelding og egenmelding. På min jobb hadde ingen reagert hvis du var sosial en kveld samtidig som du er sykemeldt :-)

Jeg har akkurat de samme sperrene. Tør knapt å gå ut døra som sykemeldt, men som flere har sagt til meg, hvordan ha et normalt liv og likevel være sykemeldt. Selvfølgelig må man møte folk, selv om det er en tur på butikken eller et festlig lag. Kroppen har ikke godt av å bli isolert fullstendig. Da kan i verste fall psyken spille deg et puss.

Du har ikke gjort noe galt. Om dette plager deg veldig så kan du justere innstillingene dine på Facebook at du må godkjenne tagger av deg, så tør du å gå ut i en ny festlig anledning senere ;)

Skjønner at du syns det er trasig, men jeg signerer den om at det er lov med et liv. Veldig forskjell på å være på jobb og å sitte i en sofa og bli servert noen timer. Og du er jo ikke smittefarlig :p

En gang ringte en kollega inn egenmelding, og så kom det en status om en fin dag med beachvolley og strandliv og øl litt utpå kveldinga. Dét ble sure miner i avdelingen det! Ellers tror jeg det er forståelse for at man ikke nødvendigvis lever helt isolert selv om man ikke er arbeidsfør.

Tusen takk dere er så snille alle sammen<3. Dere er best:). Føler meg litt bedre. Men føler meg fortsatt blottlagt, misforstått av vennina mi og sårbar :(. Planen min var å unngå dette sammensuriet på face! Så er ganske skuffet , oppgitt og lei meg over at hun gjorde det også! Hun visste jo jeg var sykemeldt! Jeg hadde ikke gjort det mot henne! :(. Det er jo slemt! Og når jeg fotalte henne det og ga uttrykk for hvor kjipt det var fikk jeg ingen form for unnskyldning eller ydmykhet.

Og føler og tror de på jobben min er veldig snille og forståelsesfulle kollegaer og sånn, men det vet jeg jo ikke for sikkert:(. Det var liksom dette jeg var så opptatt av å unngå:(. For sånt KAN skape dårlig grobunn for meg:(.

Er det noen som har opplevd lignende? Hva hadde du gjort videre med saken? :/

Tusen takk dere er så snille alle sammen<3. Dere er best:). Føler meg litt bedre. Men føler meg fortsatt blottlagt, misforstått av vennina mi og sårbar :(. Planen min var å unngå dette sammensuriet på face! Så er ganske skuffet , oppgitt og lei meg over at hun gjorde det også! Hun visste jo jeg var sykemeldt! Jeg hadde ikke gjort det mot henne! :(. Det er jo slemt! Og når jeg fotalte henne det og ga uttrykk for hvor kjipt det var fikk jeg ingen form for unnskyldning eller ydmykhet.

Og føler og tror de på jobben min er veldig snille og forståelsesfulle kollegaer og sånn, men det vet jeg jo ikke for sikkert:(. Det var liksom dette jeg var så opptatt av å unngå:(. For sånt KAN skape dårlig grobunn for meg:(.

Er det noen som har opplevd lignende? Hva hadde du gjort videre med saken? :/
Jeg møtte en kollega på cafe en dag mot slutten av sykemeldingen min. Jeg sa at jeg holder på å prøve meg litt ut før tilbakekomst. Det funka ikke da, og fikk to uker til :p

Jeg møtte en kollega på cafe en dag mot slutten av sykemeldingen min. Jeg sa at jeg holder på å prøve meg litt ut før tilbakekomst. Det funka ikke da, og fikk to uker til :p

Det er sånn jeg tenker og! :). Jeg kan være ganske bra om jeg ligger hjemme og ikke gjør noe, men det er jo med aktivitet, støy osv som gjør at det slår ut for meg. Og det kan jeg jo teste ut ved å gå ut!!! :(. Heller det enn å gjøre som sist at jeg prøvde meg i jobb og fikk bombe sjokk på at det ikke gikk :(

Jeg var på julebord med jobben selv om jeg var sykemeldt pga kvalme og oppkast.. Må jo bare være bra at vi tester ut hva vi klarer så vi eventuelt blir klare til å komme tilbake i jobb :)

Ikke tenk så mye på det, er jo ikke sikkert noen har sett det engang :) og det er forskjell på en arbeidsdag og å være litt sosial. Jeg irriterer meg over at man skal være nødt å "bure seg inne" når man er sykemeldt. Kommer selvfølgelig litt an på hva man er sm for. Jeg innrømmer at jeg stusser for at folk er sm pga betennelse i skulder, men kan male huset for det om, men ikke noe jeg snakker med andre kollegaer om uansett.

Vil du unngå slikt i fremtden så sett på instillinger som gjør at du må godkjenne tagger :)

Tusen takk begge to <3<3. Skal prøve å ikke tenke så mye på det :).. man må jo få lov til å ha et liv selv om man er sm synes jeg og. Kommer nok ikke til å tørre å gjøre så mye de siste dagene før jul men heller ta det litt opp igjen når jeg kommer tilbake og det har gått litt tid så folk evt bare kan glemme det.. ja.. og håper også ingen av de så det :(.. <3 takk<3

Ingen av kollegane dine har noe med hva du gjør under sykemeldingen. Kan ikke bare sitte inne i huset hele svangerskapet heller. Må jo få lov å være med venner, shoppe litt og kose seg litt. Forskjell å være ute litt enn å jobbe hver dag

Ingen av kollegane dine har noe med hva du gjør under sykemeldingen. Kan ikke bare sitte inne i huset hele svangerskapet heller. Må jo få lov å være med venner, shoppe litt og kose seg litt. Forskjell å være ute litt enn å jobbe hver dag

Så enig. Det er kjempe stor forskjell. Noen tror kanskje ikke det men , på jobb skal du jobbe, prestere. Være hyggelig, imøtekommende, smile, være hyggelig med kundene, hyggelig med kollegaer. Og det er så tungt når man egentlig bare vil legge seg ned å dø for man er så sliten, dårlig, og svangerskaps migrenen har slått seg på for nt"e gang og du vil grine i stedet for å være hyggelig. Men det går jo ikke.. takk uansett<3 man må få kunne ha det litt hyggelig og

Privat liv og jobb er to forskjellige ting! :)
Å som noen andre nevner ingen vet hvor lenge du var, og hvordan formen din var etterpå feks. når en er sykemeldt går det jo utover humør, psyke etc, så hvorfor skal en ikke få lov til å gjøre noe hyggelig??
Jeg prøver iallfall å fylle mine timer med avslapning + noen hyggelige ting jeg kan se frem til som gir livet mening. ;)

Privat liv og jobb er to forskjellige ting! :)
Å som noen andre nevner ingen vet hvor lenge du var, og hvordan formen din var etterpå feks. når en er sykemeldt går det jo utover humør, psyke etc, så hvorfor skal en ikke få lov til å gjøre noe hyggelig??
Jeg prøver iallfall å fylle mine timer med avslapning + noen hyggelige ting jeg kan se frem til som gir livet mening. ;)

Åh ja:)<3. Det er viktig å fylle livet med litt mening og:). Dette er visst en dritt dag for meg.. kanskje hcgen har skyti taket i går kveld og i dag i tillegg.. får bare prøve å komme meg over det her og videre. Videre til et bedre liv!

Back
Topp